Cherokee -90 4.0l Kipinä hukassa
Cherokee -90 4.0l Kipinä hukassa
Tervehdys tietävät sekä hyvien vinkkien omaavat.
Teki jeeppi uudemman kerran tenän normaalin ajon jälkeen (toimi moitteetta) auto ei lähtenyt käymään. => Kipinää ei tule.
Ensimmäisellä kerralla vika korjautui pelkällä valohoidolla konepelti auki vuorokausi mutta nyt ei tunnu vikaa löytyvän.
Olen vaihtanut autoon nyt elpymisen toivossa
-Virtalukon pohjan (ignition cwitch)
-puolan
-sytytys yksikön/moduulin tms (puolan yhteydessä)
Hall anturia virranjakajassa epäilisin myös vahvasti mutta hintaa taas tuollakin toistasataa euroa joten en haluaisi kokeilla vaihtaa sitä turhaan.
jotenka miten tämän pystyy mittaamaan? (Fakta tietoa tästä tarvisin)
Mihin mikäkin johto menee näistä tälle tulevista 4kpl joista yksi loppuu jakajan sisälle menevän suojakumin sisään (valkoinen) kaiketi "suojamaa".
Anturin johtojen värit ovat pun mus ja vihr sekä tämä edm.valkoinen josta päättelisin että pun +12 must. - vihreä Signaali sekä valk. ns.häiriösuojamaa.
Jakajaan tulevaan liittimeen tulee sytytysvirta päällä +9v punaisen nastaan. +5v vihreän nastaan ja ainakin musta on maissa.
Kuulostais tuo +9 oudolta tuossa?
Sulakkeet on ehjät sekä puolan +navalle tulee +12v
Hyvät vinkit/kokemukset olisi tervetulleita.
Teki jeeppi uudemman kerran tenän normaalin ajon jälkeen (toimi moitteetta) auto ei lähtenyt käymään. => Kipinää ei tule.
Ensimmäisellä kerralla vika korjautui pelkällä valohoidolla konepelti auki vuorokausi mutta nyt ei tunnu vikaa löytyvän.
Olen vaihtanut autoon nyt elpymisen toivossa
-Virtalukon pohjan (ignition cwitch)
-puolan
-sytytys yksikön/moduulin tms (puolan yhteydessä)
Hall anturia virranjakajassa epäilisin myös vahvasti mutta hintaa taas tuollakin toistasataa euroa joten en haluaisi kokeilla vaihtaa sitä turhaan.
jotenka miten tämän pystyy mittaamaan? (Fakta tietoa tästä tarvisin)
Mihin mikäkin johto menee näistä tälle tulevista 4kpl joista yksi loppuu jakajan sisälle menevän suojakumin sisään (valkoinen) kaiketi "suojamaa".
Anturin johtojen värit ovat pun mus ja vihr sekä tämä edm.valkoinen josta päättelisin että pun +12 must. - vihreä Signaali sekä valk. ns.häiriösuojamaa.
Jakajaan tulevaan liittimeen tulee sytytysvirta päällä +9v punaisen nastaan. +5v vihreän nastaan ja ainakin musta on maissa.
Kuulostais tuo +9 oudolta tuossa?
Sulakkeet on ehjät sekä puolan +navalle tulee +12v
Hyvät vinkit/kokemukset olisi tervetulleita.
Etsit vikaa väärästä paikasta!! Vaihda kampuran asennontunnistin, sieltä se sytytysajoitus otetaan!! Jakajassa on vain nokka-akselin asennontunnistin ja se tuskin on rikki!!
Uusi maksaa tuonverran: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-x ... -1770.html
Uusi maksaa tuonverran: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-x ... -1770.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Siellä se on turbiinikopassa/kytkinkopassa takaa katsottuna noin klo 11.00 kohdalla, johdot tulee siihen imusarjan päälle, ravistele niitä johtoja, jos lähtee käyntiin ravistelun jälkeen, vika on johdossa!!purala kirjoitti:Ok kiitoks. täytyypi kaivella tuo jostakin esiin ja kokeilla vaihtaa.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitoksia "kullan arvoisesta" vinkistä. Vika ilmeiseti oli juurikin kyseisen anturin johdossa, kun sitä heiluttelin alkoi kipinä taas tuleen.
Mutta ongelmat taas jatkuivat..
Auto ei edelleenkään lähtenyt käymään. Startatessa moottori ns. potkaisee välillä takaisin. aivan kuin kipinän ajoitus olisi rajusti liian aikaisella.
Vaihdoin jo takaisin sytkäyksikön joka autossa alunperinkin oli, ilman vaikutusta.
pysynkö miten mittaamaan kampiakselin asentotunnistimen toiminnan?
Mutta ongelmat taas jatkuivat..
Auto ei edelleenkään lähtenyt käymään. Startatessa moottori ns. potkaisee välillä takaisin. aivan kuin kipinän ajoitus olisi rajusti liian aikaisella.
Vaihdoin jo takaisin sytkäyksikön joka autossa alunperinkin oli, ilman vaikutusta.
pysynkö miten mittaamaan kampiakselin asentotunnistimen toiminnan?
Tuolta, noita mittaus menetelmiä http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Eng ... ostics.htm
Vika on kuitenkin siinä anturissa, vaihda ihmeessä. Ainakin mulla oli just toi että kipinä oli ajoittain hukassa ja ajoittain taas toimi.
Vika on kuitenkin siinä anturissa, vaihda ihmeessä. Ainakin mulla oli just toi että kipinä oli ajoittain hukassa ja ajoittain taas toimi.