Esittäytymiset

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
JERKKU

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.05.2008. 9:31

Eli Jarno on nimeni ja Jeepit intohimoni

Olen ollut Jeeppikerhon jäsen vuodesta 1999 (muistaakseni) ja olen toiminut Jeepsterin päätoimittajana vuosina 2000-2005 (muistaakseni)
Dementia on vaivani :D

Tämänhetkinen kalusto on
Jeep Grandcherokee 1996 2.5TD
Kuva
Autolla ollaan ajettu 3-vuotta ja yli 70000km, hyvä auto.
Kuvan ottamisen jälkeen on asennettu 1,75" Roughcountry korotussarja ja uudet Bridgestone Dueller AT renkaat

Harrastepelinä on Jeep GrandWagoneer 1986
Kuva
Auto on nyt talviteloilla ja siihen täytyy tehdä pientä remonttia, ennenkaikkea kaasaari täytyy laittaa kondikseen. Kulutus on nyt 25l/100km
Olis tarkoitus laittaa valmiiksi museokatsastusta varten, aikaa tähän on 8-vuotta.

Kilpuri ja oma suosikkini on Jeep Comanche 1991
Kuva
Tähän autoon on thety valtava määrä muutoksia, mutta ehkä päälimmäisenä on 5,5" RubiconExpress korotussarja ja Lavankatkaisu, sekä 33-12,5x15 SuperSwamper TSL renkaat.
Loput muutokset ehkä jo seuraavassa Jeepster lehdessä

Kaikki autoilukuvani löytyy
http://picasaweb.google.fi/johtajahalme

Työnäni on ruosteenesto
www.ruosteenesto.eu

ja uutuutena maastureiden korotusosien maahantuonti
www.jmhalme.com/jeep

Jone

Viesti Kirjoittaja Jone » 20.05.2008. 19:35

Noniin nytten kun tuo jäsenmaksukin on laitettu maksuun niin on ehkä aika esittäytyä.

Elikä siis liikun tuolla mun vuoden 2007 Suzuki Jimnyllä joka on samalla sekä harrastepeli ja käyttökulkine. Valitettavasti se ei ole Jeeppi, mutta haaveissa olisi jossain vaiheessa hankkia Wrangleri tai vastaava. Siihen asti Jimny saa toimia kulkinena.

Ai niin joo kirjoittelen Offipalstalla nimierkillä CaliberSXT.

Kuvia Jimnystä
http://kuvablogi.com/blog/3430/20/
Varo &%#"! poistua tieltä!!

JeepTrainee

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 17.06.2010. 11:56

Nostetaampas hieman tällaista vanhaa topikkia johon törmäsin kun satuin noita vanhempia keskusteluja selailemaan.

Elikkä tervehdys kaikille. Tässä kirjoittelee arkisin hissien ohjausjärjestelmien ohjelmistosuunnittelijana toimiva Sami Mäntsälästä ja mä liityin kerhoon tossa vasta ihan äskettäin Jeepin hankinnan seurauksena. Jeeppien maailmaan olen yrittänyt tässä kevään ja kesän mittaan tutustua netin ja oman yksilön ropaamisen muodossa. Aika paljon oppii uutta asiaa lähes päivittäin kun aikaisemmin olen harrastellut lähinnä matalia katuautoja ja vanhoja moottoripyöriä. Jeepin ropaamisesta olen aloittanut myös pienen rakentelutopikin tuonne projekti osioon.

Jeeppi tuli meidän perheeseen hankittua lähinnä kompromissina yhdistää mun ja vaimon automieltymykset. Itse olen moneja vuosia haaveillut maastokelpoisesta nelivetopickupista ja vaimo taas haluaisi isohkon takapenkillisen auton meidän kaksipaikkaisen Skoda pakun kaveriksi. Isoa "perhemaasturia" ei dieselinä nykyverotuksella ole millään varaa pitää, joten valinta osui lopulta pitkän pohdinnan tuloksena bensakoneiseen XJ Cherokeehen josta sopiva yksilö vielä sattumalta löytyi oman kunnan alueelta. Jeeppi toimii meillä pääsääntöisesti vaimon käyttöautona ja viikonloppuisin saan minäkin välillä sitä vahän kokeilla :wink:

Jeeppiä ja sen maastokelpoisuutta on ajanmittaan tarkoitus parannella sen mitä iltasin ja viikonloppusin ehtii tekemään muiden projektien lomassa. Tärkein päämäärä rakentelussa on kuitenkin saada tuosta luotettava ja monipuolinen käyttöauto useammaksi vuodeksi eteenpäin.

Meidän perheeseen mustassa XJ:ssä saattaa törmätä tulevilla Mäntsälän safareilla kunhan saadaan vaan aikataulut osumaan kohdilleen ja Jeeppi käytyä sen verran läpi, ettei se heti simahda metsän keskelle.

:D
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

tkar61

Viesti Kirjoittaja tkar61 » 24.06.2010. 23:28

Moi kaikille!

Olen vasta hankkimassa Jeeppiä, joko perheen ykköskäyttöautoksi tai sitten itselleni käyttö/harrasteautoksi.
Omasta autohistoriastani löytyy amerikkalaisia Dodge Dart, Buick Electra STW paku, Plymouth Valiant sekä Chevrolet Impala.
Maastoautoilua on tullut aikoinaan harrastettua diesel-Lantikalla sekä armeijan Sisu A45:llä.
Viime vuosina olen harrastanut Alfa Romeoita, mutta nyt mieli tekisi myös jenkkilaitteiden ja varsinkin V8-moottoristen maastureiden pariin. Alfahan on tehnyt myös maasturia aikoinaan, mutta sellaisen hankkiminen ei ole kovin realistinen ajatus. Niinpä olen yrittänyt selvitellä parasta vaihtoehtoa (Jeep) harrastemaasturiksi tai sitten ihan jokapäiväiseen ajoon. Viimeksi mainittu pitäisi olla suht tuore eli 90-lukuinen vähintään, mutta ihan harrastepeliksi kävisi vanhempikin, vähemmän elektroniikkaa ja enemmän vanhaa kunnon mekaanista tekniikkaa omaava peli.
Tämä foorumi on hieno paikka tiedon hankintaan ja muiden kokemuksista on hyvä ottaa oppia.

Ehkä tässä ajellaan vielä tänä suvena jo Jeepillä.

FemmeFatale

Yks uus jeepisti...

Viesti Kirjoittaja FemmeFatale » 29.06.2010. 3:09

Olen, yllätys yllästys, nainen, 30+risat ja asustelen idyllisessä maalaiskylässä nimeltä Askola. Askolan offroad ry on tuttu yhdistys, en ole kylläkään jäsen, ehkä jonkinsortin wannabe -jäsen kuitenkin... :D

Kaikenlaiset moottorihärpättimet on lähellä sydäntä, rekoista mopoihin...
Olin aiemmin letukkanaisia, ollu pari chevy blazeria ja astro. Nyt sitten päätin etsiä tänä vuonna uusia kokemuksia ja hankin ekan jeepin. Täällä korvessa kun tuo nelikko on ihan välttämätön! 8)
Haaveissa oli ihan v8 koneella varustettu Grand Cherokee, mutta sitten siitä tulikin saman mallin 3.1 kiisseli. Kyllä se vielä vaihtuu, kunhan hyvä yksilö sattuu kohille... Mutta ajattelin ottaa ensituntumaa nyt tästä diesel vehkeestä ja jos tykkään, niin sitten vaihtuu bensakoneeseen ja taakse tuleepi maakaasupönikät...

