Jeepin rakentelu

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Jeepin rakentelu

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 20.10.2011. 23:10

Koska kukaan tyytyväinen rakennellun Jeepin omistaja ei halua minulle omaansa myydä, niin ottaisin mieleläni tietoa vastaan mitä se rakentaminen sitten maksaisi.
Tarkkoja hintoja ei tarvi ruveta mietimään, mutta suuntaa-antavasti...

Ajatelleenpa, että ostan vakion 4L GC:n 90-luvulta.

Tähän sitten korotusta vaikkapa maltillinen ja isompi vaihtoehto.

Isommat renkaat vanteineen.

Mitenkä näissä on vakiona lukkoja akseleilla? Jos tarvii asentaa niin paljonko maksaa ne.

Vinssi ja sen peti. Saako noita petejä ihan tilaamalla jostain.

Siinähän se alkais olla aika maastokelpoinen auto ilmeisesti.

Tiedän, että näistä saisi tietoa suoraan netistäkin, mutta ehkä tästä olisi muillekin hyötyä.

Mielenkiinnolla ja kiitollisena tietoja odotellen:
Tapsa

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

Viesti Kirjoittaja latex » 21.10.2011. 21:14

varaudu siihen et kaik maksaa aina tonnin ni ei tuu yllätyksiä :D

renkaat- 1000

korotus- 1000

vinssi+peti-1000

näi ens alkuun. kaikkee ei onneks tarvi kerralla ostaa :wink:

pikkuhiljaa ku rakentelee ni hyvä tulee. mie oon tuota ensimmäistä 7 vuotta rakennellu. ei kiirettä :lol:

pikku-pepe
Viestit: 47
Liittynyt: 17.11.2009. 18:04
Paikkakunta: korso

Viesti Kirjoittaja pikku-pepe » 24.10.2011. 11:24

Varmaankin parempi tietää minkälaisen auton aiot rakentaa perus safariauton pienillä korotuksilla 1-6", millä renkailla 31-39,5", ns.kiinanvinssi-räikkäwarni(1-2kpl), ilman panssareita-panssareilla,
ilman lukkoja-paineilma arbit,
itse tehden-teettää jossain?
?????

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 24.10.2011. 14:34

pikku-pepe kirjoitti:Varmaankin parempi tietää minkälaisen auton aiot rakentaa perus safariauton pienillä korotuksilla 1-6", millä renkailla 31-39,5", ns.kiinanvinssi-räikkäwarni(1-2kpl), ilman panssareita-panssareilla,
ilman lukkoja-paineilma arbit,
itse tehden-teettää jossain?
?????
Tieliikennekelpoinen auto olisi tarkoitus olla.
Eli pieni korotus 2" ja jotkut 32-33 renkaat, jos ne mahtuu tuolla korotuksella pyörimään ja menee katsastuksesta.
Vinssiä ei ehkä tähän hätään ole varaa laittaa ollenkaan.
Panssarit olisivat tietysti ihan kivat olemassa, ettei tarvi niin paljon varoa.
Paras olisi jos löytyisi sellaisen jeepin, jossa olisi nuo lukot jo valmiina. Onko niitä olemassakaan? 3 vetoista autoa en halua!

Yksi tuttu rakentelee kohtuullista korvausta vastaan.

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 26.10.2011. 22:57

Tapsa66 kirjoitti: Paras olisi jos löytyisi sellaisen jeepin, jossa olisi nuo lukot jo valmiina. Onko niitä olemassakaan? 3 vetoista autoa en halua!
Voisikohan vaikka tähän kysymykseen joku vastata.

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Tehdas lukkoja?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 27.10.2011. 1:36

Tapsa66 kirjoitti:
Tapsa66 kirjoitti: Paras olisi jos löytyisi sellaisen jeepin, jossa olisi nuo lukot jo valmiina. Onko niitä olemassakaan? 3 vetoista autoa en halua!
Voisikohan vaikka tähän kysymykseen joku vastata.
Oliskohan noissa uudemmissa Grand Cherokeissa lukot tehtaan jäljiltä.
Sitten on kitkalukkoja tehtaan jäljiltä ainakin takaperässä, -02 Cherokeessa KJ.
Normi lukoton maasturihan on käytännössä yksi vetoinen kun ristiriipunta tilaan jääpi.
Viisaammat kertokoon lisää.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 27.10.2011. 8:23

Käsittääkseni ainakin XJ 98 kohdalla lukot on ollut optioita kun siinä ei kerta mitään ole. Mutta kohta on 8) En silti harrasta "ristiriipuntaa" mutta hyvin sillä silti on mettässä päässy vaikkakin on ollut kaksi vetävää rengasta.

Joten ostaessa on hyvä selvittää onko lukkoja vai ei. En ole autoguru joten itse pidin ostessa itsestään selvyytetänä että ne on kaikissa Jeepissä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.10.2011. 9:31

Lukkoja molemmista peristä löytyy tehtaan jäljiltä vain -99-04 Grand Cherokeista (keksikonsoolissa teksti "QUADRA-DRIVE"), niissä on Vari-Lokit ja sitten 05-09 Grand Cherokaissa (keskikonsoolissa lukee "QUADRA-DRIVE II), niissä on e-lokkerit!! Ja 07-> Wranlereissä saattaa myös olla e-lokkerit ja oliskohan ollu jossain KJ-Cherokeessa myös!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 27.10.2011. 14:28

Kiitokset.
Mä jo ajattelin, että uskaltaako lähteä mihinkään Jeeppi tapaamisiinkaan, kun tyhmää ei neuvota.
Tosin voi olla sen Jeepin löytäminen kiven alla:(

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.10.2011. 14:31

Kelpaako ihan vakio -93:nen Grand Cherokee, leimaa jäljellä olikohan se 26. maaliskuuta asti, hp. 2500.00??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tapsa66
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011. 7:22
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Tapsa66 » 27.10.2011. 14:43

JAMANT kirjoitti:Kelpaako ihan vakio -93:nen Grand Cherokee, leimaa jäljellä olikohan se 26. maaliskuuta asti, hp. 2500.00??
Yritän vielä löytää vähän rakenneltua, mutta jos ei löydy, niin palataan asiaan.

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 28.10.2011. 8:25

On kai nuita nettiautossa!?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.10.2011. 8:36

JiiPee kirjoitti:On kai nuita nettiautossa!?
Onhan noita (paitti toi mun ei oo, eikä tuu, en kestä niitä tinkaajia, muutenkin puhun puhelimessa liikaa, palautettakin saatu, neuvon asiakkaita ihan liikaa :lol: :lol: )!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 28.10.2011. 12:08

Et ainaakn minun tapauksessa neuvo liikaa :)

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Varo vaan Jari!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.10.2011. 15:17

JAMANT kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:On kai nuita nettiautossa!?
Onhan noita (paitti toi mun ei oo, eikä tuu, en kestä niitä tinkaajia, muutenkin puhun puhelimessa liikaa, palautettakin saatu, neuvon asiakkaita ihan liikaa :lol: :lol: )!!
Joo. varo vaan kohta kaikki osaa ite korjata Jeeppinsä ja sä jäät työttömäks! ;)

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Kirjoita vastaus