Emission Maint. valo palaa

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Emission Maint. valo palaa

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 9:11

wrangler -89 4.2l kaasarikoneella
kojetaulussa palaa yllämainittu valo.
mistäs lähtee etsimään jotain "saastepönttöä" ja mitä sille voi tehdä...
jenkkifoorumeilla on jotain lueskellut että noita emissiovehkeitä voi ohittaa ja jopa kulutuslukematkin paranee...
jos nyt tässä vaiheessa sais sen ensin huollettua jos huollettavissa on kun pitäisi tuo auto rekisteröintikatsastaa suomeen, onneksi tosin ei ole vähäpäästöinen laite..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.03.2012. 9:12

Lukeeko oikeasti noin?? Yleensä ton ikäisessä lukee Maint. Req. !!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 9:16

juh kyllä siinä ratin yläpuolella olevassa varotaulussa siinä vasemmalla alhaalla moinen teksti palaa oranssina

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.03.2012. 9:19

Jännää, nyt loppuu tieto :oops: , en muista tommosta tekstiä nähneeni!! Täytyy tutkia lisää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.03.2012. 9:26

Okkey, se on sitten sama asia, teksti vaan on eri!!

Elikkä, etsi kojetaulun alta, kuskin puolelta tulipellistä, muovinen läpinäkyvä rasia, jossa näkyy rattaita ja ota töpseli irti!! Valon pitäis sammua!! Jos sen haluaa takaisin toimintaan, pitää se ajastinboxi vaihtaa, se on mekaaninen ajastin, ilmoittaa että happitunnistimen laskennallinen elinikä on täys, eli USA:ssa on laitonta vain poistaa ajastin tai vaihtaa se uuteen, ilman että vaihtaa happitunnistimen, mutta suomessa ihan sama!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 9:33

ja siis auto pelaa ihan nätisti eikä syö minusta pahasti...
mittaus 30x9.5 renkailla 2/3 sekalaista taajama&kaupunkiajoa ja 1/3 maantietä 80km vauhissa ni kulutus ol 11.6 ja mittari näytti navin mukaa samaa ja ajomatkatki täsmäs trippiin.

käynnistyminenki menee tommosen vanhan kaasarikoneen huomioon ottaen vielä ok

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 23.03.2012. 17:56

Onkos se happitunnistin missä, ja voiko se sotkea päästömittauksia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.03.2012. 9:58

Jansa kirjoitti:Onkos se happitunnistin missä, ja voiko se sotkea päästömittauksia?
Happitunnistin on siinä pakosarjassa, sojottaa suoraan vasemmalle!! Mittauksia ei sotke, jos on kunnossa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus