lämpö ongelmia

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Vilho
Viestit: 12
Liittynyt: 20.12.2011. 13:44
Paikkakunta: tornio

lämpö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Vilho » 20.12.2011. 16:39

ostin tuossa kuukausi aikaa itselleni ensinmäisen jeepin grand cherokeen vm 97 4litran kutosella olen tuossa ihmetellyt tuota moottorin käyntilämpötillaa onko normaalia että lämpömittarin viisari hipoo melkein 100

Avatar
apupoika
Viestit: 102
Liittynyt: 14.09.2011. 19:33
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja apupoika » 20.12.2011. 19:24

moro!
itselläni samanlainen kulkine ja kyllä tuo mittari minullakin satasta näyttää ja aina näyttänytkin,,, tiedä sit pitääkö viisari kutinsa kuin tarkasti :D :D

Vilho
Viestit: 12
Liittynyt: 20.12.2011. 13:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja Vilho » 20.12.2011. 20:07

sitten luultavasti kunnossa on

vsmo
Viestit: 10
Liittynyt: 28.03.2011. 17:11
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja vsmo » 20.12.2011. 21:43

Kyllä pitäisi olla ok, ainakin allekirjoittanutta on näin ohjeistettu, ja mukavan lämmin kulkine talvi-aikaan :)
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0l -00

TeHo
Viestit: 14
Liittynyt: 03.07.2010. 17:57
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TeHo » 29.12.2011. 11:22

No pirskatti,mulla ei lämmöt juuri nouse yli 80,vaihdatin termarinkin mut ei muutosta.Tyhjäkäynnillä tulee vaan haaleeta,kierroksilla sit lämpimämpää mutta luulin kyllä grandia lämpimämmäksi.Kone on 5,2.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 31.01.2012. 1:53

Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä. :idea: -Oliko termarin vaihto virhe.. :?:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

La-To
Viestit: 9
Liittynyt: 25.01.2012. 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja La-To » 31.01.2012. 20:55

Ittellä -92 XJ 4.0HO ja lämmöt aina siinä alta sata ja kyl hytis tarkenee viel näil -15 pakkasil vaik joka paikka suhiseekin :)

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 02.02.2012. 18:45

rane58 kirjoitti:Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä. :idea: -Oliko termarin vaihto virhe.. :?:
Ehkä... ehkä ei.
Pitäis jollakin mitata todellliset lämmöt, kun noi omat mittarit saattaa olla häiriöherkkiä.
Se ei siis kuitenkaan keitä?

Oma biili pitää lämmöt kesät talvet siinä 70C ?? viivan tuntumassa, paitsi Kulmakorvessa, missä lämmöt on pienen ryömimisen jälkeen 100C.
Ei kuitenkaan keitä, eikä lämppäri työnnä kovinkaan lämmintä.

&%#"! tarvita jyrkemmän termarin lämmön nostoon ja viskoflektin vaihdon toiseen sähköflektiin (sitten niitä on 2) lämmön pudottamista varten.
Pitänee myös tarkistaa meneekö lämmityslaitteessa "läpät kiinni" kun säätää lämmön täysille.

Ehdotankin, että porukat hankkii vaikka jonkun edullisen laserilla suunnattavan infrapunalämpömittarin ja mittaa vaikkapa:

- ylävesiletku juuri ennen syylaria.
- alavesiletku juuri ennen syylaria
- sylinterinkansi etu- ja takapäästä jostakin sytytystulppien välistä tms.
Nää on vaan ehdotuksia!

Näin saataisiin hiukan todenmukaisempaa lämpötietoa koneista. Eihän tuokaan mitään laboratoriotietoa ole, mutta kuitenkin.
Mitä enemmän tilastotietoa, sitä paremmin selviää missä yleensä mättää.

Mullakin jossakin on joku halpa tommonen koskettamatta mittaava laite, ei laadukas, mutta silläkin vois kokeilla.
Vuosi mittauksia eri olosuhteissa ja ollaan paljon viisaampia.


edit. Täällä on joku kiroilufiltteri pielessä.
S-a-a-t-a-n = &%#"!, kuten "minä s-a-a-t-a-n" tehdä. "s-a-a-t-a-n-p-a"
&%#"! ja &%#"! ja &%#"! vielä...
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 03.02.2012. 3:00

Tossa kuva mittaristosta, lämpömittari nousi vähän "ylemmäksi" termarin vaihdolla, eikä kone ole keittänyt. :shock: -Mitäs mieltä olette..?

Kuva

Lämmöt alkaa 100->
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

kippari
Viestit: 22
Liittynyt: 06.10.2011. 6:44
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja kippari » 03.02.2012. 7:16

Mailimittari.. 155 fahrenheit ois noin 68 celciusta??
- Jeep kj cherokee renegade CRD -05
- MB ML250 -11
- Volvo V50 Drive
- Chevelle malibu -64 350+350+10bolt

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 03.02.2012. 17:25

No perkule! :shock: -Käykö kone liian "kylmänä"? Kyllähän se lämmintä puhkuu kabiiniin, saisko termaria vielä vaihtamalla lisää lämpöä sisälle?
-Kellä tietoa, kokemuksia? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Kirjoita vastaus