Offia olis joskus todella mielenkiintoista päästä kokeilemaan, mutta haluaisin siihenkin sitten oman auton, ehkä tolla vakio WJ:llä ei kannata lähtee rymistelemään... Mutta haaveita pitää aina olla, ja joskus ne voivat jopa toteutuakin!

Muita harrastuksia on koirat, musiikki, lähinnä toi rock-osasto, urheiluammunta ja epätoivoiset yritykset saada takapihan ryteiköstä puutarha... :shock: Ja luikertelee mun paratiisissa yksi käärmekkin.

Eli ihan tällanen perusmuikkeli olen.
Varmasti johonkin jeeppirientoihin otan osaa jossakin vaiheessa...ja täällä palstalla esitän niitä tyhmiä kysymyksiä. :wink:

Toni S.

Re: Yks uus jeepisti...

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 06.07.2010. 11:12

FemmeFatale kirjoitti:Offia olis joskus todella mielenkiintoista päästä kokeilemaan, mutta haluaisin siihenkin sitten oman auton, ehkä tolla vakio WJ:llä ei kannata lähtee rymistelemään...
Päivittäisellä kulkuneuvolla kovin riskialttiiden maastoajotemppujen kokeileminen ei ehkä tosiaan ole ihan se paras idea ainakaan jos ei ole jotain varakulkinetta millä pääsee ne arkiajot tekemään vahingon sattuessa. Mutta ei se nyt sitä tarkoita etteikö maastoajoa voisi ainakin kokeilla vaikkei olisi valmista erillistä safariautoa! Mukaan vaan jonnekin helpommille reiteille, ja jos omien ja auton rajojen hakeminen ja rikkominen rupeaa sen jälkeen houkuttelemaan niin sitten hankkimaan sitä harrastusautoa. :) Ja jos neliveto on käyttöä varten käyttöautoon hankittu niin eihän siitäkään ole mitään haittaa että sen käyttöä harjoittelee...

(Hauskana yksityiskohtana muuten mainittakoon että minua ja tyttöystävääni on taasen nuo Blazerit ja niiden rinnakkaismallit ruvenneet kiehtomaan. Niissä on ainakin asennetta sopivasti... :) )

Pitäisiköhän minunkin sitten esitellä itseäni? Minä olen siinä mielessä epänormaali ihminen pyörimään harrasteautofoorumilla etten ole sillä lailla ollut koskaan aikaisemmin autoista kiinnostunut. Ampumaurheilu on aina ollut se minun juttuni lapsesta lähtien. Sehän se lopulta minut mutkan kautta tännekin toi - roinamäärän lisääntyessä vanha autoni kävi kovin pieneksi ja ituhippien määrän lisääntyessä kaupungissa ampujia karkotetaan koko ajan kauemmaksi, mikä taas toimi sinä viimeisenä pisara päätökselle että nyt se nelivetoinen auto jo. Sen vertaa olin kyllä aikaisemminkin liikkunut autolla niin kaupungissa kuin sen ulkopuolellakin että nelivedon tarpeellisuus Suomen olosuhteissa talvella tullut itsestäänselvyydeksi. Henkilöauto tuli sitten vaihdettua Jeeppiin - ja sitä kautta tuli sitten huomattua että maailmassahan on mielenkiintoisiakin autoja... :D Toiminnallisia ampumalajeja en ole mihinkään hylkäämässä, päinvastoin, joten krooninen köyhyys vaivaa, mutta haave erillisestä harrasteautosta on silti pysynyt. Siihen asti harrastan tämän Patriotin kanssa. (Kaikki eivät ehkä ymmärrä tuon auton viehätystä, mutta minusta auto mihin mahtuu iso läjä roinaa, ajaa melkein itse itseänsä maantiellä, kulkee 4000km kahdessa viikossa oikein leppoisasti ja ilman mitään ongelmia, konkurssia, tai kolotuksia kuljettajalle - ja millä silti voi ajaa mönkijöillä tehtyjä uria Lapissa, siinä on jotain hyvin hienoa.)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Carlos

Ehkä uusi jeepsti.................

Viesti Kirjoittaja Carlos » 15.07.2010. 20:46

Olen tosissaan päättänyt että seuraava menopeli pihassa on JEEPPI.
Olen "varhaiskeski-ikäinen" jota ei kaksi-pyöräiset kiinnosta. Täytyy saada ISO JEJNKKI. Harrastan koirani kanssa metsäkokeita ja vaimoni kanssa asuntovaunuilua. Nämä kaksi kun yhdistää niin sen on oltava Jeeppi että molemmat on tyytyväisiä. Toivon tosiaan vinkkejä kumman ostaisin; 4:liraisen vai 5,2 litraisen. Jompi kumpi tohon pihaan kumminkin kohta tulee.
Terveisin Jukka, tuleva jeepisti

Jänkhä

Viesti Kirjoittaja Jänkhä » 04.08.2010. 18:55

Jukka Lopelta, ensimmäinen Jeeppi alla.
Aikasemmat neliveto kulkineet on rajottunu pajeroon ja dodgeen, josko tämä wrangler hauskempi kapine.
Offi kampetta en ajatellu rakennella (vielä), mutta mukavan kesäpäivän kulkineen.
Mönkkäri touhuissa toistaiseksi hiukan vakavammin mukana, mutta eiköhän tuo jeeppi tuo talveksi muuta puuhaa :)

A-V

Viesti Kirjoittaja A-V » 09.08.2010. 14:42

Pitäisiköhän tässä itekin kirjotella jotain pientä esittelyä, jonkin verran tuttuja täällä näemmä pyöriikin jo :wink:

Foorumin taustaseuraajana miltei alusta lähtien, rekisteröityneenäkin varmaan jo vuoden. Jäänyt vain kirjoittelu vähemmälle, koska vapaa-nettiaika kuluu tuala AMCCF:n foorumilla

Jeeppejä ollut muutamia, vanhin '78 chero ja uusin '08 patriot. Tontilla ollut näiden lisäksi muutama XJ, yksi ZJ sekä pitkäaikainen takavetokäyttis-MJ.
Kuva
Nämäkin tosin molemmat jo vaihtuneet, taisin Toni S:n kanssakin höpistä muutamia kertoja patriot foorumin puolella...?

Nykyisin pihalta löytyy vaimon luotettava käyttis '90 Cherokee Limited XJ 4.0L renix+autom (http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1247349203)
Kuva
Kuva

Sekä uusi investointi '91 Wrangler YJ 4.0L HO+manuel, jonka projektitarinasta voi todeta käyvän melko pikaista laittoa ruostuneesta raadosta takaisin kadulle... (http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1278269296).
Kuva
Kuva

Jeepit olleet loogisia harrastekäyttiksiä, kun varsinaiset harrastepelit olleet samaa merkkiä (AMC) jo vuosia. AMCCF tuli käynnisteltyä n. 10 vuotta sitten jossa yhä aktiivisesti toimin (http://www.amccf.com).

Omat Jeepit ovat aina olleet ihan tielle käyttöpeleiksi suunniteltuja ja kevyttä metsäpolkuajelua mielessä pitäen ja "melko pahana" merkkifanaatikkona ei varmaankaan omia laitteita tule koskaan laitettua metsäpeleiksi... :wink:

Yritän taas muistaa ens vuoden alusta liityä myös Jeep Drivers Clubin jäseneksi 8)

tkar61

Viesti Kirjoittaja tkar61 » 01.10.2010. 2:14

Kesä meni jo, mutta sain hankittua Jeepin sentään syksyksi. Oliskohan tuon velimiehen esimerkki vaikuttanut, kun meni hankkimaan 2001vm. Grandi WJ 4,7:n 8)

Minulla on nyt sitten 2000vm. WJ 4,7 Grandi. Parinsadan kilsan kokemuksella voin sanoa, että tykkään :D

Auton mukana tuli kattavasti dokumentteja ihan ensirekisteröinnistä asti.
Tämä yksilö on kotoisin Ruotsista, jossa siis rekisteröity uutena.

Lisää juttua sitten kun olen tutustunut Grandiin kunnolla.

Ja voisihan sitä liittyä Jeeppikerhoonkin... :)

Tommi

Anagonda67

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 15.10.2010. 18:27

No niin, duunari Karkkilasta ja "uusiojäsen" kerhossa :D . Aikoinani muistaakseni olin ensimmäinen perustajien ulkopuolinen jäsen...
Silloin ajokkina oli Wagoneer-76 360+Th400+Qt.

Myöhemmin oli sitten Cherokee -80 258-kutosella Telen vanha soturi :lol:

Ja nyt kun liityin uudestaan jäseneksi on Cherokee -89 4.0. Ostin talvipeliksi Utajärveltä. Ja tarkotus olisi myös offia alkaa harrastaa jollain tapaa.

Kesäisin tulee huristeltua -95 avo Mustangilla :D .

MikkoP

Viesti Kirjoittaja MikkoP » 09.11.2010. 8:51

Terve vaan arvon Jeepistit!

Maatilamme ajoihin hommattiin reilu viikko sitten -08 JK Wrangler Unlimited Sahara. Jeeppejä on ollut aiemminkin: -99 XJ ja -02 KJ. Kaikissa, kuten tässä uudessakin tulokkaassa, nokalla nakuttaa VM diesel. Netistä koitin kaivella tietoa muutamaan asiaan liittyen ja samalla törmäsin tähän foorumiin, niin olihan se kirjauduttava tännekin. Jatkossa saatte siis nauttia tyhmistä kysymyksistäni. :D

Ilahduttavaa huomata, että Jeep -asiantuntemusta ja varaosahuoltoa löytyy suoraan foorumilta. Näissä marginaalimerkeissä tällaiset seikat painavat yllättävän paljon, kun tuo merkkihuolto ei aina osaa asiaansa. :)

28CRDKJ

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 11.11.2010. 23:09

Tere tulemas!

Croc
Viesti Kirjoittaja Croc » 19.12.2010. 11:04

Tervehdys Jeepisteille!

Tein marraskuussa paluun maastureiden pariin ja Chryslerin tilalle ilmestyi 2002 WJ Overland V8 H.O. Yksi Jeep minulla on ollut jo aiemmin, 1998 ZJ Laredo 4-litran kuutosella muutama vuosi sitten. Tuosta autosta luopuminen harmittaa vähän vieläkin, sen verran mainiossa kunnossa se oli ikäisekseen.

Mulla auto on tavannut vaihtua aina melko nopeasti seuraavaan, mutta nyt V8:n murinaa kuunnellessa tuntuu vahvasti että tästä Jeepistä taitaa tulla pidempiaikainen kumppani :D
There can be only one

Sieben
Viesti Kirjoittaja Sieben » 23.03.2011. 12:29

Moikka,

ostin talvella ensimmäisen Jeepppini. Olen aina haaveillut Wranglerista, kun pienempänä näin McGyverin sellaisella kurvailevan.

Tänä talvena tarvitsin autoa talveksi, kun toinen auto talvehtii tallissa, silloin tuli mieleen Wrangler, etsiskelin netistä sopivia ehdokkaita ja lopulta löytyi Hampurin ulkopuolelta sopiva yksilö: -94 4.0 koneella ja 125tkm mittarissa.

Tämä mainio auto soveltuu talveen ja myös upea ajella kesällä ilman kattoa :)
Pikkuhiljaa tätä tulee värkkäiltyä oman mielen mukaan paremmaksi!

Kuvia en osaakkaan tähän näköjään lisätä...

Kirjoita vastaus