Esittäytymiset

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Ninni
Viestit: 4
Liittynyt: 30.03.2008. 18:51
Paikkakunta: Akaa

Esittäytymiset

Viesti Kirjoittaja Ninni » 30.03.2008. 19:08

Morjens Jeep henkisten ihmisten foorumi. :)

Täällä näppäimistön toisessa päässä kirjoittelee Niina. Perheeseemme kuuluu neljä jenkkiä, joista yksi on Jeep Wagoneer 1978.
Jeeppikerho on meille uusi (ihan mukavan oloinen) tuttavuus. Autokerhoihin olemme kuuluneet enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo muutamia vuosia. Ensimmäinen kerho taisi olla VTCF, koska meillä on melkein aina ollut yhtenä autona Vani.
Toinen kerho jossa olemme aktiivisemmin mukana on AMCCF, jota kautta löysimme tiemme tänne Jeeppikerhoon tänä keväänä.

Odotan innolla yhteisiä tapaamisia samanhenkisten ihmisten kanssa. On mukava olla mukana.

ps. varmimmin minut bongaa tapaamisissa kameran linssin takaa. :lol:

webmaster
Site Admin
Viestit: 19
Liittynyt: 20.03.2008. 16:11
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja webmaster » 30.03.2008. 22:11

Täälläpä on sivustojen webmaster, Jari, jota kukaan harvoin näkee. Jos on huolia, murheita, turhia toiveita :) niin voi asiallaan vaivata. Kalustona on ikuisuuden seisonu Range Rover vuosimallia 1972.

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 31.03.2008. 15:32

Ja lisää AMCCF ihmisiä esittäytyy. Eli innostuin noista Jeepeistä hankittuani 75:en Cherokeen raadon. Nyt on alla ollut 90:nen XJ ja sitä on tullut paranneltua pikkuhiljaa ajan ja rahapussin mukaan.

Liityin kerhoon oikeastaan nyt ja tarkoituksena on saada hilattua itsensä ja autonsa johonkin tapahtumaan ja katsoa pärjääkö tolla Xj:llä (tai jollain muulla) muiden mukana.

Olen järjestänyt parikertaa pienimuotoista Susisafari tapahtumaa tuon toisen kerhon jäsenille ihan talven piristykseksi ja jäsenten tutustuttamiseksi harrastuksen tähänkin puoleen.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2008. 16:50

Yrittäjä Espoosta ja yksi tämän kerhon perustajajäsenistä täällä :D !! Innostuin jo 10 -vuotiaana Jeepeistä, kun faija osti vuoden 1975 Cherokee S:n uutena!! Oma 1979 Wagoneer Limited tuli hankittua vuonna -90, kerho pantiin pystyyn -91 ja sitten oma Jeeppeihin erikoistunut firma vuonna -93!!! Eli harrastuksesta tuli ammatti, ainoa varjopuoli on, että ei ehdi, eikä ole inspiraatiota korjata omaa kalustoa (tuota edellämainittua Wagoneeriä, se on viimeksi ollut ajossa vuonna 1995!!!) :( :( !!
Jeepin omistajille löytyy apua multa, sekä varaosien kanssa että neuvoina (varaosat maksaa, mutta neuvot saa kaupan päälle ja aina ei tarvitse edes ostaa mitään :P :P )!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 31.03.2008. 19:57

Terve!
Tässä näiden sivujen yksi "siivoja", FJDC:n johtokunnan jäsen ja Jeepster lehden päätoimittaja.

Kulmakorpi Off Road Parkissa ja talvi ja kesätreffeillä olen useinmiten poikieni Lassin ja Juliuksen kanssa.
Varusteena digikamera, videokamera ja oma tai laina Jeep!

Jeep aiheisia juttuja kaivataan jatkuvasti Jeepster lehteen, joten niitä suoraan minulle voipi lähettää.

ismo.makinen(at)saunalahti.fi

t.Ismo
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 31.03.2008. 21:21

Iltaa vaan kaikille. Kai tännekkin pitää itsestään jotain valehdella :wink:

Eli Christian on nimeni (tuttujen kesken "Kide") ja Vantaalla majailen. Seurana emäntä ja parivuotias poika. Viime syksynä vaihdoin uudenkarhean Mondeon tuollaiseen Cherokee Sporttiin pikku bensakoneella ja kulkineen vuosimallihan on 2000. Voisi sanoa että auton vaihtoa seurasi välitön innostuminen offitouhuista ja katsotaan nyt millainen tämän auton elinkaaresta tulee :D

Jotain projekteja on ihan näpertelyn vuoksi meneillään ja voisin niistä joskus ehkä jotain kirjoittaa tännekkin. Esim. On-board-air Sandenin ilmastointikompurasta.

Edittiä: unhohtui äsken laittaa kuva viimeviikon huoltotoimista. Keli kun oli niin hieno keskiviikkona ja torstaina niin päätin vaihtaa taakse Wranglerin jarruletkun ja vaihtaa öljyt vaihdelaatikkoon ja takaperään :shock: Tulipahan samalla tarkastettua ettei perässä ollut ainakaan irtohampaita tms. :wink:

Kuva

Onneksi torstaina ei enää satanut lunta ihan poikittain. Autotalliahan minulla ei ole, mutta vanhempien pihassa on hyvä käydä aina askartelemassa.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Tervehdys

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 01.04.2008. 19:34

Moi kaikille tasapuolisesti.
Täällä on tälläinen maastoautoiluun hurahtanut 35 vuotias rekkakuski vantaalta. Ihan aitoa jeeppiä minä en omista, vaan hallinasta löytyy Suzuki Samurai. Kulmakorpeen olen kerran jo ehtinyt ja tulevaisuudessa olis tarkoitus käydä siellä useamminkin, kunhan vaan kaikelta muulta touhulta ennättää..
T: Mika

Avatar
mokCJ5
Viestit: 11
Liittynyt: 02.04.2008. 12:05
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja mokCJ5 » 04.04.2008. 22:03

Terve vaan kaikille.

Tässä tuore jäsen johon tuo Jeep hulluus on iskenyt.

Ensimmäinen Jeep oli 2003 KJ
Kuva

Sitä seurasi 1996 ZJ
Kuva

ja nyt on sitten parin viikon sisällä tälläinen rantautumassa Suomeen
Kuva

Eli näyttäisi kovasti olevan vanhenemaan päin tuo meikäläisen kalusto

:lol:
1956 CJ5 ,Dountless 225 V6

Slapa
Viestit: 34
Liittynyt: 02.04.2008. 14:48
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Slapa » 09.04.2008. 12:37

Se tuo vaimo ehti aloittaa tämän ketjun, joten terve vaan, olen Sami Toijalasta. Omistan kuvan Jeep Wagoneer -78:n AMC 360cid V8-koneella ja QuadraTracilla varustettuna. Suurempia maastomodauksia ei ole tehty, mitä nyt pieni korotus jonkun edellisen omistajan toimesta. Vinssi on ostettuna, nyt pitäisi vain keksiä miten sen saisi nätisti kiinni. Sittenpä tuo olisi valmis Kulmakorpeen.

Kuvassa ollaan lähdössä katsastukseen leima saamaan (vikalista tuli kalliiksi, kun "vahingossa" laitatin helmakotelot RHS-putkesta, vaikka paikkaus olisi tietysti riittänyt) ;)


Vasta pesty puhdas selkä. Kuka siihen viimeks koski, likaisella sormellansa...?
Kuva[/i]

Avatar
Jeep-Antti
Viestit: 134
Liittynyt: 27.03.2008. 9:06
Paikkakunta: Anjala

Viesti Kirjoittaja Jeep-Antti » 22.04.2008. 13:40

Tervehdys kaikille!
Oma offroad harrastus alkoi Haminan kupeessa 80-luvun loppupuolella GMC Jimmyn repsikkana tai Rangen ratin takaa. Kovan etsinnän tuloksena löytyi yllättäen kotinurkilta romahtaneen kasvihuoneen raunioihin hautautunut aito Willys MB sotajeeppi. Jeeppi rakennettiin pikavauhtia orggistekniikalla ajokuntoon ja sillä pidettiin hauskaa. Nälkä kasvoi syödessä ja offroad vei mennessään, joten tekniikaksi vaihtui Buickin 231V6 automaattilodjulla.
Talviautona Range vaihtui FSJ-Cherokeeksi (AMC 304V8+4-v man.), jonka ensikosketus offroadiin taisi olla FJDC:n Venäjänsafari. Jeeppi sai lempinimen "maastobussi" ja maastokelpoisuuden parantaminen jatkuu edelleenkin.
Tällä liikutaan yleensä talvisin, sateisella säällä, offisafareilla ja joskus
suunnistuskisoissa. Viimeiset muutokset on juur asennettu OX-locker ja
V-8:n laakerointi ja tasapainoitus.

Kuva

Mun mielestä Jeepit pitää olla myös tieliikenteessä, joten tuo -43 Willys MB sotajeeppi meni ns."käyttöentisöinnin" alle ja tekniikaksi palautuu orggis Go-Devil sivuventtiilimoottori.
Taas sinnikkään etsinnän tuloksena löytyi uutena Haminalaisesta autoliikkeestä(v.1958) ostettu CJ-5 -57 eräästä meren saaresta taas tuosta nurkilta. Malli oli juuri se minkä halusin. Valmiina olevan Buickin tekniikan saisi tuohon leimattua, koska Jeeppi käytti 60-luvun lopun CJ-5 Renegade malleissa juur Buickin valmistamaa "Dauntless"V-6-moottoria.
V-8 olis tietenkin ollut mieleen, mutta sit olis pitänyt haudata haaveet, joko automaatista ...tai nelivedosta.
Halusin just tuon mallin Jeepin tietysti nelivetoisena ja automaatilla, joten
täytyi vaan tehdä se ...eikä päivääkään ole kaduttanut. :wink:

Kuva

Sotajeepin käyttöentisöinti on vielä työn alla, lähinnä korin osalta. Orggis tekniikka ja runko on jo läpikäyty. Seuraava vaihe on kuskata se Haminan tallista Anjalaan, kunhan tuohon uuteen kotitalliin saadaan sähköt vedettyä ja työkalut järjestykseen.
Kuten jo arvaattekin ei harrasteajoneuvon merkinvaihto ole käynyt päivääkään mielessä :P
--------------------------------------------------------
Willys MB -43 "Go Devil"
Willys Jeep CJ5 -57 231cid V6 TH350-autom.
Jeep Cherokee -80 AMC304V8
Chevy van -85 355V8/TH700R

Avatar
mokCJ5
Viestit: 11
Liittynyt: 02.04.2008. 12:05
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja mokCJ5 » 22.04.2008. 17:00

Jeep-Antti kirjoitti: V-8 olis tietenkin ollut mieleen, mutta sit olis pitänyt haudata haaveet, joko automaatista ...tai nelivedosta.
Halusin just tuon mallin Jeepin tietysti nelivetoisena ja automaatilla, joten
täytyi vaan tehdä se ...eikä päivääkään ole kaduttanut. :wink:
Hei, Tosi hieno on tuo sun CJ.
Miksi olisi pitänyt haudata haaveet ?. Kaverillani kilvissä -55 CJ5
350 / th350 yhdistelmällä ja nelivedolla.

Toiselle kaverille valmistumassa -43 MB 302 /C4 yhdistelmällä.

Vertailu autoksi menee automaatilla olleet AMC:n 304 koneiset CJ5:toset

Itse hain eilen Kotkan satamasta 225 dauntless tekniikalla olevan -56 CJ5
ja suunnitelmissa tuollainen 350/TH350 yhdistelmä jossain vaiheessa.
:D
1956 CJ5 ,Dountless 225 V6

Petri
Viestit: 3
Liittynyt: 04.04.2008. 21:09
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Petri » 22.04.2008. 22:30

Ugh ja terveisiä Pietarsaaresta!

16 vuotta sitten syntyi meidän perheeseen kolmas lapsi joten Nissani jäi pieneksi ja alkoi toisen auton etsiminen...
Onneksi samaan aikaan pisti yksi tyyppi myyntiin 1981 vuosmallin Jeep Cherokeen 258:lla ja nelilovisella lootalla und napakytkimillä.
Kuustoista vuotta toi on nyt kuljettanut perhettämme turvallisesti ja varmasti pitkin Suomea.

