MaugeK kirjoitti:
Näyttää, että nostaa painepuolen paineen niin korkeaksi, että tuosta pumpun jälkeisestä suppari/sovitin hässäkästä korkkaa nuo tiivistenauhat jo toistamiseen. Ajelin roihin ja huomasin sen vuotavan tuosta pumpun jälkeen, tosin ihan vähän, juuri huomaa ja kostuu. Pakkasin uudelleen mielestäni todella hyvin ja vuoto lakkasi, ja taas vuotaa parin päivän ajon jälkeen. Päivällä muutaman minuutin käynnin jälkeen sammutin auton--> tuuppas nesteitä säiliön korkin alta pihalle sammuttamisen jälkeen-->painetta säiliössä. Voisko tuolla simpukassa olla jotain tukosta?
Jos painepuolen liitos ei pidä, niin joko pumppu tekee liian paljon painetta tai simpukassa on jotain tukossa. Paineventtiilin jousi on heti sen adapterin alla, johon paineletku kiinnittyy.
MaugeK kirjoitti:
Entäs sellainen teoria? Tuo hihna on ihan loppu ja tuntuu todella kireältä. Voisko liika kireys "laulattaa" pumppua/sen laakereita? Tilaan uuden hihnan ja vaihdan. Kuinka hihnan kiristys tehdään? Ei ainakaan näkynyt laturissa tai muualla kiristäjää...
Tuskin hihnan kireys tuohon vaikuttaa, periaatteessa kun paine nousee liiaksi, pitäisi hihnan mieluummin luistaa. Kiristys tais noin uudessa olla jo automaattikiristimellä, eli ei pysty kireyteen vaikuttamaan (paitsi jos luistaa koko ajan, silloin kiristin pitää vaihtaa)...
MaugeK kirjoitti:
Mites Jeepeissä on tuon säiliön suodattimen kans? Tulisiko säiliö suodattimineen vaihtaa aina kun pumppukin? Suodatin siis pumpun imulinjassa. Kuulin, että joissakin autoissa oireillut samalla tavalla kun säiliön suodatin ollut tukkeessa. Onko kukaan kuullut tällaisesta?
Suodatin on säiliön pohjassa, jos se on tukossa, pumppu saattaa kyllä aiheuttaa öljyn kuplimista (ööh, olikohan se ilmiö nimeltään kavitoiminen, kun nesteestä alipaineella vapautuu kaasua?? Ei muista), tai sitten pitäisi säiliön ja pumpun välsen letkun ainakin mennä luttuun selkeästi, jossinne muodostuu imua (siis alipainetta)...