voimansiirto pakkasessa
voimansiirto pakkasessa
Haurastuuko Jeepin voimansiirto kovalla pakkasella siinä määrin (vai ollenkaan), että kannattaisi välttää painavan (2.5t) kärryn vetoa mäkisellä metsäautotiellä? Onko kokemukseen tai oppikirjaan perustuvaa tietoa jollakulla? Kiitos kommenteista!
KJ 2.4 -06
Aina lämpötilan muutokset vaikuttavat metallien ominaisuuksiin, mutta kuinka suuresti riippuu paljolti käytetyn metallin ominaisuuksista ja laaduista.
Esim. tavallinen rautakanki menee helposti poikki -25 asteessa.
Jeepin akselit on sen verta rimpula rautaa, varsinkin taka akseli, jotta välttäisin itse terävää revittämistä paino päällä.
Rauhallisesti vetämällä ja lämpimillä perillä pitäs kestää ja heikkouttaanhan ne hajoaa, jos hajoaa!
Itse olen vetänyt 3000 Kg ja yli kärriä, eikä vielä ole mennyt mitään rikki ja joskus on joutunut painamaan kerralla kaasun pohjaan huonommasta paikasta lähtiessä...
Esim. tavallinen rautakanki menee helposti poikki -25 asteessa.
Jeepin akselit on sen verta rimpula rautaa, varsinkin taka akseli, jotta välttäisin itse terävää revittämistä paino päällä.
Rauhallisesti vetämällä ja lämpimillä perillä pitäs kestää ja heikkouttaanhan ne hajoaa, jos hajoaa!

Itse olen vetänyt 3000 Kg ja yli kärriä, eikä vielä ole mennyt mitään rikki ja joskus on joutunut painamaan kerralla kaasun pohjaan huonommasta paikasta lähtiessä...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME