WG 4,7 -01 kuskinpuolen pakosarja vuotaa.

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
semka66
Viestit: 16
Liittynyt: 07.09.2010. 19:00
Paikkakunta: Kuusankoski

WG 4,7 -01 kuskinpuolen pakosarja vuotaa.

Viesti Kirjoittaja semka66 » 27.07.2011. 21:44

Joo, sieltä on kuskinpuoleisen pakosarjan takimmaisesta yläpultista lähtenyt kanta. Kylmänä räpättää. Lisäksi pakosarjan lämpösuoja oli enää yhdellä, sillä ylemmällä etummaisella kiinni. Alhaaltakin kaksi hävinnyt.

Nettiä selaamalla selvisi, että tyyppivika. Syy on pakosarjan suunnittelussa?. Se, mistä pakoputki alkaa,pakosarjan pultit saavat lämpökäsittelyä yli kylän??.

Saako sen katkenneen sieltä pois inhimillisesti? Nythän siellä on pakosarjan sisällä vielä noin 15 mm pitkä pätkä kannesta ulkona. Sitten mietin vielä sitä, että vanhoja muita pultteja ei kai kannata yrittää kääntää auki, jos ne katkeavatkin juurestaan kanteen. Jos löisi/hioisi niistä kannat pois ja jättäisi ne noin 15mm:n pätkät? Siitä saisi pihdeillä sitten kiinni. Siinä voisi soveltaa lämmitys/jäähdytys-fysiikkaa niiden poiskiertämiseksi.

Ei kai tämmösen jutun takia tarvitsisi ottaa kannet koneesta irti(ei kai helv****sä)???,tai nostaa koko pata ylös nokalta?? Tilaahan siellä ei ole liikaa työskennellä.

Eikö kukaan valmista 4,7:aan peltisarjoja, joilla poistuisi tämä pulttien katkeilu ongelma? Nehän olisi ihan hyvät, NASA:n jeesusteippiä ympärille lämpösuojaksi.
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Pakosarja pöydälle!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 27.07.2011. 22:07

Kyllä sielä on usein niin vähän tilaa työskenellä että tarvis saada pakosarja pöydälle ja siinä on taas riski että katkeaaåi pakosarjan pultteja.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.07.2011. 9:58

Kaikki ne mitä olen irroitellut, ovat irronneet nätisti!! Ja uusia pultteja on hyllyssä (just sen takia, kun niitä menee...)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus