Uusi auto, viat jo valmiina...

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Uusi auto, viat jo valmiina...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 19.02.2012. 14:32

Ei hyvältä näytä, hylky% katsastuksessa... :o -Jeep Patriot... :-?

Hurja katsastustilasto: Joka neljäs auto hylätään - katso, kuinka autosi menestyi!

http://www.iltasanomat.fi/autot/hurja-k ... 36127.html

Onhan asemia ja asemia... ::)

Trafi paljasti tiukat ja lepsut katsastusasemat.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/inde ... _info=true
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 19.02.2012. 18:41

Joo... Eka katsastus on kolmen vuoden ajojen jälkeen ja jos
raidetangot/vetonivelet ovat väljät 30k kilometrin jälkeen niin
melko moni on ajanut yli 10 tuhatta per vuosi.
Jeep Compass -06

pihkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 06.01.2012. 8:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pihkoo » 20.02.2012. 12:25

itse ostin joulukuunlopulla Jeep Patriotin vuosimallia 2007 jolla oli ajettu 55 000kilometriä.
Auto ei ollut mennyt ensinmäisestä katsastuksesta ensinmäisellä omistajalaa ensinmäisellä kerralla läpi.
Vika oli edestä kuskinpuolelta ulompi raidetangonpää.
Tuosta 3 kuukautta eteenpäin nii oli mennyt toisenpuolen raidetangon ulompipää.
Ostin auton siis 55 000kilometriä ajettuna jossa oli vaihdettu molemmat ulommat raidetangonpäät edestä.
Vein auton heti kun olin ostanut 60 000 kilometrin huoltoon vaikka oli ajettu vasta 55 000 kilometriä.
Huollossa löytyi seuraavaa :
Edestä molemmaltapuolelta alapallonivelet aivan loppu.
Edestä molemmaltapuolelta ulommat raidetangonpäät aivan loppu.

Nytten auto on kunnossa ja toivottavasti nuo ei enää hajoa niin helposti.
Raidetangon ulommatpäät ovat tarvikeosat ja niissä on rasvanipat.
Sitten autoon vaihdettiin siis nuo alapallonivelet sillee et vaihdettiin kerralla koko alatukivarsi.
Nuo alatukivarret on kummiskin ainakin myyjän mukaan alkuperäiset eli saas nähä miten ne kestää sit.

Olen kummiskin autoon todella tyytyväinen ja jeeppillä ajo on kyllä todella paljon mukavampaa ja paremmantuntuista kuin minun edellisellä autolla eli Nissan X-trail.
En kyllä vaihtaisi takaisin autoa. Kyllä se harppaus on niin iso x-trailista Patriottiin.
Hän ei tiennyt, että sitä ei pystyisi kukaan tekemään. Niinpä hän meni ja teki sen.

Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja silva » 20.02.2012. 18:42

"Raidetangon ulommatpäät ovat tarvikeosat ja niissä on rasvanipat." Eli jos rasvaat,ovat ns.ikuiset. Kunpa nykykinnereissä olisi nipat niin varaosamyynti
hyytyisi.Tietenkin vaatii sen prässin puristuksen,että "ikuisuus"toteutuu.

Camarossani vm-82 on vieläkin alkuperäiset nipalliset kalut,poikkeuksena
apusimpukka,jonka jouduin vaihtamaan. Se oli jäänyt joiltain entisiltä omistajilta rasvaamatta.
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

pihkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 06.01.2012. 8:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pihkoo » 21.02.2012. 8:40

Itse kun en ole koskaan ennen käyttänyt rasvanipallisia varaosia, niin mistä sitä tietää, että kuinka useasti ja kuinka paljon uskaltaa rasvaa sinne puristella ?
Hän ei tiennyt, että sitä ei pystyisi kukaan tekemään. Niinpä hän meni ja teki sen.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.02.2012. 10:11

pihkoo kirjoitti:Itse kun en ole koskaan ennen käyttänyt rasvanipallisia varaosia, niin mistä sitä tietää, että kuinka useasti ja kuinka paljon uskaltaa rasvaa sinne puristella ?
Mitä useammin, sen parempi, mieluummin vaikka 5000 km:n välein tai vaikka öljynvaihdon yhteydessä tai aina kun käy metsässä (siis sillä autolla :wink: )!! Tai voihan sitä olla rasvaamatta, mutta mitä hyötyä on nipoista sitten?? Ja toisaalta ainakin useimmat korjaamot, kun kysyt rasvaprässiä, ne kysyy, mikä se on, näin nykyään!! Mulla on rasvaprässi ja aina kun on auto nosturilla, pyydettäessä rasvataan, patruunoita kuluu useampi kymmenen vuodessa (prässejäkin taitaa mennä yksi per vuosi :shock: ) ...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pihkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 06.01.2012. 8:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pihkoo » 21.02.2012. 13:28

No hyvä tietää.
Mitäs kuinka monta kertaa sitä uskaltaa painaa sinne sitä rasvaa rasvaprässillä ettei paina liikaa ?
Jos painaa liikaa nii pursuaako se sitten jostakin välistä pois vai mitä se tekee jos liikaa laittaa ?
Hän ei tiennyt, että sitä ei pystyisi kukaan tekemään. Niinpä hän meni ja teki sen.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.02.2012. 13:49

pihkoo kirjoitti:No hyvä tietää.
Mitäs kuinka monta kertaa sitä uskaltaa painaa sinne sitä rasvaa rasvaprässillä ettei paina liikaa ?
Jos painaa liikaa nii pursuaako se sitten jostakin välistä pois vai mitä se tekee jos liikaa laittaa ?
Just sen verran laitat, että purskahtaa ulos, eikä siitä haittaa ole vaikka laittas liikaa, purskahtaa kyllä ulos ylimääräinen...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 21.02.2012. 14:32

Kiitos hyvästä säikeestä :D

Mulla menee Compass -06 ekaan mun omistuksen öljynvaihtoon maanantaina
n. 108 000 km kohdalla ja pyysin niitä tarkastamaan kaikki etutukivarret
ja pistään rasvaa joka nippaan. Ja katotaan selviääkö pelkällä öljyn
ja ilmanputsarin filtterin vaihdolla :roll:
Jeep Compass -06

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 02.03.2012. 13:52

KariMattiFin kirjoitti:Kiitos hyvästä säikeestä :D

Mulla menee Compass -06 ekaan mun omistuksen öljynvaihtoon maanantaina
n. 108 000 km kohdalla ja pyysin niitä tarkastamaan kaikki etutukivarret
ja pistään rasvaa joka nippaan. Ja katotaan selviääkö pelkällä öljyn
ja ilmanputsarin filtterin vaihdolla :roll:
Selvisin pelkällä perushuollolla. (kopkop).
Jeep Compass -06

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.03.2012. 14:04

KariMattiFin kirjoitti:pistään rasvaa joka nippaan.
Mihin nippaan, ei siellä ole alunperin yhtään!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KariMattiFin
Viestit: 13
Liittynyt: 03.01.2012. 10:19
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja KariMattiFin » 02.03.2012. 14:26

JAMANT kirjoitti:
KariMattiFin kirjoitti:pistään rasvaa joka nippaan.
Mihin nippaan, ei siellä ole alunperin yhtään!!
Ei ne löytänykkään niitä. En vain päivittänyt sitä tähän kun
ne autoa palauttaessa naureskeli niistä :wink:
Jeep Compass -06

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.03.2012. 14:27

KariMattiFin kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
KariMattiFin kirjoitti:pistään rasvaa joka nippaan.
Mihin nippaan, ei siellä ole alunperin yhtään!!
Ei ne löytänykkään niitä. En vain päivittänyt sitä tähän kun
ne autoa palauttaessa naureskeli niistä :wink:
:lol: :lol: :lol:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 02.03.2012. 16:18

:!: -Vanhan Grand Cherokeen tilastoa hilasin ylöspäin; -Katsastettu. 8) -Ei vikoja! :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

pihkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 06.01.2012. 8:30
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pihkoo » 25.04.2012. 11:37

Kävin katsastamassa Jeep Patriotin eileen eli 24.04.2012 ja samalla parantelin patriotin surkeita katastuslukuja.

Eli auto meni heittämällä läpi ja ei ollut katsastus miehellä mitään nipotettavaan vaan totesi, että onpa auto hyvässä kunnossa ja jopa rasvanipalliset raidetangon ulommatpäät nii saa rasvailtua niitä aina tarvittaessa.
Sanoin katsastusmiehelle, että kun jos tuosta hajoaa jossakinvälissä nuo alapallot uudestaan niin niidenkin tilalle olen ajatellut vaihtaa rasvanipalliset alapallonivelet.
Katsuri siihen et pysyypähän sit alapallonivel paremmassa kunnossa kunhan niitä muistaa rasvailla.
Eli ainakaan kotkassa katsastusmies ei käy kiukuttelemaan rasvanipoista vaan jopa suositteli niitä itse.

Jarruja ei testattu jarrutesterissä kun katsastusmies sanoi ettei kuulemma tuo kestä pientäkää jarrutesteri testiä ja heille on siitä ilmoitettu ja muistutettu et jeepin jarrut testataan ehdottomasti ajamalla eikä missään tapauksessa jarrutesterissä. Kuulemma hajoaa tosi helposti.
Ei ole kuulemma muilla merkeillä noin tarkkaa kuin jeepillä tuo.

Se pitää sanoa, että oli kyllä minun katsastamiskerroista tarkin katsastus autolle ikinä.
Katsastusmies käänteli ja väänteli ja tarkasti joka paikan perusteellisesti ja mitään pientäkään hän ei löytänyt.
Sanoin siihen, että jos autoa on yhtää paremmin pitänyt nii ei kyllä noilla kilometreillä vielä mitään suurta pitäisikään löytyä.
Eli autoni on vuosimallia 2007 ja katsastukseen täyttyi juuri kilometrilukemaksi 58 000 kilometriä.

Nyt saa taas ajella naama hymyssä seuraavat 16 kuukautta tarvittaessa :D koska kävin katsastamassa auton katsastusajan alkupuolella.

Yhtä pitää kyllä ihmetellä...Meinaan katsastuksen hintaa.
Maksoi kaikkineen päivineen 100 euroa :shock:
Eikä siinä katsastuksessa mennyt kuin parikymmentä minuuttia vaikka katsastusmies tutki auton läpikotasin todella tarkasti.

Ai nii jos joku on viemässä jeep patriottia tai kompassia katsastukseen nii katsastusmiehet eivät välttämättä löydä autosta kovinhelposti rungon numeroita, ja se etuikkunasta näkyvä siinä kuskinpuolella alakulmassa oleva ei kelpaa.
Se rungon numero on repsikanpenkin alla siinä etummaisessa poikkitolpassa pohjaa suojaavan maton alla. Ja voipi olla et pitää joku reuna repästä tai kiinnike ottaa jos siinä kohtaa on et sen rungon numeron näkee siinä.
Sanoi mullekkin, että ensivuonna kun tulet katsastamaan nii yritä muistaa sanoa katsastusmiehelle missä se rungon numero on nii katsastus sujuu vähän joutusammin eikä katsastusmies joudu käydä koneelta etsimässä missä se rungon numero oikeen sijaitsee.
Hän ei tiennyt, että sitä ei pystyisi kukaan tekemään. Niinpä hän meni ja teki sen.

Kirjoita vastaus