4.0 XJ:n tyhmäkäynti +2000rpm!
Sehän on kyllä mahdollista että joku on kääntänyt kaasuläpän liian isolle, mutta mitenkäs se sitten ilmeni ihan yhtäkkiä jarrutuksen jälkeen? Joka tapauksessa siihen pitäisi käydä semmonen pienenpieni kuusiokoloavain.
Kokeile nyt kuitenkin painaa tukkoon se tyhjäkäyntireikä vielä kuumanakin.
Kokeile nyt kuitenkin painaa tukkoon se tyhjäkäyntireikä vielä kuumanakin.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Tarkemmin sanottuna 2.5 mm kuusiokolo.
Muistin juuri että tyhjäkäyntipiirissä on myös ilmaruuvi johon taas käy T25 torx-avain. Sitä ei kuitenkaan ole tarkoitettu huollossa säädettäväksi koska siinä yleensä on blommi päällä. Viittaisi siihen että kaasuläppä kuuluukin sulkeutua kokonaan, perussäätö on laitettu ilmaruuvilla kohdalleen ja ohjelmisto hoitaa loput.
Muistin juuri että tyhjäkäyntipiirissä on myös ilmaruuvi johon taas käy T25 torx-avain. Sitä ei kuitenkaan ole tarkoitettu huollossa säädettäväksi koska siinä yleensä on blommi päällä. Viittaisi siihen että kaasuläppä kuuluukin sulkeutua kokonaan, perussäätö on laitettu ilmaruuvilla kohdalleen ja ohjelmisto hoitaa loput.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
AHAAAJorma kirjoitti:Tarkemmin sanottuna 2.5 mm kuusiokolo.
Muistin juuri että tyhjäkäyntipiirissä on myös ilmaruuvi johon taas käy T25 torx-avain. Sitä ei kuitenkaan ole tarkoitettu huollossa säädettäväksi koska siinä yleensä on blommi päällä. Viittaisi siihen että kaasuläppä kuuluukin sulkeutua kokonaan, perussäätö on laitettu ilmaruuvilla kohdalleen ja ohjelmisto hoitaa loput.

Ja tunnustaa nyt että oli aivan sattumaa että viat tuli jarrutuksen jälkeen



-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
VOI RIEMUN PÄIVÄÄ
. Oli ilmeisesti nämä "kyläsepät"
ruuvanneet sitä läppää... Käänsin takasinpäin jonkin verran ja jo löyty tyhjäkäynti lämpimänäkin!!!! Ja EI olekkaan käyny niin nätisti minulla olo aikana kuin nyt
Tasainen vakaa käynti
Ja pakoääni sellainen ku sen pitää olla läpipuhaltavalla pöntöllä...
No ajellaan nyt ja toivotaan parasta... Että tokeni.
KIITOKSET taas Jormalle ja Jarille innoituksesta ja vinkeistä
Teoriani on että se IAC kiukutellu (oli vielä väärin säädetty) ja tyhmäkäynti haettu sillä rajoitinruuvilla. Nyt uudella venttiilillä tietysti sai liikaa ilmaa etc.







No ajellaan nyt ja toivotaan parasta... Että tokeni.
KIITOKSET taas Jormalle ja Jarille innoituksesta ja vinkeistä

Teoriani on että se IAC kiukutellu (oli vielä väärin säädetty) ja tyhmäkäynti haettu sillä rajoitinruuvilla. Nyt uudella venttiilillä tietysti sai liikaa ilmaa etc.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Jo vain ja mielenkiintoisemmaksi tekee nämä "kyläseppien" viritykset joita toivottavasti EI paljastu lisää...Jorma kirjoitti:Kuulostaa siltä että nyt saatoit hyvinkin löytää oikean syyn ongelmaan. Eikö ole mielenkiintoinen laite tämä XJ?
No, yksi tiedossa kyllä: Alumiiniset venttiilinhatut laitettu ilman että rasvattu jengoja=JUMISSA OVAT

Ja toinen jo purettu "viritys":Ilmastoinnista ainetta karannut, niin oli tehty painekytkimen ohittava kytkentä jotta ilmastointi pelasi

Ja onhan tuo syyläri"nestekkin" oudon harmaata... Paikkausainetta??
Haastetta siis riittää perustaltaan hyvän? vehkeen kanssa

Mutta kyllä vanha kunnon FSJ oli helpompi ei tietokoneita yms

Cherokeen joutokäynti pomppii.
Hei!
Jeeppi on 4-litran suora kuutonen , vuosimalli 1988. Kirjoitin ongelmasta, ja huomaan että muiden kokemusten perusteella se taitaa ola enemmän ominaisuus kuin vika.
En ole ehtinyt asiaa vielä tutkailla, mutta aiheen viestit ovat arvokkaita. Tuli mieleen aikaisemman omistajan evästys( oli naispuolinen henkilö) " älä koske kaasuun kun käynnistät. Kone jää huutamaan kamalasti jos sen teet. Minä olen harjan varrella sohinut silloin tänne konehuoneeseen että kierrokset putoo!"
No ei ne varmaan siitä harjasta pudonneet, vaan ehkä koneen lämpenemisestä.
Jotenkin kallistun ohjauboxin /tai johdin puolen vikaan.
Jos selvii niin raporttia tulee!!!
Cherokee lepää
Jeeppi on 4-litran suora kuutonen , vuosimalli 1988. Kirjoitin ongelmasta, ja huomaan että muiden kokemusten perusteella se taitaa ola enemmän ominaisuus kuin vika.
En ole ehtinyt asiaa vielä tutkailla, mutta aiheen viestit ovat arvokkaita. Tuli mieleen aikaisemman omistajan evästys( oli naispuolinen henkilö) " älä koske kaasuun kun käynnistät. Kone jää huutamaan kamalasti jos sen teet. Minä olen harjan varrella sohinut silloin tänne konehuoneeseen että kierrokset putoo!"
No ei ne varmaan siitä harjasta pudonneet, vaan ehkä koneen lämpenemisestä.
Jotenkin kallistun ohjauboxin /tai johdin puolen vikaan.
Jos selvii niin raporttia tulee!!!
Cherokee lepää
Cherokee lepää
Meillä on joskus samaa vikaa vaimon XJ:ssä. Jossain välissä vaihdoin autoon TPS:n joka vaikutti vähentävän tuota hyökimistä (tai ainakin sen pituutta ja kierrosten korkeutta), mutta aina välillä nostaa vieläkin hiukan kierroksia käynnistyksen jälkeen.
Ei ole mua henk.koht. haitannut ja olen olettanut sen johtuvat ilmastoinnin päällä olemisesta käynnistyshetkellä ja/tai kylmästä/kosteasta ilmasta.
Ei ole mua henk.koht. haitannut ja olen olettanut sen johtuvat ilmastoinnin päällä olemisesta käynnistyshetkellä ja/tai kylmästä/kosteasta ilmasta.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid