Kevät tuli ja lumi suli, joten tuli käytyä montulla kuraa lennättämässä pitkästä aikaa! Ainoa ropleema tuli kun n. 15-20 min kruisailun jälkeen liejussa alkoi taas jeeppi hyytyä siihen malliin että ajaisi jarrut päällä???
Montulta ajelin ylämäkeä taas tielle, ni hyvä että sai olla kaasu pohjassa että nousee, ihan ku ajais naapurin skootterilla.. Ajelin sitte takas kotiapäi, auto jäähty pihassa jonkuu tunnin, jonka jälkee taas iha normaalisti käyttäyty. On tehnyt viime kesänä samaa pari kertaa, hyytyy sit jäähdyttyä pelaa moitteetta?
Missä vika? Kuumeneeko liikaa vai missä luistaa?
Kyseessä siis automaatti XJ 4.0..
XJ hyytyy, missä vika?
XJ hyytyy, missä vika?
Kauppakassi : XJ 4.0 H.O -92 / AW4 / NP242
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Veikkaisin laatikkoa, katoppa öljyt, ja jos sulla ei ole ylimääräistä jäähyä sille tai vain tehtaan orkkisrimpula niin mars mars kauppaan ostoksille ja alumiinisen öljynjäähdyttimen ostoon.
Edit: niin ja siis tuo AW4:n paha ominaisuus on tuottaa mutamyyryämisessä ja muussa vastaavassa aivan &%¤%&( lämpöä. Toivottavasti et ole jo onnistunut lootaa polttamaan, mutta jos on ruskeat/ palaneen hajuiset öljyt niin riski on että pannat pilalla ja laatikko remppakunnossa. Kestää kyllä ihan hyvin kunnolla jäähdytettynä mutaleikkejä, mutta ei ilman..
Edit: niin ja siis tuo AW4:n paha ominaisuus on tuottaa mutamyyryämisessä ja muussa vastaavassa aivan &%¤%&( lämpöä. Toivottavasti et ole jo onnistunut lootaa polttamaan, mutta jos on ruskeat/ palaneen hajuiset öljyt niin riski on että pannat pilalla ja laatikko remppakunnossa. Kestää kyllä ihan hyvin kunnolla jäähdytettynä mutaleikkejä, mutta ei ilman..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Nhoniiin. Eilen vasta kerkes ropaamaa jeepin askin-jäähyjen kanssa.. Elikkä vahna ritsa poies ja tuli samalla ohitettua ja tulpattua syylärin lootaöljy kierto?? Onko se nyt hyvä vai huono.. Eikö se talvella oo tarkotus että vähän lämpiää jäähytysnesteen ohella???
Nyt siis Haydenin Ultra-Cool 405 keulilla, viskon eessä möllöttämässä. Seuraavaks pitäs sorvata öljynlämpömittarin anturi paikoilleen, kunhan sumplii laittaako sen jollain T-palalla jäähdyttimen tulolinjaan, vai lieneekö parempi hitsata paikka lootan öljypohjaan.. Näyttäisi ainakin oikeaa?
Yllättävän hyvin pitää lämmöt kurissa, vaikka rymyää hitaalla part-timella mehtässä tahi suolla!!!
Hajotettua : Vielä vaiheessa, kun syyläriä pitävä huulipelti oli irti, sain ajan naapurissa olevaan öljyhuoltoon.. Syyläri kesti hyvin hollilla rautalangalla ymsyms.. mutta tuli epähuomiossa muistettua että tuulilukon salpa on kiinni..
Kävelyvauhtia ajaessa naapuriin tankkamaan ölkät sattui sopivasti tuhon-omainen tuulenpuuska pellin alle, ja voitte veikata loput.. perk..
Nyt siis Haydenin Ultra-Cool 405 keulilla, viskon eessä möllöttämässä. Seuraavaks pitäs sorvata öljynlämpömittarin anturi paikoilleen, kunhan sumplii laittaako sen jollain T-palalla jäähdyttimen tulolinjaan, vai lieneekö parempi hitsata paikka lootan öljypohjaan.. Näyttäisi ainakin oikeaa?
Yllättävän hyvin pitää lämmöt kurissa, vaikka rymyää hitaalla part-timella mehtässä tahi suolla!!!

Hajotettua : Vielä vaiheessa, kun syyläriä pitävä huulipelti oli irti, sain ajan naapurissa olevaan öljyhuoltoon.. Syyläri kesti hyvin hollilla rautalangalla ymsyms.. mutta tuli epähuomiossa muistettua että tuulilukon salpa on kiinni..
Kävelyvauhtia ajaessa naapuriin tankkamaan ölkät sattui sopivasti tuhon-omainen tuulenpuuska pellin alle, ja voitte veikata loput.. perk..
Kauppakassi : XJ 4.0 H.O -92 / AW4 / NP242
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Kesää odottaa: Renault Floride -62
Projektia: Alpine A310 S V6 PRV
LA/CB President Harry - 7 AM/FM Tunna
Jos syylari otti itseensä, niin Saksasta 4x4garagesta (www.4x4garage.de) saa varsin halpoja kiinalaisia alumiinisyyläreitä. Taisi olla ~150€ + lähetyskulut. Yksirivinen ja muovipäädyt, joten ei se mikään hipo- osa ole, mutta ei ole kalliskaan
Ittellä on sellainen XJ:n keulilla - sillä tuli ajettua sekä kadulla että metsässä, niin kuumassa kuin kylmässäkin parin vuoden verran. Hyvin on tähän asti pelitänyt. Ainut kerta kun on alkanut vähän masiina lämmetä liikaa oli Kulmakorvessa syvässä lumessa jatkuvalla hapetuksella eteneminen. Koitin suditella "jengat tapissa" reilut viisi minuuttia mäkeä ylös
..ja loota pysyi kyllä viileänä isolla jäähyllä
Mulla on kans ohitettu syylarin öljynkierto laatikon jäähdytyksessä, ei ole ollut ongelmia. Oikein kylmänä talvipäivänä maantiellä ajaessa voisi kyllä olla paikallaan pieni lämmitys. Tuli itse aikanaan mietittyä jos olisi tehnyt jonkun venttiilin millä saa tarvittaessa hanoista kääntämällä öljyn kiertämän syylarin kautta. Nyt ei omassa ole enää sille tarvetta kun XJ on puhtaasti metsäauto.

Ittellä on sellainen XJ:n keulilla - sillä tuli ajettua sekä kadulla että metsässä, niin kuumassa kuin kylmässäkin parin vuoden verran. Hyvin on tähän asti pelitänyt. Ainut kerta kun on alkanut vähän masiina lämmetä liikaa oli Kulmakorvessa syvässä lumessa jatkuvalla hapetuksella eteneminen. Koitin suditella "jengat tapissa" reilut viisi minuuttia mäkeä ylös


Mulla on kans ohitettu syylarin öljynkierto laatikon jäähdytyksessä, ei ole ollut ongelmia. Oikein kylmänä talvipäivänä maantiellä ajaessa voisi kyllä olla paikallaan pieni lämmitys. Tuli itse aikanaan mietittyä jos olisi tehnyt jonkun venttiilin millä saa tarvittaessa hanoista kääntämällä öljyn kiertämän syylarin kautta. Nyt ei omassa ole enää sille tarvetta kun XJ on puhtaasti metsäauto.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä