En tiä onko sähkövika, mutta laitetaan nyt tänne.
Tämä vikasarja alkoi siitä, että vaihdelaatikon öljyputki meni poikki ja öljyt levisivät pitkin teitä ja lopulta ei enää liikkunut, kun öljy loppu. No sitten uusi putki ja uudet öljyt sisään ja koeajolle 200m päässä sammu, eikä millään käymään. Tutkimusten jälkeen sammutussolenoidille ei tule ku 3.82V, mikä ei riitä sitä vetämään. No tämä sitten korjautui ohjausboxin liittimen ronklaamisella + CRC kylvyllä. Auto pelasi päivän hienosti ja laatikkokin pelasi ehkä jopa paremmin kuin ennen hasardia ja sitten...
Seuraavana aamuna parin kilometrin ajon jälkeen sammui vauhdista ilman mitään varoitusta ja moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan. Virrat kiinni ja lähtee käymään normaalisti ja kotimatkalla sammui neljä kertaa ja aina ilman mitään heikkoa käymään.
Tutkimusten jälkeen:
Käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäynnillä ja alle 1500rpm.
Jos nostaa hitaasti kierroksia, niin nousee normaalisti ~2000rpm ja sitten ottaa "piikin" ~2500rpm:ään ja sammuu, kuin avaimesta vääntäis sammuksiin.
Jos taas painaa kaasun suoraan pohjaan, niin nostaa kierrokset jonnekkin 3500rpm tietämille ja sammuu.
Sammutussolenodille tuleva virta pysyy kokoajan, eli sammutussolenoidi ei sitä sammuta? Jos ei ole viallinen, mutta voiko siinä olla tuollaista vikaa?
Ja ei anna ainakaan mittaritaululle vikakoodeja, vain done se sannoo...
Veikkauksia?
WJ 3.1TD Sammuu, kun antaa kierroksia
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14.11.2010. 21:08
- Paikkakunta: Oulu
Emmää mittää tiedä, mut voisko olla löpön saannissa ongelmia...
Niin että voisko olla että sattu samaan aikaan tulemaan toinen vika?
Niin että voisko olla että sattu samaan aikaan tulemaan toinen vika?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Ettei siellä ole vastaavanlaisia liitin-ongelmia jonka korjailit ecun liittimessä.
Tuossa 3.1TD koneessa kuitenkin sähköinen jakajapumppu jossa sähköinen määränsäädin yms..
Ettei siellä ecun liittimissä vielä putsattavaa. Tai joku liitin mitä joutunu avaamaan/heiluttelemaan kun sitä öljyputkea vaihdoit.
Tuossa 3.1TD koneessa kuitenkin sähköinen jakajapumppu jossa sähköinen määränsäädin yms..
Ettei siellä ecun liittimissä vielä putsattavaa. Tai joku liitin mitä joutunu avaamaan/heiluttelemaan kun sitä öljyputkea vaihdoit.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14.11.2010. 21:08
- Paikkakunta: Oulu
Ei ainakhan ecun liittimien rassaamisella parantunu.
Kävin kattelemassa Jeepiä tuossa kartanolla...
Ku kylmänä laitto käymään -8 astetta, ilman lämmitystä, niin hyvin lähti tulille ja kävi hyvin tyhjäkäyntiä niinku ennenki. Mutta sitten ko nosti kierroksia, niin ensin kiekkamittari vippasi pari kertaa, vaikka moottorin kierrokset ei korvakuulolta seilannu ja sitte sammu.
Tästä intoutuneena mittailin kampuran tunnistimelta tulevaa jännitettä, niin jännitettä tulee n.0,1V A/C / 100rpm. Niin tämä jännite alko seilaamaan, kuten kierrosmittarikin ennen sammumista, mutta moottorin kierrokset ei seilaa. Sitten ko kone lämpesi, niin seilaamista ei tapahdu, vain yhtäkkinen kuolema ja hiljaisuudesta kantautuu naftapumpun seudulta sirinä. Liekkö ruiskun ajotus solkku, mikä sielä vispaa hullunlailla eestaas? Oos se normaalia?
Joten pitääpä koittaa kattoa huomena tarkemmin kampuran asennontunnistinta. Jos se siellä ois vika, vai mitä? Mitäs muuta katellaan.
Kävin kattelemassa Jeepiä tuossa kartanolla...
Ku kylmänä laitto käymään -8 astetta, ilman lämmitystä, niin hyvin lähti tulille ja kävi hyvin tyhjäkäyntiä niinku ennenki. Mutta sitten ko nosti kierroksia, niin ensin kiekkamittari vippasi pari kertaa, vaikka moottorin kierrokset ei korvakuulolta seilannu ja sitte sammu.
Tästä intoutuneena mittailin kampuran tunnistimelta tulevaa jännitettä, niin jännitettä tulee n.0,1V A/C / 100rpm. Niin tämä jännite alko seilaamaan, kuten kierrosmittarikin ennen sammumista, mutta moottorin kierrokset ei seilaa. Sitten ko kone lämpesi, niin seilaamista ei tapahdu, vain yhtäkkinen kuolema ja hiljaisuudesta kantautuu naftapumpun seudulta sirinä. Liekkö ruiskun ajotus solkku, mikä sielä vispaa hullunlailla eestaas? Oos se normaalia?
Joten pitääpä koittaa kattoa huomena tarkemmin kampuran asennontunnistinta. Jos se siellä ois vika, vai mitä? Mitäs muuta katellaan.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14.11.2010. 21:08
- Paikkakunta: Oulu
Sieltähän se vika sitten löyty. Kampuran asennontunnistimesta oli menny "korvakko" poikki. Anturi vain roikkui reijässään ja vastasi siihen kehään, josta se lukee niitä reikiä. Tyhjäkäynnillä pelasi hyvin, mutta ko anto kierroksia, niin anturi alko jotenki pomppimaan, eikä saanut luettua kierroksia, niin ecu luuli ettei kone pyöri ja sitte ei antanu enää löpöä.
Sen mallinen oli se anturi, että superepoksila sai hyvin liimattua. Vääntely kääntely rasituskokeen jälkeen totesin, että parempi ko uus ja anturi paikoilleen ja taas pelaa. Eiku kovaa ajoa.
Sen mallinen oli se anturi, että superepoksila sai hyvin liimattua. Vääntely kääntely rasituskokeen jälkeen totesin, että parempi ko uus ja anturi paikoilleen ja taas pelaa. Eiku kovaa ajoa.