Nuorin tyttäreni sanoi että jos myyn sen niin hän menee mukana... mitä sitä ei tekisi perhesovun puolesta...
:lol:

Petri+popula!
Cherokee-81, "katuraato"

Avatar
Jeep-Antti
Viestit: 134
Liittynyt: 27.03.2008. 9:06
Paikkakunta: Anjala

Viesti Kirjoittaja Jeep-Antti » 23.04.2008. 9:16

mokCJ5 kirjoitti:
Jeep-Antti kirjoitti: V-8 olis tietenkin ollut mieleen, mutta sit olis pitänyt haudata haaveet, joko automaatista ...tai nelivedosta.
Halusin just tuon mallin Jeepin tietysti nelivetoisena ja automaatilla, joten
täytyi vaan tehdä se ...eikä päivääkään ole kaduttanut. :wink:
Hei, Tosi hieno on tuo sun CJ.
Miksi olisi pitänyt haudata haaveet ?
:D
Tuohon kyssäriin vielä vastaus, vaikka menee "esittäytymiset" topicci vähän sekaisin.
Ei leimaamisen puolesta olis ollut ongelma, vaan tilan. Nytkin jäi aivan minimitila syylärille (aivan maskissa kiinni -65 mustangin syyläri sähköflektillä). Pakettia olis voinut siirtää taaksepäin, mut sit olis kyllä takakardaani jäänyt liian lyhkäiseksi kunnon joustoille, korotettuna(spring over). 1972 uudempaan pidempikeulaiseen CJ-5:een olis paljon helpompaa sovitella V8(eiköhän ne noin ajatellut tehtaallakin). Halusin, et auto tulis toimimaan kunnolla metsässä ja silloisen muutosprosenttisäännöksen mukaan menis leimaan ilman kanta-autotarkastusta ja osien "leimaamista"(prosentit nyt 33%, silloinen max.35%).
Hienoa kuitenkin, jos on onnistuttu leimaamaan maastossakin toimiva "early"Jeeppi V8-moottorilla ja automaatilla, olis joskus hienoa päästä tutkimaan, miten on toteutettu. Fordin tekniikka kävi myös mullakin mielessä, mut ei vaikuttanut juur helpommalta ja olen jotenkin tykästynyt noihin GM-tuotteisiin. Tuo Buickin 231 V6 on kuites piristettynä ollut toimiva valinta, eikä ole puhti loppunut(4.88:1 perävällärit) :oops:
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Jeep-Antti, muokattu yhteensä 28 kertaa

Ninni
Viestit: 4
Liittynyt: 30.03.2008. 18:51
Paikkakunta: Akaa

jeepin vaihdosta

Viesti Kirjoittaja Ninni » 23.04.2008. 17:26

Petri kirjoitti:Nuorin tyttäreni sanoi että jos myyn sen niin hän menee mukana... mitä sitä ei tekisi perhesovun puolesta...
:lol:
Meillä on vähän sama tilanne :lol: :lol:
Keskustelimme miehen kanssa tilapäisessä mielenhäiriössä Jeepin vaihtamista johonkin muuhun ja tyttö sattui sen kuulemaan. Niin siitäpä meinasi tosiaankin perhesopu loppua! :wink:

ristokakko
Viestit: 62
Liittynyt: 23.04.2008. 22:25
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja ristokakko » 02.05.2008. 4:18

Morjensta vaan täältäkin kaikille jeepisteille.Mulla alkoi jeeppeily vuosimallia -94 xj cherokeella ja se vaihtui parin vuoden jälkeen samanvuotiseen ZJ:hin.Mikään varsinainen offimies en ole .mutta aika usein tuolla metsässä tulee ajeltua polttopuiden perässä,joita sieltä peräkärryn kanssa rahtaan ulos.Tässä hiljattain tuli vehjestä 3 tuumaa korotettua ja suurempaa ja karkempaa rengasta hankittua.Tässä pari kuvaa

Kuva
Kuva
Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus

Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)

Kirjoita vastaus