KJ Kahluusyvyys?
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
KJ Kahluusyvyys?
T!
Mikähän mahtaa olla noin about KJ:n "turvallinen" kahluusyvyys?
Meinaan, että se on jo "kohtalaisen" syvällä ennenkuin ilmanotto hörppää vettä.
Mutta onko siellä jotain huohotinputkia jotka olisi hyvä nostaa ylemmäs?
Mikähän mahtaa olla noin about KJ:n "turvallinen" kahluusyvyys?
Meinaan, että se on jo "kohtalaisen" syvällä ennenkuin ilmanotto hörppää vettä.
Mutta onko siellä jotain huohotinputkia jotka olisi hyvä nostaa ylemmäs?
Re: KJ Kahluusyvyys?
Ainakin akseleiden huohottimien sijainnit kannattaa tarkastaa, samoin jako/vaihdelaatikon sekä tankin.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: KJ Kahluusyvyys?
Jeepillä on yleensä ollut lähtökohtana vähintään 20" (510mm) kahluusyvyys mallista riippumatta. Uusin Grand Cherokeekin kykenee siihen, joten luulisi että KJ:llakin onnistuu
Pitäisi olla mainittuna myös omistajan käsikirjassa jos on vielä tallella.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: KJ Kahluusyvyys?
Kokemus noin 70 cm syvyisestä lutakosta (Land Rover Experience Center Hämeenlinnassa) - ilman ongelmia.
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Re: KJ Kahluusyvyys?
Juu, kyllähän nämä aika paljon syvemmässäkin yleensä menee mitä tehdas ilmoittaa, mutta tehtaan ilmoitus on se minkä mukaan (pitäisi) voi(da) ajaa huoletta ilman että esim. uuden auton takuu kärsii 
Kannattaa muistaa että ainakin hieman vanhemmissa Chryslerin automaattilaatikoissa huohotus on kohtalaisen matalalla, vain n.10-15cm kampuran keskilinjan yläpuolella. Vaikka huohotus on kohtuuhyvin suojassa, niin sinne voi pidemmässä upotuksessa päästä vettä ja sitä kautta laatikon sisälle.
En ole ihan varma uudemmista 45RFE:stä yms., kun en ole tarkistanut.

Kannattaa muistaa että ainakin hieman vanhemmissa Chryslerin automaattilaatikoissa huohotus on kohtalaisen matalalla, vain n.10-15cm kampuran keskilinjan yläpuolella. Vaikka huohotus on kohtuuhyvin suojassa, niin sinne voi pidemmässä upotuksessa päästä vettä ja sitä kautta laatikon sisälle.
En ole ihan varma uudemmista 45RFE:stä yms., kun en ole tarkistanut.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: KJ Kahluusyvyys?
Nythän meni mielenkiintoiseksi....
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.?
Ei sen puoleen että olisin uittamassa omaani, kuhan uteliaisuuttani kyselen....


-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.?

Ei sen puoleen että olisin uittamassa omaani, kuhan uteliaisuuttani kyselen....


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: KJ Kahluusyvyys?
ZJ:ssä on (paitsi osassa '93 4.0-koneisia missä on AW4) Chryslerin 42/44/46- laatikko, ja niissä huohotus on nimenomaan laatikon öljypumpun läpi oleva reikä. Reikä on n.10cm pääakselin yläpuolella, eli karkeasti voi sanoa että jos auto seisoo vähän pidempään syvässä vedessä niin että kampuran hihnapyörän yläreuna on peittynyt niin laatikko voi imaista vettä sisuksiinsa.rane58 kirjoitti:Nythän meni mielenkiintoiseksi....![]()
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.?![]()
Reikä toki on turbiinikopan sisällä, turbiinin takana eli ihan heti se ei vettä ime syvän lätäkön läpi mennessä. Riski on kuitenkin olemassa.
Juuri tuossa tehtiin "Hitsaa":n ZJ:hin huohotuksen nosto, ja omaankin se pitäisi tehdä. Tulee kuitenkin satunnaisesti tarve ajaa syvemmissä vesissä, joten mielummin tulppaa reiän ja hoitaa huohotuksen korkeammalle, kuin tekee täyden laatikkorempan kuraveden takia..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä