Jeep Wagoneer 360 V8 -77 "JEgoNEER"

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

JEgoNEER jumpaa!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 22.01.2011. 18:56

Lauantain JEgoNEER jumppa suoritettu.

-Jumpan sisältö, katukumet Bokkereiden tilalle,
-etukardaani irti, tarttis saada jostain uusi tupla ristinivel kardaanin takapäähän. Aijemmin hajos korotusjousten asentamisen jälkeen kun otti kardaani alusta panssariin kiinni ja nyt ei enään pitännyt ottaa? Tarvii koittaa roikottaa jossakin jotta näkee tarviiko vielä avartaa kardaanin koloa panssarissa?
-jakolaatikko irti ja purku ja kasaus, rupeaa jo sujumaan, ei vaurioita?
-jakolaatikko takasin autoo kiinni, öljyt sisään
-öljyt automaattilaatikkoon
-JEgoNEER tulille ja kokeilu, vaihde pakilla tai D:llä niin kuuluu vaan rahinaa, ei liiku. Turbiini vai automaatti laatikko?
Kotona on toinen rempattu laatikko ja rempattu turbiini.
valinnan vaikeus,kokeilisiko vaan uudella turbiinilla vai vaihtaisko laatikonkin samalla?

Huomenna auto kadulle ja keskiviikkona takas sisään ja laatikot. pois.

t. Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 26 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 23.01.2011. 0:31

Moi Ismo, veikkaan laatikkoa, turbiini alkaa yleensä luistamaan ennen hajoamista.
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Vikaa?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 23.01.2011. 23:45

Soitin laatikko lääkärille ja hältä sain neuvon jotta kun turbiini on kädessä ja sitä heiluttaa, jos kuuluu kolahduksia niin turbiini on ok jos taas kuuluu rahinaa niin turbiinin lavat on entiset.

No mulla on rempattu laatikko ja turbiini olemassa ja lentorahtina on kardaaneita tulossa isonveden takaa. Joskohan näillä taas JEgoNEER saataisiin ajokuntoon?
Sam66 kirjoitti:Moi Ismo, veikkaan laatikkoa, turbiini alkaa yleensä luistamaan ennen hajoamista.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Remppa jatkuu.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 25.01.2011. 22:39

Toinen laatikko ja kunnostettu turbiini asennettu vaan JEgoNEER ei liiku mihinkään, lattialuukku aukinaisena näki että vaihdepäällä etu kardaanin joke pyöri vaan taka kardaanin ei??

Jakolaatikosta mennyt pooraukset tai akseli poikki?
Pöydällä käsin koitettaessa aksi tuntui olevan kunnossa vaan moottorin voimin jokin luistaa? Poorit ehkä??

Otin tänään varaosa askin kyytiin kotitallista ja huomenna askit levälleen ja kootaan osista yksi toimiva, toivottavasti.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Jeeper
Viestit: 42
Liittynyt: 26.11.2008. 18:01
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Jeeper » 26.01.2011. 15:47

Sulla oli etukardaani irti ja takakartaani kiinni? Kokeilitko myös liikuttaa keskitasap.lukko päällä?.........

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.01.2011. 16:06

Jeeper kirjoitti:Sulla oli etukardaani irti ja takakartaani kiinni? Kokeilitko myös liikuttaa keskitasap.lukko päällä?.........
Pitäis sen kartiolukon silti siirtää sitä takakardaania eli autoa takavedolla, jos lukko on kunnossa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Laatikko jumppaa!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 26.01.2011. 19:48

No niin nyt JEgoNEERi taas liikkuu tosin vielä vain takavedolla kunnes ehjä kardaani tulee maailmalta.

Takavedon puutehan johtui jakolaatikon perän lukon kitkan puutteesta.

Avasin kaksi jakolaatikkoa ja kasasin samaan kuoreen tiukan ketjun, ehjän perän ja ehjän alennusvaihteiston niin johan rupesi peli taas liikkumaan.

Oli siis tullut jakolaatikon perän lukko tiensä päähän ja kitkat hävinnyt tyystin, isoilla siirtoleukapihdeilläkäsin pystyi pyörirttämään jardaaneiden joukeista eri suuntiin.

Mitäs sitten kun nykyisen jakolaatikon perän lukko lakkaa toimimasta? Ajetaan sitten kytkettävä jakolaatikon lukko päällä niin taas on vetoa.
Mitäs olisi saatavilla tämän tilalle?

Nyt kun muistelee Jatilan safaria niin ihan kuin välillä olisi jokin sutinut tyhjää kun ei ollut jakolaatikon kytkettävä lukko päällä.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

JEgoNEERissa vaivaa vieläkin??

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 27.01.2011. 21:32

Tänään lähin oikein koeajolle Koe kilvin ja vieläkin sielä jokin luistaa ja täristää??

Nyt on siis asennettu seuraavaa ja kaikkien pitäisi olla kunnossa: Rempattu automaatti, kunnostettu, vahvistettu ja tartuntaa laskettu turbiini ja ehjistä palikoista kasattu jakolaatikko (perän lukon kunnostahan ei voi tietää, käsin ei kyllä jaksanut vääntää)

Oireet on seuraavat: Vaihde päälle ja kaasua, ei lähde liikkeelle heti, jokin luistaa ja välillä rykäsee vaihteen päälle ja jos ei rykäse niin lähtee liikkeelle täristäen ja kun pysähtyy niin juuri kun liike lakkaa niin sama tärinä ilmeentyy? Välillä täristää ja jyristää kovemmassakin ajossa hetken ja häviää sitten?

Ajo suoritettiin ilman etu kardaania ja mielestäni jakolaattikon lukko päälläkin oli havaittavissa tärinää ja silloinhan jakolaatikon perän lukkon ei pitäisi voida luistaa luistaa kun taka akseli kytkeytyy jakolaatikon perän kuoren kautta.

Jakolaatikon perän lukko luistaa tässäkin? Rempattu turbiini ei toimi? Rempattu Automaatti ei toimi?

No nukun yön yli ja tarkistan öljypintojen tasot huomenna, ajan lenkin vielä jakolaatikon lukko kytkettynä. Sitten odotellaan sitä etukardaania ja kokeillaan uudestaaan. jos vaiva jatkuu niin ruvetaan kokeillaan eri yhdistelmiä. 2 x Automaatti ja 2x turbiini.

Pakkohan sen vaivan auheuttajan on kohta selvitä.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 27.01.2011. 23:28

Mites peruuttaessa toimii?
Jos peruuttaessa myös temppuilee,niin veikkaisin turbiinia..
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

laatikko?

Viesti Kirjoittaja latex » 28.01.2011. 16:55

laatikkoon/turbaaniin kääntyisin myös, paitsi tuo tärinä/jyrinä omituista?

Rebel70
Viestit: 34
Liittynyt: 19.01.2009. 16:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Rebel70 » 28.01.2011. 18:47

Kyllä tuo turbiinilta vaikuttaa. Onko kunnolla kiinni ja onko hahlo menny oikeelle kohalle lootan akselille? Keskitys muutenkin? Selkeesti ei ole tasapainossa.
Räpeltäjä....

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

JEgoNEER sairastaa?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.01.2011. 19:25

Turbiini oli rempattavana JN Tradingilla Turus ja asentaessa kloksahti hyvin paikoilleen ja kiinntys ruvveihin laitettu vielä ruuvilukitetta.

En tänään kerennyt uudestaan koeajaa kun lähdettiin messuille puoleltapäivin ja siihen asti piti töitä tehdä.

Ensi viikolla tutkimukset jatkuu.
Vaihdellaan palikoita niin eiköhän se siitä pikkuhiljaa selviä.

Vaihdan ensin toisen Turbiinin.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

JEgoNEER!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 09.02.2011. 20:15

Tänään sitten koeajoin peliä oikein urakalla ja nyt tuntuisi toimivan niin kuin pitää. Lienee vain ilmat vihdoin poistunut turbiinista/laatikosta?
Vaihteet toimii jokasuuntaan ja jakolaatikon lukkokin toimii valon kera hienosti.
Vetelin lumisella parkkiksella isoa neliveto luisua. :lol:

Lauantaina Kulmaan koeponnistamaan, josko pysyisi ehjänä koko reissun ja toisenkin??

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Kulmassa koeponnistus suoritettu.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 15.02.2011. 17:50

JEgoNEERiä ulkoilutettu kulmassa ja tekniikka ehjänä selvittiin kotio asti.
HIENOA!

Pikku vakio vaurioilta ei vältytty, sivupeili särki puutavasten, koepeltiin reikä maastotunkin kulmasta ja etujousen lehtien sitomis rauta mutkalla sivuittain kivenyli vinssaus session aikan. Eli ei mitään ongelmia!

Edelliskerran uria pikin ajaessa kulku oli helppoa ja umpi hankeen mentäessä vinssaukseksihan se meni.

Videosta jälkikäteen katsellessa mäennousua niin näyttäis takaperän kitkalukko jotenkin pitävän ja jakavan vetoa kumallekkin pyörälle.

Ilmalukosta kompuralla on sovittu kaupat ja vermeen käyn noutamassa jahka saan sen lunastettua.

Keskustelujen tuloksena taitaa tuo kytkettävä lukko tulla asennettua etu perään ja takan saapi toistaiseksi jatkaa kitkalukko.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 16.02.2011. 9:25

Moro!

Pakko tiedustella että missä hintahaarukassa menee tommonen ilmalukko + kompura?


Tää on kyllä siitä huonoa hommaa tämä Jeepin harrastaminen kun ei oo auto vielä edes katu-/mettäkunnossa niin alkaa tekemään mieli lisää kaikkea :D
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Kirjoita vastaus