Väljyyttäkö? Ja kysymyksiä Jeep WJ -01
Väljyyttäkö? Ja kysymyksiä Jeep WJ -01
Eli 2001 WJ jeeppi on kysessä ja sillä ihanalla 3.1 TD
Onko muilla ratissa 4cm "väljyyttä" kun kääntelee rattia auton ollessa sammulleen?
Kun ajaessa mutkiin satasta niin pitää melkein aina "korjata" kun alkaa heitellä.
Mistä vois johtua vain onko se sitä amerikan auton löysyyttä?
Sitte onko normaalia kun ajat eteenpäin ja alat pakittaa niin joskus loksahtaa joku takana, kardaanissa ei ainakaan äkkiseltää ollu mittä löysyyttä?
Asiasta kolmanteen; Saako D vaihteelta laittaa n.60-70km/h vauhissa vaihdekepin siihen 2 vaihteen asentoon kun sillon moottorijarrutus toimii paremmin, kaveri sano että kannattee tehä noin kun tulee esim risteykseen?
Mistä johtuu kun ajettiin joku 4 tuntia yhteen pötköö matka-ajoa ja kun pysähdytiin nin auto vähä tärisi ja moottori "heilu" normaalia enemmän kuin kylmänä? Kämmöt ja kaikki oli silti ok.
Lissää ihemmilisä kysymyksiä:
Se rupeli,flekti vai mikä se on siinä mootorin edessä (siis ei se Flekti joka on syylärissä melkein kiinni) joka saa voiman apulaitehihnalta pyörii aina ihan hitaasti niinkuin se luistais jostakin vai onko se normaalia? Yleensähän se pyörii joka autossa vinhaa vauhtia.
Huomasin tossa yks päivä kun kone pelti oli auki ja hehkutin autoa niin konehuoneesta kuulu semmosta tikitystä, jostain siitä laturin alta polttoainepumpun tyköä. Mitä se meinaa? Auto muuten toimii ihan Ok.
Onko muilla ratissa 4cm "väljyyttä" kun kääntelee rattia auton ollessa sammulleen?
Kun ajaessa mutkiin satasta niin pitää melkein aina "korjata" kun alkaa heitellä.
Mistä vois johtua vain onko se sitä amerikan auton löysyyttä?
Sitte onko normaalia kun ajat eteenpäin ja alat pakittaa niin joskus loksahtaa joku takana, kardaanissa ei ainakaan äkkiseltää ollu mittä löysyyttä?
Asiasta kolmanteen; Saako D vaihteelta laittaa n.60-70km/h vauhissa vaihdekepin siihen 2 vaihteen asentoon kun sillon moottorijarrutus toimii paremmin, kaveri sano että kannattee tehä noin kun tulee esim risteykseen?
Mistä johtuu kun ajettiin joku 4 tuntia yhteen pötköö matka-ajoa ja kun pysähdytiin nin auto vähä tärisi ja moottori "heilu" normaalia enemmän kuin kylmänä? Kämmöt ja kaikki oli silti ok.
Lissää ihemmilisä kysymyksiä:
Se rupeli,flekti vai mikä se on siinä mootorin edessä (siis ei se Flekti joka on syylärissä melkein kiinni) joka saa voiman apulaitehihnalta pyörii aina ihan hitaasti niinkuin se luistais jostakin vai onko se normaalia? Yleensähän se pyörii joka autossa vinhaa vauhtia.
Huomasin tossa yks päivä kun kone pelti oli auki ja hehkutin autoa niin konehuoneesta kuulu semmosta tikitystä, jostain siitä laturin alta polttoainepumpun tyköä. Mitä se meinaa? Auto muuten toimii ihan Ok.
Sammuksissa ei paljoa kannata välyksiä ihmetellä, ellei ne ihan suoraan löyty raidetangon päistä. Tehostin voi sammuksissa ollessa olla ihan erilainen, kuin käydessä, ainakin itselläni oli
Yläpallonivelen väljyys tekee kans tuota, ootko rasvannut sitä?
Tee pyöränkulmien tarkistus. WJ on aika pirun tarkka ohjauskulmistaan ja oikeestaan myös renkaistaankin. Mulla esim on Goodride SUV:t, joilla on kuulemma pilattu montakin autoa...silti lähes kohtuullinen, kun laitoin ohjauskulmat kohdilleen.
MUllakin joskus pikkasen tärissyt, ikäänkuin vajaalla kävisi, syytä tai mitään edes loogista käyttäytymistä ei ole löytynyt. Epäilys on moottorin lämpötilan anturin signaalin epäsäännöllisyyttä.
Ettei se flekti oo ilmastoinnin puhallin???
Tuosta tikityksestä en osaa sanoa, pitää katella omasta, mitä tekee.
-P-

Tee pyöränkulmien tarkistus. WJ on aika pirun tarkka ohjauskulmistaan ja oikeestaan myös renkaistaankin. Mulla esim on Goodride SUV:t, joilla on kuulemma pilattu montakin autoa...silti lähes kohtuullinen, kun laitoin ohjauskulmat kohdilleen.
MUllakin joskus pikkasen tärissyt, ikäänkuin vajaalla kävisi, syytä tai mitään edes loogista käyttäytymistä ei ole löytynyt. Epäilys on moottorin lämpötilan anturin signaalin epäsäännöllisyyttä.
Ettei se flekti oo ilmastoinnin puhallin???
Tuosta tikityksestä en osaa sanoa, pitää katella omasta, mitä tekee.
-P-
Flekti!
Siinä flektissä on todennäköisesti visko kytkin joka kiristyy lämmön myötä, mitä lämpimämpää sitä lujempaa piitäisi pyöriä. Voipi olla myös visko viallinen.
t.Ismo Ämmä
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Jep, -P- lienee oikeassa, Töissä voisin Autodatasta katsoa vaan kun olen nyt lomalla niin en katso.-P- kirjoitti:Ainakin meillä oli ite säätölaitteessa oletussäädöt. Autodatasta löytyis oletusarvot, Jamantilta ne ainakin saa, kun vain rohkaistuu kysäistä
Ei siinä tietääkseni muuta voi säätää, kuin auraukset...
-P-

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Ei tartte soitta/käydä, ne on nettikaupassa: http://www.jamant.fi/ohjauskulmat-grand ... -i-33.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1