Jeepin rakentelu
Jeepin rakentelu
Koska kukaan tyytyväinen rakennellun Jeepin omistaja ei halua minulle omaansa myydä, niin ottaisin mieleläni tietoa vastaan mitä se rakentaminen sitten maksaisi.
Tarkkoja hintoja ei tarvi ruveta mietimään, mutta suuntaa-antavasti...
Ajatelleenpa, että ostan vakion 4L GC:n 90-luvulta.
Tähän sitten korotusta vaikkapa maltillinen ja isompi vaihtoehto.
Isommat renkaat vanteineen.
Mitenkä näissä on vakiona lukkoja akseleilla? Jos tarvii asentaa niin paljonko maksaa ne.
Vinssi ja sen peti. Saako noita petejä ihan tilaamalla jostain.
Siinähän se alkais olla aika maastokelpoinen auto ilmeisesti.
Tiedän, että näistä saisi tietoa suoraan netistäkin, mutta ehkä tästä olisi muillekin hyötyä.
Mielenkiinnolla ja kiitollisena tietoja odotellen:
Tapsa
Tarkkoja hintoja ei tarvi ruveta mietimään, mutta suuntaa-antavasti...
Ajatelleenpa, että ostan vakion 4L GC:n 90-luvulta.
Tähän sitten korotusta vaikkapa maltillinen ja isompi vaihtoehto.
Isommat renkaat vanteineen.
Mitenkä näissä on vakiona lukkoja akseleilla? Jos tarvii asentaa niin paljonko maksaa ne.
Vinssi ja sen peti. Saako noita petejä ihan tilaamalla jostain.
Siinähän se alkais olla aika maastokelpoinen auto ilmeisesti.
Tiedän, että näistä saisi tietoa suoraan netistäkin, mutta ehkä tästä olisi muillekin hyötyä.
Mielenkiinnolla ja kiitollisena tietoja odotellen:
Tapsa
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 17.11.2009. 18:04
- Paikkakunta: korso
Tieliikennekelpoinen auto olisi tarkoitus olla.pikku-pepe kirjoitti:Varmaankin parempi tietää minkälaisen auton aiot rakentaa perus safariauton pienillä korotuksilla 1-6", millä renkailla 31-39,5", ns.kiinanvinssi-räikkäwarni(1-2kpl), ilman panssareita-panssareilla,
ilman lukkoja-paineilma arbit,
itse tehden-teettää jossain?
?????
Eli pieni korotus 2" ja jotkut 32-33 renkaat, jos ne mahtuu tuolla korotuksella pyörimään ja menee katsastuksesta.
Vinssiä ei ehkä tähän hätään ole varaa laittaa ollenkaan.
Panssarit olisivat tietysti ihan kivat olemassa, ettei tarvi niin paljon varoa.
Paras olisi jos löytyisi sellaisen jeepin, jossa olisi nuo lukot jo valmiina. Onko niitä olemassakaan? 3 vetoista autoa en halua!
Yksi tuttu rakentelee kohtuullista korvausta vastaan.
Tehdas lukkoja?
Oliskohan noissa uudemmissa Grand Cherokeissa lukot tehtaan jäljiltä.Tapsa66 kirjoitti:Voisikohan vaikka tähän kysymykseen joku vastata.Tapsa66 kirjoitti: Paras olisi jos löytyisi sellaisen jeepin, jossa olisi nuo lukot jo valmiina. Onko niitä olemassakaan? 3 vetoista autoa en halua!
Sitten on kitkalukkoja tehtaan jäljiltä ainakin takaperässä, -02 Cherokeessa KJ.
Normi lukoton maasturihan on käytännössä yksi vetoinen kun ristiriipunta tilaan jääpi.
Viisaammat kertokoon lisää.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Käsittääkseni ainakin XJ 98 kohdalla lukot on ollut optioita kun siinä ei kerta mitään ole. Mutta kohta on
En silti harrasta "ristiriipuntaa" mutta hyvin sillä silti on mettässä päässy vaikkakin on ollut kaksi vetävää rengasta.
Joten ostaessa on hyvä selvittää onko lukkoja vai ei. En ole autoguru joten itse pidin ostessa itsestään selvyytetänä että ne on kaikissa Jeepissä.

Joten ostaessa on hyvä selvittää onko lukkoja vai ei. En ole autoguru joten itse pidin ostessa itsestään selvyytetänä että ne on kaikissa Jeepissä.
Lukkoja molemmista peristä löytyy tehtaan jäljiltä vain -99-04 Grand Cherokeista (keksikonsoolissa teksti "QUADRA-DRIVE"), niissä on Vari-Lokit ja sitten 05-09 Grand Cherokaissa (keskikonsoolissa lukee "QUADRA-DRIVE II), niissä on e-lokkerit!! Ja 07-> Wranlereissä saattaa myös olla e-lokkerit ja oliskohan ollu jossain KJ-Cherokeessa myös!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Onhan noita (paitti toi mun ei oo, eikä tuu, en kestä niitä tinkaajia, muutenkin puhun puhelimessa liikaa, palautettakin saatu, neuvon asiakkaita ihan liikaaJiiPee kirjoitti:On kai nuita nettiautossa!?


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Varo vaan Jari!
Joo. varo vaan kohta kaikki osaa ite korjata Jeeppinsä ja sä jäät työttömäks!JAMANT kirjoitti:Onhan noita (paitti toi mun ei oo, eikä tuu, en kestä niitä tinkaajia, muutenkin puhun puhelimessa liikaa, palautettakin saatu, neuvon asiakkaita ihan liikaaJiiPee kirjoitti:On kai nuita nettiautossa!?![]()
)!!

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi