lämpö ongelmia
lämpö ongelmia
ostin tuossa kuukausi aikaa itselleni ensinmäisen jeepin grand cherokeen vm 97 4litran kutosella olen tuossa ihmetellyt tuota moottorin käyntilämpötillaa onko normaalia että lämpömittarin viisari hipoo melkein 100
Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä.
-Oliko termarin vaihto virhe.. 


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Ehkä... ehkä ei.rane58 kirjoitti:Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä.-Oliko termarin vaihto virhe..
Pitäis jollakin mitata todellliset lämmöt, kun noi omat mittarit saattaa olla häiriöherkkiä.
Se ei siis kuitenkaan keitä?
Oma biili pitää lämmöt kesät talvet siinä 70C ?? viivan tuntumassa, paitsi Kulmakorvessa, missä lämmöt on pienen ryömimisen jälkeen 100C.
Ei kuitenkaan keitä, eikä lämppäri työnnä kovinkaan lämmintä.
&%#"! tarvita jyrkemmän termarin lämmön nostoon ja viskoflektin vaihdon toiseen sähköflektiin (sitten niitä on 2) lämmön pudottamista varten.
Pitänee myös tarkistaa meneekö lämmityslaitteessa "läpät kiinni" kun säätää lämmön täysille.
Ehdotankin, että porukat hankkii vaikka jonkun edullisen laserilla suunnattavan infrapunalämpömittarin ja mittaa vaikkapa:
- ylävesiletku juuri ennen syylaria.
- alavesiletku juuri ennen syylaria
- sylinterinkansi etu- ja takapäästä jostakin sytytystulppien välistä tms.
Nää on vaan ehdotuksia!
Näin saataisiin hiukan todenmukaisempaa lämpötietoa koneista. Eihän tuokaan mitään laboratoriotietoa ole, mutta kuitenkin.
Mitä enemmän tilastotietoa, sitä paremmin selviää missä yleensä mättää.
Mullakin jossakin on joku halpa tommonen koskettamatta mittaava laite, ei laadukas, mutta silläkin vois kokeilla.
Vuosi mittauksia eri olosuhteissa ja ollaan paljon viisaampia.
edit. Täällä on joku kiroilufiltteri pielessä.
S-a-a-t-a-n = &%#"!, kuten "minä s-a-a-t-a-n" tehdä. "s-a-a-t-a-n-p-a"
&%#"! ja &%#"! ja &%#"! vielä...
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Tossa kuva mittaristosta, lämpömittari nousi vähän "ylemmäksi" termarin vaihdolla, eikä kone ole keittänyt.
-Mitäs mieltä olette..?

Lämmöt alkaa 100->


Lämmöt alkaa 100->
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
No perkule!
-Käykö kone liian "kylmänä"? Kyllähän se lämmintä puhkuu kabiiniin, saisko termaria vielä vaihtamalla lisää lämpöä sisälle?
-Kellä tietoa, kokemuksia?

-Kellä tietoa, kokemuksia?

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912