Ohjausvaihde/Simpukka
Ohjausvaihde/Simpukka
Nyt se myrkyn lykkäs
Auto on Jeep Cherokee vm 98, 2.5 Bensa... Vaihdoin uuden ohjaustehostimen pumpun ja nyt uusi pumppu ujeltaa kuin viimeistä päivää.....monien ilmauksien jälkeen huomasin, että simpukassa rattiin menevän akselin pää on vähän kostea....(simpukka vuotaa) osaako kukaan sanoa, että onko saatavana uusia stefoja/tiivisteitä ja onko iso homma vaihtaa.....löytyykö Oulusta kaveria joka sen tekis....edullisestipa tietenkin 
Tossa tiivistesarja: http://www.jamant.fi/tiivistesarja-fsjy ... -2602.html , tekijää en tiedä (itselläkin tuossa takapihalla yksi TJ, johon pitäisi sama remppa tehdä, en ala...)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Meni hermot
No nyt se lähtee MYYNTIIN....paljonkos tarjotaan? vm. -98, 2.5 Bensa

Re: Meni hermot
No sähän helpolla luovutatAimoll kirjoitti:No nyt se lähtee MYYNTIIN....paljonkos tarjotaan? vm. -98, 2.5 Bensa![]()
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
vieläkin vi"#!"ee
...eipä se vuotanutkaan simpukasta....pesin auton ja ei vuotoja havaitavissa vaikka valkoisilla hanskoilla pyyhin
Pumppu ulisee vaan.....meniköhän toi pumppu paskaksi hihnapyörän laitossa??...oli nääs ihan uusi eikä mikään tehdaskorjattu pumppu.
Pe"#&/le kun tietäs, että missä vika, niin korjaisin
Pumppu ulisee vaan.....meniköhän toi pumppu paskaksi hihnapyörän laitossa??...oli nääs ihan uusi eikä mikään tehdaskorjattu pumppu.
Pe"#&/le kun tietäs, että missä vika, niin korjaisin
Jenkki foorteissa oli aikanaan tarvike pumppujen kanssa vähän samaa ongelmaa. Uudesta pumpusta huolimattu ulisti. Jos tehostaa eikä meteli nyt ihan korvia särje, niin anna olla.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
-Mitä ööliä siellä on?
-Kaikki tehostajat ei tykkää ATF:stä....
-Kiinan tekele..?
-Kiinan tekele..?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: vieläkin vi"#!"ee
Uusi omistaja jo soitteli ja kyseli tästä!!Aimoll kirjoitti:...eipä se vuotanutkaan simpukasta....pesin auton ja ei vuotoja havaitavissa vaikka valkoisilla hanskoilla pyyhin![]()
Pumppu ulisee vaan.....meniköhän toi pumppu paskaksi hihnapyörän laitossa??...oli nääs ihan uusi eikä mikään tehdaskorjattu pumppu.
Pe"#&/le kun tietäs, että missä vika, niin korjaisin
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jep, ja taisipa jo rekisteröityäkin foorumille!! Tervetuloa vaan mukaan...Aimoll kirjoitti:Pyysin häntä laittamaan ratkaisun tänne jos sellainen aikanaa selviää....hän oli tietoinen ko. viasta ostaessaan auton.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joo, rekisteröidyin, kiitos! Selvitellään vikaa.
Näyttää, että nostaa painepuolen paineen niin korkeaksi, että tuosta pumpun jälkeisestä suppari/sovitin hässäkästä korkkaa nuo tiivistenauhat jo toistamiseen. Ajelin roihin ja huomasin sen vuotavan tuosta pumpun jälkeen, tosin ihan vähän, juuri huomaa ja kostuu. Pakkasin uudelleen mielestäni todella hyvin ja vuoto lakkasi, ja taas vuotaa parin päivän ajon jälkeen. Päivällä muutaman minuutin käynnin jälkeen sammutin auton--> tuuppas nesteitä säiliön korkin alta pihalle sammuttamisen jälkeen-->painetta säiliössä. Voisko tuolla simpukassa olla jotain tukosta? Kuinka se silloin käyttäytyis, toimisiko ohjaus tehostaen? Nyt se kyllä toimii ihan kevyesti.
Entäs sellainen teoria? Tuo hihna on ihan loppu ja tuntuu todella kireältä. Voisko liika kireys "laulattaa" pumppua/sen laakereita? Tilaan uuden hihnan ja vaihdan. Kuinka hihnan kiristys tehdään? Ei ainakaan näkynyt laturissa tai muualla kiristäjää...
Mites Jeepeissä on tuon säiliön suodattimen kans? Tulisiko säiliö suodattimineen vaihtaa aina kun pumppukin? Suodatin siis pumpun imulinjassa. Kuulin, että joissakin autoissa oireillut samalla tavalla kun säiliön suodatin ollut tukkeessa. Onko kukaan kuullut tällaisesta?
...kyllä vika selviää aikanaan, ja kuinkahan helppo vastaus löytyy...?
Näyttää, että nostaa painepuolen paineen niin korkeaksi, että tuosta pumpun jälkeisestä suppari/sovitin hässäkästä korkkaa nuo tiivistenauhat jo toistamiseen. Ajelin roihin ja huomasin sen vuotavan tuosta pumpun jälkeen, tosin ihan vähän, juuri huomaa ja kostuu. Pakkasin uudelleen mielestäni todella hyvin ja vuoto lakkasi, ja taas vuotaa parin päivän ajon jälkeen. Päivällä muutaman minuutin käynnin jälkeen sammutin auton--> tuuppas nesteitä säiliön korkin alta pihalle sammuttamisen jälkeen-->painetta säiliössä. Voisko tuolla simpukassa olla jotain tukosta? Kuinka se silloin käyttäytyis, toimisiko ohjaus tehostaen? Nyt se kyllä toimii ihan kevyesti.
Entäs sellainen teoria? Tuo hihna on ihan loppu ja tuntuu todella kireältä. Voisko liika kireys "laulattaa" pumppua/sen laakereita? Tilaan uuden hihnan ja vaihdan. Kuinka hihnan kiristys tehdään? Ei ainakaan näkynyt laturissa tai muualla kiristäjää...
Mites Jeepeissä on tuon säiliön suodattimen kans? Tulisiko säiliö suodattimineen vaihtaa aina kun pumppukin? Suodatin siis pumpun imulinjassa. Kuulin, että joissakin autoissa oireillut samalla tavalla kun säiliön suodatin ollut tukkeessa. Onko kukaan kuullut tällaisesta?
...kyllä vika selviää aikanaan, ja kuinkahan helppo vastaus löytyy...?
MaugeK kirjoitti:
Näyttää, että nostaa painepuolen paineen niin korkeaksi, että tuosta pumpun jälkeisestä suppari/sovitin hässäkästä korkkaa nuo tiivistenauhat jo toistamiseen. Ajelin roihin ja huomasin sen vuotavan tuosta pumpun jälkeen, tosin ihan vähän, juuri huomaa ja kostuu. Pakkasin uudelleen mielestäni todella hyvin ja vuoto lakkasi, ja taas vuotaa parin päivän ajon jälkeen. Päivällä muutaman minuutin käynnin jälkeen sammutin auton--> tuuppas nesteitä säiliön korkin alta pihalle sammuttamisen jälkeen-->painetta säiliössä. Voisko tuolla simpukassa olla jotain tukosta?
Jos painepuolen liitos ei pidä, niin joko pumppu tekee liian paljon painetta tai simpukassa on jotain tukossa. Paineventtiilin jousi on heti sen adapterin alla, johon paineletku kiinnittyy.
MaugeK kirjoitti:
Entäs sellainen teoria? Tuo hihna on ihan loppu ja tuntuu todella kireältä. Voisko liika kireys "laulattaa" pumppua/sen laakereita? Tilaan uuden hihnan ja vaihdan. Kuinka hihnan kiristys tehdään? Ei ainakaan näkynyt laturissa tai muualla kiristäjää...
Tuskin hihnan kireys tuohon vaikuttaa, periaatteessa kun paine nousee liiaksi, pitäisi hihnan mieluummin luistaa. Kiristys tais noin uudessa olla jo automaattikiristimellä, eli ei pysty kireyteen vaikuttamaan (paitsi jos luistaa koko ajan, silloin kiristin pitää vaihtaa)...
Suodatin on säiliön pohjassa, jos se on tukossa, pumppu saattaa kyllä aiheuttaa öljyn kuplimista (ööh, olikohan se ilmiö nimeltään kavitoiminen, kun nesteestä alipaineella vapautuu kaasua?? Ei muista), tai sitten pitäisi säiliön ja pumpun välsen letkun ainakin mennä luttuun selkeästi, jossinne muodostuu imua (siis alipainetta)...MaugeK kirjoitti:
Mites Jeepeissä on tuon säiliön suodattimen kans? Tulisiko säiliö suodattimineen vaihtaa aina kun pumppukin? Suodatin siis pumpun imulinjassa. Kuulin, että joissakin autoissa oireillut samalla tavalla kun säiliön suodatin ollut tukkeessa. Onko kukaan kuullut tällaisesta?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Vaihdoin remmin, ei ollut automaattikiristys vaan toisessa ohjainpyörässä oli kiristysruuvi.
Putsasin myös säiliön, ei sielä mitään suodatinta edes ollut. Suora reikä imuputkeen. Vieressä kalisi jonkin sortin virtauksen ohjain luulisin kun paluuputki tuli siihen ihan viereen.
Mitäs sitten kokeillaan? Onkohan oikeat öljyt sisällä? En tiedä mitä siellä korjaamolla on laitettu, mutta punaista on, ATF? Lisäsin myös punaista ja nyt tyhjentäessäni säiliön laitoin ATF-X öljyn. Onkohan sopivaa tälle pumpulle/järjestelmälle?
Teki muuten taas sen, että parin kilsan ajon jälkeen kun pysäytin ja kävi jonkin aikaa tyhjäkäynnillä, sammutin auton niin alkoi kuplimaan vielä enemmän kuin käydessa ja oli säiliö tulla yli.
Oiskohan seuraavaksi tuon pumpun vaihto? Tais kuitenkin olla maanantaikappale...
Mikäs tuo anturi tuossa painepuolella on? Jonkin sortin painekytkin? Mikä merkitys ja toiminta systeemissä?
Putsasin myös säiliön, ei sielä mitään suodatinta edes ollut. Suora reikä imuputkeen. Vieressä kalisi jonkin sortin virtauksen ohjain luulisin kun paluuputki tuli siihen ihan viereen.
Mitäs sitten kokeillaan? Onkohan oikeat öljyt sisällä? En tiedä mitä siellä korjaamolla on laitettu, mutta punaista on, ATF? Lisäsin myös punaista ja nyt tyhjentäessäni säiliön laitoin ATF-X öljyn. Onkohan sopivaa tälle pumpulle/järjestelmälle?
Teki muuten taas sen, että parin kilsan ajon jälkeen kun pysäytin ja kävi jonkin aikaa tyhjäkäynnillä, sammutin auton niin alkoi kuplimaan vielä enemmän kuin käydessa ja oli säiliö tulla yli.
Oiskohan seuraavaksi tuon pumpun vaihto? Tais kuitenkin olla maanantaikappale...
Mikäs tuo anturi tuossa painepuolella on? Jonkin sortin painekytkin? Mikä merkitys ja toiminta systeemissä?
