Dana 35 vetoakselin laakerin vaihto
Dana 35 vetoakselin laakerin vaihto
Tuli wrangleriin hylky katsastuksessa, syynä väljä takapyörän laakeri apumiehen puolella joka samalla aiheutti käsijarrun heikon toiminnan. Uusi laakeri ja stefat kohta käsissä, akseli nykästy irti ja laakerinrippeet poistettu,, mutta miten tuo sisempi stefa vaihdetaan?? Panjokopan puolelta kyllä, mutta mitä kaikkea pitää irroittaa että siihen pääsee käsiksi... Uskaltaakohan vanhan stefan jättää paikalleen kun akselin putkessakaan ei ollu kummemmin öljytöhnää???
Pihallinen Jeeppejä
Ei kai sitä kannata vaihtaa jos se on ehjä. Perän sisuskalut pitäisi ottaa pihalle ja asennus vaatii erikoistyökalua tai sellaisen tekemistä ellei sitten uskalla sopivalla metallitangolla naputella vastakkaisen akseliputken ja stefojen läpi.
Vetaria takaisin laitettaessa se sisempi stefa luultavasti hajoaa jos on hajotakseen ja riski on varmaan melko sama vanhalla tai uudella stefalla
edit: Täytyy vielä tarkentaa että ajattelin tuossa yllä vain Dana 30 tiivistettä kun sisemmästä tiivisteestä kerran oli puhetta, Dana 35 tiivisteistä ei ole oikeasti mitään tietoa
Vetaria takaisin laitettaessa se sisempi stefa luultavasti hajoaa jos on hajotakseen ja riski on varmaan melko sama vanhalla tai uudella stefalla

edit: Täytyy vielä tarkentaa että ajattelin tuossa yllä vain Dana 30 tiivistettä kun sisemmästä tiivisteestä kerran oli puhetta, Dana 35 tiivisteistä ei ole oikeasti mitään tietoa

Ruuvarilla lyöt reunaan ja kun tarpeeks lyöt se kääntyy poikittain ja sitten ruuvarilla saa sen vedettyä ulos!! Ei tartte purkaa perää enempää... Sopivalla holkilla lyöt uuden paikoilleen....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joo, mä käytän sopivaa holkkia ja sehän on tavallaan putki...Sam66 kirjoitti:Elikkä siis sisempi stefa asennus on mahdollista pyörän päästä esim sopivalla putkella, käsitinkö oikein?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
EI SAA LÄMMITTÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA enää, ennen sai, nykyään ei, heikentää lukitusta!!!Sam66 kirjoitti:Mites laakerin lukkorenkaan kiinnitys, onnistuuko ilman prässiä esmes lämmittämällä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1