Temppijeepin eli "Jetin" kimpussa ollaan häärätty viimeaikoina. Ei tullu askista hyvää, joten vaihdettiin hyvää askia ja turbiinia tilalle. Ekaks pujoteltiin kattoklubilainen talliin, onneks on Agromatic koska muuten olis päässyt itku:
Askista lillingit ja öljypohja veks, hyvältä näytti!
Kaiken purku edestä pois, aski alas ja Agromatikaisella pihalle pesuun:
Aski putsattuna ja Jeti tallissa:
Ja on sitten vimpan päälle siisti yksilö tämä WJ, aikoinaan ruostesuojattu ja sen kyllä huomaa:
Taas kardaanit, jakis ja kannatinpalkki veks, öljynjäähdyttimen putket ja piuhat + vaijerit irti, startti veks sekä tietty tarkastusluukku veks että sai turnipsin 4 pulttia auki ja sit vaan aski alas:
Auton sain työnnettyä pihalle että pääs taas nostaa Agromatikaisella askin pois vaihdelaatikkotunkin päältä, mutta sisäänpäs ei työnnettykkään takaisin. Noh, onneks liikkui matikaisen kannustamana takaisin rasvamontun päälle, toki sitä ennen nostin ehjän laatikon lootanosturin päälle venttailemaan:
Sitten sovittelemaan askia takaisin mestoille, meni ihan kivasti itseasiassa kun oli normi tunkki moottorin öljypohjan alla niin sai kulmat vastaamaan moottorista ja askista vaikkei mulla lootanosturissa olekaan säädettävää tallaa:
Jakikseen uus takaulostulon stefa kun vanha hikosi aikalailla:
Jakis mestoilleen:
Ja romppeet kasassa:
Kampe ulkona ja koeajettuna ja ylävitoset itselleni läpsyteltynä kun aski toimii just niin kuin kuuluukin:
Tässä lienee joskus asennettu korotusvieterit ja iskarit kun on aika korkea. Reilusti korkeampi kuin tuo nykyinen käyttisjeeppi joka tapauksessa
Ei lopunviimein mitenkään vaikea vaihtaa, toki oli ruuvaamista kun kahdesta autosta purki hilut ja yhteen löi ne vielä takaisin paikalleen. Työkaluja ei oikeestaan tartte kanssa kovinkaan ihmeellisiä, 14 ja 15mm nivel räikkälenkit oli hyvät, sit tietty hiton pitkät 1/2" jatkovarret että pääs noi laatikon ylemmätkin pultit vetelemään auki. Aski ittessään niin raskas että aika säätämiseksi mennee normi tunkeilla jos vaikka ihan pihalla tai autotallin lattialla meinaa vaihtaa. Kaikki muu tuli suht kivuttomasti pois paikaltaan vaikka jätti pakoputken kiinni paitsi se "tarkastusluukku" eli alumiinilärsäke joka on tossa moottorin ja vaihdelaatikon välissä jota kautta pääsee turbiinin pultit avaamaan. Se ei meinannut taittua kuskin puoleisen pakoputken downpipen ja moottorin välistä helpolla.
Tietty nyt sitten korkkas jäähdytin joten sellasen tilasin vielä ja vaihdan tulevalla viikolla jos se vaan kerkee Eestistä tänne asti valumaan. Sen jälkeen leima kehiin ja sitten olis mun mielestä erityisen siisti 1999 mallin alle 200tkm ajettu WJ tarjolla jos joku tällaista itselleen etsii. On siistimpi vielä kuin topicin auto, mutta kun sitä ollaan alettu aikoinaan harrastamaan niin pidetään se taloudessa. Josko kohta pääsis senkin kimppuun
