Täytyi alkaa tänne purkaa kun on kuitenkin asiaan liittyvää

Alla siis Jeeppi YJ, -91 4.0 Man.
Mistä siis aikaa auton laittamiseen..

Sais nyt vaan ensin tilattua nuo osat jenkkilästä. Kyselin Benz Boys firmasta että mitä maksais osat rahdin kans ja tarjous oli 70$ halvempi kuin se että Rocky Roads lähettäis ne UPS:llä.
Auton olen siis omistanut toukokuusta 2009 lähtien, ruotsin tuonti. Viime kesä meni lähinnä autoa kuunnellessa ja tutkiessa. Jouset on ihan loppu ym. ym...
Uudet jouset tulevat siis olemaan OME setti eli Old Man Emu, maksoi mitä maksoi

Uudehkot kumit olis tallissa odottamassa, noi 33X12.5X15, eli näille pitäis rakentaa tila. Tämä siis 2.5" lift kitillä, 1" body liftillä ja sitten ois tarkotus hommata samalla kyydillä jenkkilästä nuo Bushwackerin levikkeet.
Kaikki olisi tarkoitus kirjoittaa myös otteeseen.
Maalia kaipais koko auto, ja ruosteet pitäis ottaa kiinni vielä kun turvavyöt pystyy lattiassa kiinni

Jakolaatikon o-rengas tihkuttaa, mutta olis tarkotuksena tehdä SYE joten ehkä lisäilen öljyä kunnes tuo tulee toteutumaan..
Oli tossa Blocketissa itseasissa myynnissäkin TJ:stä jakolaatikko with SYE, ~800€, voiko senkään kuntoon sitten luottaa..
Moottorin taka tiiviste vuotaa eli öljypohja pois jasitä kautta kampiakselin tiiviste vaihtoon.
Vähän himottaisi perään myös tuo Dana 44.. ..Uusi maksaisi 2000$ + kulut + verot, eli odottaa niin kauan että tulee käytetty halpa TJ vastaan ruotsin maalla. Jos koittaas rikkoa tuon vanhan ensin

Ainiin, syy miksi ei ole aikaa tehdä mitään niin olen töissä Ruotsi/Norja eli keskimäärin 7 päivää kuukaudesta suomessa. Mutta toisaalta Ruotsissa tulee löytöjä vastaan silloin tällöin.
Oma Jeeppini verojen(1500€) kans 5000€ + kuluja rekisteröinnistä ym. 500€. Auton kuntokin ehkä sen mukainen, mutta eipähän tee niin kipeetä laittaa sitten haluamiaan osia kun ei aihio ollut liian arvokas.
Apparin puolelle tekisi mieli vaihtaa TJ:n vetari. On Posi-lock tällä hetkellä ja itseasiassa orggis vacuumikin toimii (toimi siis).
Olen niin huono muistinen että ajoin auton kuivaan parkkihalliin neliveto päällä ja lähtihän se neliveto sitten pois, vähän viiveellä kepin käytön jälkeen isolla äänellä varustettuna, sen jälkeen tuntee posilockin vaijerista kun apukuskin puolen etuakseli vetää yhdistysholkkia pois paikoiltaan heti kun vähänkin tulee vastusta eturenkaille = neliveto ei pysy kunnolla päällä. En ole vielä kerennyt tutkia asiaa. Pitää toivoa että se antoi sieltä periksi eikä jakarista.
Kerran tosiaan jätin siitä myös takakardaanin keskelle risteystä kun asfaltti oli liian kuivaa

Noh, kyllä sen vielä sai kiinni uudella ristikolla ja henkseleillä, vaikka syytä ois varmaan tuo takaperän "joke" vaihtaa.
Pihassa odottelis se Cherokeekin (XJ). Siitä tekis mieli tehdä moottori..
Tota Stroukkia mietein mutta toisaalta, eiköhän 4litran moottorista saa tehoa irti ilman stroukkaustakin? Josko laskis vaan kantta näin ens alkuun? Alkuperäinen puristussuhde on kuitenkin jotain 8.5 luokkaa? On tehty vissiin jenkkien oktaaneille?
Toisaalta takaraivossa vähän kutkuttaa että kun monen vuoden päästä saan nämä asiat valmiiksi niin saako moisella autolla edes enään ajaa tässä "viherlandiassa"

Mjoo, kyllä tämä tästä

Vielä perään info pläjäys suomen lainsäädännöstä:
Jos joku on katselemassa moista härveliä niin varokaa väliintippujamalleja kuten omani. Eli kaaret on tota sporttimallia, auto vuosimallia -91 niin katsuri vaati kolmepistevyöt taakse. Mihis laitat kiinni kun takana ei oo mitään pistettä ylhäällä? Toisaalta kaaret on helppo vaihtaa mutta en moisia kaaria halua. Autoni on siis 2 paikkainen, eikä tähän asti kyllä edes ole ollut mikään ongelma, kyllä siellä takana voi kaupungilla pari kaveria istua mutta ei isommissa nopeuksissa tohdi jos jotai tapahtuu niin....
Täytyis yrittää tätäkin asiaa nyt selvitellä josko sen takapenkin sais ees tilapäiseksi. Jos ei muuta niin turvaliivit takana istujille

Feel Free to comment..
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2 ... 1279792443