KJ 2.5 CRD Chippaus?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Jere
Viestit: 55
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

KJ 2.5 CRD Chippaus?

Viesti Kirjoittaja Jere » 28.05.2009. 22:14

Onko kukaan (oletettavasti on?) chipannut tuota KJ:n 2.5:sta CRD:tä? Edellisessä autossa (Golf 1.9TDi) vaikutus oli melkoinen, mietinpä vain että miten mahtaa vaikuttaa KJ:hin?

Jos on kokemusta moisesta, niin tekijät ja palaute tänne. Pääsen apinoimaan jos aihetta on. ;)
Kipu on vain tunne

Jere
Viestit: 55
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 03.06.2009. 17:28

:?: :roll: :?:
Kipu on vain tunne

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

crd

Viesti Kirjoittaja Hunter » 06.06.2009. 11:05

Moro.
Itsellä ollut sama mielessä mutta vieläkin toteuttamatta.
Ajanut olen testilenkin ohjelmoidulla kj.2,5crd.llä ja huomio kiinnittyi
parantuneeseen alavääntöön, eli ei valoista lähdettäessä aluksi hieman puutunut kuten omani tekee, vaan alkoi vetämään välittömästi. Auto oli
oulussa ohjelmoitu mutta paikkaa en muista. Kaveri sanoi että kulutus putosi
ja vääntöä piti oilla jotain 400nm ja hevosia 170 kipalesta.

Jere
Viestit: 55
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 09.06.2009. 13:39

Digituningin sivuilta löytyy pitkin suomea paikat missä noita tekevät. Itse ajattelin mennä tuohon Orivedelle Kimmotecciin. On hyvästi halvempi kuin Harinen, joka tekee samoja virityksiä. Harisella vaan ajetaan penkissä, mutta eipä se tuo kai sitä penkkilappua niin kaipaa.

Onko muita halukkaita liittymään porukkaan? Jos vaikka varattais useammalle autolle aika samalle päivälle. Voisin kysellä ryhmä-rabanttia?

http://digituning.com/fi/toimipisteet/index.htm
Kipu on vain tunne

Avatar
hentpe
Viestit: 182
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 15.06.2009. 0:06

Kolme uudempaa Transua ohjelmoitu tuolla ja toimii. Parasta tosiaan se alaväännön selkeä parantuminen ja liikkeelle lähdön helpottuminen.

Sporttiauto
Helalantie 11,
21800 Kyrö

Puh. 02-533 2686
info@sporttiauto.com
www.sporttiauto.com

www.digituning.com
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.06.2010. 2:16

Onko väli lastuttanut näitä lisää? Olisi tarkoitus teettää kaverilla omaani eco-lastu jossa lähinna optimoitaisiin kulutuksen suhteen tuo ohjelma ja tuo hieman puutunut olemus liikkeelle lähdettäessä korjattaisiin tehoja juurikaan nostamatta että konekkin kestää. Luistelee muutenkin ihan riittävästi liukkailla.

Eli Kokemuksia lastutuksen vaikutuksesta kalastelen tässä niin osaa kaverin kanssa oikeasta paikasta softaa vääntää että tulee kerralla mieluinen.

Näillä näkymin hintaa tulisi moiselle 300e/auto jos jotakuta kiinnostaa. :roll: (alustava hinta toistaiseksi)

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

lastutus/ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Hunter » 06.06.2010. 19:37

Joo kiinnostusta olisi operaatioon ja juuri tuon liikkeelle lähtiessä kyykähtämisen vuoksi, mutta kun olen täällä pohojammaalla ja etelässä
kumminkin asia hoituisi sillä n.300e.lla niin ei taira onnistua :?:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 06.06.2010. 20:34

Kaverilla on joitain yhteistyötä tekeviä kumppaneita ympäri suomea.. Tai ainakin JKL ja Savonlinna.. :)

Kuitenkin kunhan selviää tuon ohjelman sisältö ja säätömahdollisuudet niin pitää kartoittaa noita päivityspaikkoja samalla. nyt seur. viikonloppuna olisi tosiaan tarkoitus koittaa imasta tuo ohjelma tuolta purkista ja ottaa työn alle tutkittavaksi. Toivottavasti sattuu nyt aikataulut yhteen niin päästään asiassa eteenpäin..

