Jeep Wrangler YJ 4.0, lievä tuunaus: Turhautumista/Pähkäi...

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.05.2013. 11:56

Cynomya kirjoitti:Mitäs se kustantaa? epäilen että mahtuukohan mun budjettiin (poor mans stroker) :)
Paljonko sulla on kansibudjetti?? Eiköhän se jotenkin sovi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 30.05.2013. 16:57

siinä 100€ois mulla mielessä.. :)
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.05.2013. 17:24

Cynomya kirjoitti:siinä 100€ois mulla mielessä.. :)
Kannen hinnaks vai koko kansitöihin ym??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 31.05.2013. 10:56

peruskannelle missä mukana venttiilit ja nokka ja venakoppa ym. "viritys" + työthän on sitten asia erikseen ja ne uskoakseni saan teetettyä tutuilla. kerros nyt mitä sä pyydät siitä kannesta? ja se on ehjä? kiero?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.05.2013. 11:45

Cynomya kirjoitti:peruskannelle missä mukana venttiilit ja nokka ja venakoppa ym. "viritys" + työthän on sitten asia erikseen ja ne uskoakseni saan teetettyä tutuilla. kerros nyt mitä sä pyydät siitä kannesta? ja se on ehjä? kiero?
Nokka, mikä nokka, ei kuutosen kannessa oo nokkaa...

Kansi, joka on otettu -97 kuutosesta pois, paikoillaan venttiilit jousineen ja kiinnitysosineen (en ole siis avannut yhtään kiilaa), ei muuta, niin samoilla hinnoilla ollaan, Samille sitä myös tarjosin 100:lla eurolla, sulle myös 100:lla eurolla noudettuna, jos lähetetään, tulee normi toimitusmaksu lisäksi...

Kannen kieroudesta en osaa sanoa, oli koneessa muuta vikaa ja avattu kiristysjärjestys-käänteisenä, niinkuin kuuluukin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 31.05.2013. 13:21

jaa ei oo nokkaa kannes :)
kyllä mä vielä jossain vaiheessa perehdyn tohon moottoriin :) nyt vain katellaan osia mitä löytyy reseptilistalta ;)


mikäs arvio toimituskuluille?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.05.2013. 13:34

Cynomya kirjoitti:jaa ei oo nokkaa kannes :)
kyllä mä vielä jossain vaiheessa perehdyn tohon moottoriin :) nyt vain katellaan osia mitä löytyy reseptilistalta ;)


mikäs arvio toimituskuluille?
Kuutoskone on työntötankokone!! Nokka-akseli on lohkossa!!

Ihan normi rahti/toimituskulu, sama mitä meillä on nettikaupassa, eli Matkahullossa 20.00/lähetys ja Postitse (en kyllä laita, eivät ota noin painavaa) 25.00/lähetys... Jos jotain muuta tarviit, tulee samoilla rahdeilla, kun tilaat nettikaupasta ja laitat sitten lisätietoihin "kansi samaan pakettiin" -tiedon!! Muuten tulee pelkkä kansi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 10.06.2013. 21:07

Ja kansi lunastettu. Silmämääräisesti näytti että ei olis saanu vahinkoa kuljetuksessa. Odottaa että pääsee joskus talvella tutkimaan sitä sitten paremmin :)

Muistatko ulkoa oliko tuossa veden lämpömittarille paikkaa tossa kannessa?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.06.2013. 21:26

Cynomya kirjoitti:Ja kansi lunastettu. Silmämääräisesti näytti että ei olis saanu vahinkoa kuljetuksessa. Odottaa että pääsee joskus talvella tutkimaan sitä sitten paremmin :)

Muistatko ulkoa oliko tuossa veden lämpömittarille paikkaa tossa kannessa?
-97:ssa ei oo enää paikkaa, PCM ottaa sen termarikotelon anturilta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 21.10.2014. 15:23

Noniin. Aika kuluu ja vuodet vierii. Tämä turhautumisen kohde on nyt jatkanut matkaansa seuraavaan kotiin. Surutyö itsellä vielä käynnissä mutta uskoakseni hän pääsi hyvään kotiin. Lienee siis palstalainen ostanut ja nähtäväksi jää josko tästä vielä kuvia näemme :)

Toivotan hyvää yhteistä taivalta teille molemmille 8)



Tyhjän fiiliksen kanssa nytsitten että mitässitten..
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Dr.Rubber
Viestit: 25
Liittynyt: 30.04.2012. 12:10
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Dr.Rubber » 09.11.2014. 13:43

Ja ostaja ilmoittautuu! Eihän tuota ole vielä raaskinut talviteloille päästää, semminkin kun starttaa kylmänä huomattavasti dieseli-WJ:tä paremmin. Auto oli hankkimisen jälkeen 2 viikkoa ajamatta työkiireiden ja Barcelonan reissun vuoksi, mutta käyntiin hyrähti laakista!
Ens kesäksi tuolle tuskin tulee ihmehiä tapahtumaan, luultavasti ovien ja ikkunoitten tiivisteitä laittelen, moottorista pitänee termari vaihtaa (?).
Tulevaisuudessa alle tulee taakse kaupan mukana tullut dana44 ja välitykset vaihtuu tiheämpiin - tiukka arpominen 4.11 ja 4.56 välitysten välillä edessä. Samalla sitten lukot kondikseen.
Edellinen omistaja tartutti myös alustavan stroker-kuumeen, joten se sitten varmaan tulee joskus eteen kans. Aikaahan noille on, en nimittäin tästä nyt ihan heti luovu. Joten ymmärränpä myös edellisen isännän haikeudentäyteisen luopumisentuskan.
Jos/kun tuosta joskus konetta lähtee irrottelemaan, niin siinäpä on sitten varmaan hyvä sauma käydä runko ja kori läpi... :)

Laittelen varmaan kuvia sitä mukaa kun jotain tapahtuu.

Kirjoita vastaus