WJ Takaylätukivarren pusla!

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

WJ Takaylätukivarren pusla!

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 03.09.2012. 18:06

Onko porukka vaihtanut WJ:hin takaylätukivarren (A-tukivarsi) koripuoleista puslaa?

Oisko ohjetta, pitääkö koko tukivarsi irrottaa vai miten?
Minkälainen homma ja mistä halvimmalla pusla mieluiten kaks.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.09.2012. 19:02

Pitää irroittaa ja prässäämällä!!

Halvimmasta en tiedä, niitäkin tuli aikoinaan kokeiltua, parhaimmillaan kesti alle 1000km, sai vaihtaa uudestaan, nyt myydään vain merkkiosaa: http://www.jamant.fi/pusla-mop52088425-p-3409.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 03.09.2012. 19:12

JAMANT kirjoitti:Pitää irroittaa ja prässäämällä!!

Halvimmasta en tiedä, niitäkin tuli aikoinaan kokeiltua, parhaimmillaan kesti alle 1000km, sai vaihtaa uudestaan, nyt myydään vain merkkiosaa: http://www.jamant.fi/pusla-mop52088425-p-3409.html
Onnistuuko jos irrotta kaikki pultit yms johdot siitä tukivarresta pois ja ottaa irti vai pitääkö muutakin purkaa?

Näyttää tuo pusla siltä että saa (ehkä) hakkamalla paikallee kun ei ole sitä prässiä, taikka ruuvi penkissä puristamalla.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.09.2012. 19:21

Jeepp kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Pitää irroittaa ja prässäämällä!!

Halvimmasta en tiedä, niitäkin tuli aikoinaan kokeiltua, parhaimmillaan kesti alle 1000km, sai vaihtaa uudestaan, nyt myydään vain merkkiosaa: http://www.jamant.fi/pusla-mop52088425-p-3409.html
Onnistuuko jos irrotta kaikki pultit yms johdot siitä tukivarresta pois ja ottaa irti vai pitääkö muutakin purkaa?

Näyttää tuo pusla siltä että saa (ehkä) hakkamalla paikallee kun ei ole sitä prässiä, taikka ruuvi penkissä puristamalla.
Joo, kaikki piuhat ja vaijerit ym irti ja se pallonivel irti perästä (kolme ruuvia, kun ei se kartio irtoa siitä tukivarresta kumminkaan siellä alla, kun ei mahdu lyömään) ja korin puoleiset ruuvit pois ja sitten pujottamaan...

Ei mee hakkaamalla, pitää prässätä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 03.09.2012. 20:50

Suosittelen käyttämään vaan merkkiosaa kyseisessä paikassa. Itse taisin vaihtaa kuukauden sisään 4 kertaa nuo puslat kun ei tarvikkeet kestäny. Jamantilta moparin puslat nyt ja ei mitään ongelmia.

Tosin jos ei oo prässiä niin kaveri osteli jamantilta sen tukivarren WJ:n alle puslineen niin vältty prässäämiseltä.
kozel@ircnet

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 03.09.2012. 22:38

Kiitos vinkeistä, pitää huomenna kysyä paikalliselta usa-varaosa liikkeeltä osaa, jos ei oo nii tilata jamantilta.
Jos jollaki ois prässi tässä kylällä nii vaihattaa

Ei meinaa menny katastuksesta ku oli väljä.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 05.09.2012. 14:59

Haisee tyyppivialta, hylky tuli tuosta tukivarresta kanssa.

Mitäs tollasen vaihto tarvitsee, ei varmaan onnistu helpolla jos autoa ei saa kokonaan ylös?
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.09.2012. 15:03

dire kirjoitti:Haisee tyyppivialta, hylky tuli tuosta tukivarresta kanssa.

Mitäs tollasen vaihto tarvitsee, ei varmaan onnistu helpolla jos autoa ei saa kokonaan ylös?
Vaihto noin 2 tuntia!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 05.09.2012. 15:06

Kiitos, pitää yrittää päästä ihmisten aikoihin käymään sun luona huomenissa (olettaen että noita on hyllyssä, pistän muuten tilauksen tulemaan) kyselemässä vielä vähän tarkemmin.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.09.2012. 15:09

dire kirjoitti:Kiitos, pitää yrittää päästä ihmisten aikoihin käymään sun luona huomenissa (olettaen että noita on hyllyssä, pistän muuten tilauksen tulemaan) kyselemässä vielä vähän tarkemmin.
Löytyy!! Tervetuloa vaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 08.09.2012. 15:58

dire kirjoitti:Haisee tyyppivialta, hylky tuli tuosta tukivarresta kanssa.

Mitäs tollasen vaihto tarvitsee, ei varmaan onnistu helpolla jos autoa ei saa kokonaan ylös?
Ite vaihoin kahteen mieheen n.1.5h ilman monttua ja nosturia.
Kohtuu helpolla lähti kaikki paitsi ne perän 3 pulttia kun viimesille kierteille asti joutu aukaseen lenkillä, oli reilusti pulttilukko ainetta.

Pusla sisäpinnasta rautasahalla poikki ja meisselillä ulos, takasin meni hylsyllä ja isolla lekalla.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 10.09.2012. 16:30

Tukivarsi ja pallonivel vaihdatettu, olisi tullut tarpeeseen jo aikaisemmin jos olisi tiennyt miten iso vaikutus ajomukavuuteen. Nyt alkoi sitten mietityttämään josko pitäisi muitakin tukivarsia vaihdella (jos vaikka tilojen puolesta saisi tehtyä itse)...
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Kirjoita vastaus