Kävin katsastamassa Jeep Patriotin eileen eli 24.04.2012 ja samalla parantelin patriotin surkeita katastuslukuja.
Eli auto meni heittämällä läpi ja ei ollut katsastus miehellä mitään nipotettavaan vaan totesi, että onpa auto hyvässä kunnossa ja jopa rasvanipalliset raidetangon ulommatpäät nii saa rasvailtua niitä aina tarvittaessa.
Sanoin katsastusmiehelle, että kun jos tuosta hajoaa jossakinvälissä nuo alapallot uudestaan niin niidenkin tilalle olen ajatellut vaihtaa rasvanipalliset alapallonivelet.
Katsuri siihen et pysyypähän sit alapallonivel paremmassa kunnossa kunhan niitä muistaa rasvailla.
Eli ainakaan kotkassa katsastusmies ei käy kiukuttelemaan rasvanipoista vaan jopa suositteli niitä itse.
Jarruja ei testattu jarrutesterissä kun katsastusmies sanoi ettei kuulemma tuo kestä pientäkää jarrutesteri testiä ja heille on siitä ilmoitettu ja muistutettu et jeepin jarrut testataan ehdottomasti ajamalla eikä missään tapauksessa jarrutesterissä. Kuulemma hajoaa tosi helposti.
Ei ole kuulemma muilla merkeillä noin tarkkaa kuin jeepillä tuo.
Se pitää sanoa, että oli kyllä minun katsastamiskerroista tarkin katsastus autolle ikinä.
Katsastusmies käänteli ja väänteli ja tarkasti joka paikan perusteellisesti ja mitään pientäkään hän ei löytänyt.
Sanoin siihen, että jos autoa on yhtää paremmin pitänyt nii ei kyllä noilla kilometreillä vielä mitään suurta pitäisikään löytyä.
Eli autoni on vuosimallia 2007 ja katsastukseen täyttyi juuri kilometrilukemaksi 58 000 kilometriä.
Nyt saa taas ajella naama hymyssä seuraavat 16 kuukautta tarvittaessa

koska kävin katsastamassa auton katsastusajan alkupuolella.
Yhtä pitää kyllä ihmetellä...Meinaan katsastuksen hintaa.
Maksoi kaikkineen päivineen 100 euroa
Eikä siinä katsastuksessa mennyt kuin parikymmentä minuuttia vaikka katsastusmies tutki auton läpikotasin todella tarkasti.
Ai nii jos joku on viemässä jeep patriottia tai kompassia katsastukseen nii katsastusmiehet eivät välttämättä löydä autosta kovinhelposti rungon numeroita, ja se etuikkunasta näkyvä siinä kuskinpuolella alakulmassa oleva ei kelpaa.
Se rungon numero on repsikanpenkin alla siinä etummaisessa poikkitolpassa pohjaa suojaavan maton alla. Ja voipi olla et pitää joku reuna repästä tai kiinnike ottaa jos siinä kohtaa on et sen rungon numeron näkee siinä.
Sanoi mullekkin, että ensivuonna kun tulet katsastamaan nii yritä muistaa sanoa katsastusmiehelle missä se rungon numero on nii katsastus sujuu vähän joutusammin eikä katsastusmies joudu käydä koneelta etsimässä missä se rungon numero oikeen sijaitsee.
Hän ei tiennyt, että sitä ei pystyisi kukaan tekemään. Niinpä hän meni ja teki sen.