Grand Cherokee 1996 ilmastointi

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Grand Cherokee 1996 ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Merri » 10.07.2011. 20:12

Ilmastointi ei toimi normaalisti, kun kompura tekee kylmää, niin putket ovat kylmät moottoritilan puolella, mutta sisälle asti ei kylmää tule, mutta hieman viileä tulee... Autossa siis automaatti ilmastointi.

Lämmityslaite antaa kaksi vikakoodia 08 ja 40 ja molemmat viittaavat seuraavaan "feedback is too high, Blower/Fan feedback Circuit"

Vikakoodit katsoin täältä: (sivu 8 )

http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning

Mistä pitäisi vikaa etsiä?

Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Merri » 11.07.2011. 20:13

Hjälp!

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Ilmastointi.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 11.07.2011. 20:43

Taitaa porukat olla jo kesälaitumella.

Jos sitä kylmää vaan tuleepi hieman niin se viitaisi jotta aineet ei kierrä kunnolla tai ainetta on liian vähän.

Toisen putken pitäisi olla kylmä ja toisen kuuma.
Lähteekö ilmastoinin kompura päällle?

Alan liikeeseen vaan niin siellä osaavat auttaa ja aineita lisätä.

Omassa Libertyssä tehtaan sähköflektin sähköliittimet sulivat viimekesänä Virossa kesätreffeillä ja silloin rupesi ikkuna huurtumaan sisäpuolelta ja moottorin lämmöt nousivat punaselle.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Vuotaahan se

Viesti Kirjoittaja Merri » 15.07.2011. 16:32

Nonni vuotihan se ilmastointi jostain, kun oli 680 g hävinnyt ainetta kuukaudessa.

Vuotoa ei vaan löytynyt mistään, vaikka neljä ukkoa korjaamolla sitä ihmetteli, kun edellisellä kerralla laitettiin varmuuden vuoksi väriaine ja tehtiin vielä typpitestauskin nyt, mutta eipä kuplinut mistään... Eli uudet aineet sisään ja ootellaan, jos reikä kasvaisi. Epäilisin kyllä ilmastoinnin kennoa, mutta toimii se ilmastointi nyt ainakin kuukauden, jos reikä ei kasva...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.07.2011. 17:32

Ei taida vuotava höyrystinkenno näkyä ulos niin paljoa, että pääsis näkemään, jos sieltä vuotaa... Ja jos ei kerran muualta vuoda, niin sieltähän se sitten...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.07.2011. 18:30

höyrystinkenno jos vuotaa niin se väriaine näkyy lauhdevedessä. Ainakin kouluttaja näin sanoi.. itse en ole vielä moista todennu kun ei sellaista vikaa tullut vastaan vielä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.07.2011. 18:33

kozel kirjoitti:höyrystinkenno jos vuotaa niin se väriaine näkyy lauhdevedessä. Ainakin kouluttaja näin sanoi.. itse en ole vielä moista todennu kun ei sellaista vikaa tullut vastaan vielä.
Vois olla joo, paitsi jos ei missään näy ja ei aineet pysy sisällä!! Sitten ei näy :wink: :wink:
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä JAMANT, muokattu yhteensä 18 kertaa
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Lauhdevedet

Viesti Kirjoittaja Merri » 18.07.2011. 16:16

Tulipa katsottua ne lauhdevedet ja eipä sieläkään näkynyt värijäämiä...

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 18.07.2011. 18:54

Niin.. Kai katsoit ne sillä UV-lampulla lasien kanssa? Se väriaine näkyy kyllä ilmankin mutta HUOMATTAVASTI paremmin noiden keltaisten lasien ja lampun kanssa.

Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Merri » 20.09.2011. 22:58

No löytyhän se vuoto, kun aikaa kulu... eli kennno vuotaa sisällä.

Onkohan millainen työ vaihtaa ja mistä sisäkenno ja kuivain?

Ymmärtääkseni koko koelauta pitää ottaa pois, jotta saa ilmastoinnin/lämmityslaitteen kotelon pois?

Olikohan aiheesta jossain jotain ohjetta? Kun nyt voisi talven miettiä purkamista ja haalia osat, niin voisi sitten keväällä ottaa työn alle, kun taas aurinko lämmittää:)

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Ihmisen tekemähän se on tuokin.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 20.09.2011. 23:22

Joo. Korjaamo käsikirjasta vois olla tietty apua, sieltä näkis varmaan ehkä kuinka purat ja kokoat ilmastoinnin kennon, vaan purkaantuu se valon, työkalujen ja ajan kanssa ilmankin. En ole Grandistä ikinä moista purkanut. Jamant on ainakin yhden Grandin purkanut, hän voisi tietää.

t. Ismo Ämmä
Merri kirjoitti:No löytyhän se vuoto, kun aikaa kulu... eli kennno vuotaa sisällä.

Onkohan millainen työ vaihtaa ja mistä sisäkenno ja kuivain?

Ymmärtääkseni koko koelauta pitää ottaa pois, jotta saa ilmastoinnin/lämmityslaitteen kotelon pois?

Olikohan aiheesta jossain jotain ohjetta? Kun nyt voisi talven miettiä purkamista ja haalia osat, niin voisi sitten keväällä ottaa työn alle, kun taas aurinko lämmittää:)
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 21.09.2011. 11:46

Juu tuubista vois löytää ihan videotakin aiheesta. WJ:lle löysin jonkinnäköisen pätkän sieltä ja ainakin siinä mallissa tarttee koko kojelauta purkaa jos haluaa kennoon käsisksi.

Omassa WJ:ssä ihmetyttää kun kondenssiveden poistoputkesta tulee nestettä siihen malliin kuin AC olisi koko ajan päällä kuumilla keleillä ja tähän vuodenaikaa ei voi olla siitä kyse. Välillä lämppäri korisee, käynnistäessä pukkaa hieman lasit höyryyn ja ei ois pahitteeks jos hieman lämpimämpääkin pukkais. Hieman siis viittaisi kenno ongelmaan mutta onko ehdotuksia mistä tuo hillitön vesimäärä johtuu?

Ei viittis kojetaulua purkaa ja varsinkaan varaosia etukäteen hamstrata mikäli ei oo suunnilleekaan hajulla mistä kyse.

Ralu

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.09.2011. 13:17

Kun on puhallus tuulilasille, on myös ilmastointi päällä, kennoon jäätyy ilmankosteus (= kosteuden poisto)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Merri
Viestit: 8
Liittynyt: 19.04.2011. 22:44
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Merri » 19.06.2012. 20:48

Nonni sisäkenno vaihdettu ja ilmastointi pelaa hienosti, mutta ennen koetaulun irroittamista jo kerran piti ottaa sisävalojen sulake pois, kun sisävalot ei sammunu millään. Pari päivää, kun oli ilman sulaketta, niin sisävalot toimi normaalisti, mutta koetaulun irroittamisen jälkeen sisävalot palaa ja palaa, niin moottorin käynnissä kuin sammuksissa, jos sulake kiinni. Kaikki ovien anturit tarkastettu ja tietokone, kyllä saa viestin onko ovi kiinni vai auki. Myös oviin menevät johdot tarkistettu, että eivät ainakaan kokonaan ole poikki ja musta johto mitattu, että ei ole poikki, kun USA saiteilla aina sanottiin, että se on poikki, jos sisävalot ei sammu. Oliskohan kellään kokemusta, mistä vikaa voisi seuraavaksi etsiä?

Jamantille iso kiitos vinkeistä, kun kampiakselin anturi oli rikki. Nyt toimii hienosti taas eli ei sammuile pitkin kyliä!!!

Kirjoita vastaus