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Ohjelmointi?

Viesti Kirjoittaja Hunter » 26.06.2010. 20:46

Eli onko lastutus/ohjelmointi jutska selvennyt? KJ CrD ?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.08.2010. 22:41

Softa otettu nyt autosta pihalle ja työn alla. Muokataan vakio softasta nyt optimoitu versio ilman tehonlisäystä ottamallä lähinnä rajoituksia pois että tulee jouheampaa käytöstä ja tuo liikkeelle lähtö mukavammaksi. Pitää sitten käyttäjän säätää mitenkä voimansiirtoa rasitetaan.. Tehonlisäystä en halua omaani lähteä tekemään kun kuitenkin mukavaa että konekkin kestää..

Huomenna muokattu softa sisään ja kerrotaan kokemuksista sitten kunhan on koeajettu enemmän..

Niin ja näppärästi lähti ohjelma ihan OBD pistokkeen kautta joten ei tartte boxia lähteä purkamaan.. Näin ainakin 02 mallissa missä on tuo K-Line Can-väylän lisäksi.. Tuossa mun kulkineessa on Bosch 15C2 ECU

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.08.2010. 19:52

Nyt 100km lastutuksen jälkeen ajettua voi kyllä sanoa että parani huomattavasti. Nyt voi mukavasti ajella siinä 1000-2000rpm kierrosalueella ja vääntää tasaseen siinä 2k rpm paikkeilla eikä sitä entistä yllättävää heräämistä ollenkaan vaan tasaista menoa.

Tehonlisäystä ei tullu yhtään ja sitä ei haettukkaan että paikat kestää tossa italialaisten ihmeessä joten paikaltaan lähdettäessä tuntuu edelleen se auton paino mutta huomattavasti jouheampi on lähtö siitä huolimatta..

Tehonlisäystä saa sitten muut ottaa jos haluaa mutta kukin tyylillään.. Kulutuksesta sitten lisätietoa myöhemmin kun ehtii ajelemaan..

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.09.2010. 17:24

Kulutuksesta nyt on ollu siinä 8,2 paikkeilla kulutus sekalaisessa ajossa.

Ajo sisältänyt
-Matka kuopioon ja vauhtia keskimäärin 90km/h pienemmillä teillä ja lahden motari 120-130km/h (välillä hitaammin kun jäävät töpeksimään)
-Taajama-ajoa kuopiossa ja tässä kehä3 tuntumassa.


Eli nyt tuntuu pääsevän vähemmällä sekalaisessa ajossa kuin ennen sukkasillaan maantiellä (8,6l/100km). Ajettavuuskin on paljon mukavampaa kun puuttuu se potku siitä 2k rpm:n kohdalla. Taajamassa tuo kulutus varmaan tippui enemmän kun ennen se pyöri siinä 9 paikkeilla. Nämä siis laskeskeltu tankkausten yhteydessä kun ei oo vielä tuota ajotietokonetta tullu askarreltua..

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

jep

Viesti Kirjoittaja Hunter » 03.09.2010. 23:28

Olikos sulla jeepulas minkä kokoiset renkaat?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 04.09.2010. 9:36

ihan 235/70/16 eli vakiot renkulat.. Katukuvioinnilla kanssa.

Nopeuksista otettu mittarivirhe pois kun GPS:llä katselin

karikoo
Viestit: 11
Liittynyt: 02.08.2010. 17:59
Paikkakunta:

3.0 CRD

Viesti Kirjoittaja karikoo » 09.09.2010. 18:28

pöydällä kuriirin tuomana Common railiin liitettävä boksi. Lupaavat about 60 hp lisää potkua.
Nyt on vaan ongelma että olen kädetön. MISSÄ PIRUSSA SE LIITIN on johon tuo pitäisi kytkeä. Sen verran selvinnyt googlella etta on hankalassa paikassa mutta kun ei osu käteen. Osaako kukaan auttaa?

Kirjoita vastaus