Dana 35 vetoakselin laakerin vaihto

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Dana 35 vetoakselin laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 23.05.2013. 14:57

Tuli wrangleriin hylky katsastuksessa, syynä väljä takapyörän laakeri apumiehen puolella joka samalla aiheutti käsijarrun heikon toiminnan. Uusi laakeri ja stefat kohta käsissä, akseli nykästy irti ja laakerinrippeet poistettu,, mutta miten tuo sisempi stefa vaihdetaan?? Panjokopan puolelta kyllä, mutta mitä kaikkea pitää irroittaa että siihen pääsee käsiksi... Uskaltaakohan vanhan stefan jättää paikalleen kun akselin putkessakaan ei ollu kummemmin öljytöhnää???
Pihallinen Jeeppejä

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja siffo » 23.05.2013. 16:08

Ei kai sitä kannata vaihtaa jos se on ehjä. Perän sisuskalut pitäisi ottaa pihalle ja asennus vaatii erikoistyökalua tai sellaisen tekemistä ellei sitten uskalla sopivalla metallitangolla naputella vastakkaisen akseliputken ja stefojen läpi.
Vetaria takaisin laitettaessa se sisempi stefa luultavasti hajoaa jos on hajotakseen ja riski on varmaan melko sama vanhalla tai uudella stefalla :)
edit: Täytyy vielä tarkentaa että ajattelin tuossa yllä vain Dana 30 tiivistettä kun sisemmästä tiivisteestä kerran oli puhetta, Dana 35 tiivisteistä ei ole oikeasti mitään tietoa ;)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.05.2013. 16:41

Ruuvarilla lyöt reunaan ja kun tarpeeks lyöt se kääntyy poikittain ja sitten ruuvarilla saa sen vedettyä ulos!! Ei tartte purkaa perää enempää... Sopivalla holkilla lyöt uuden paikoilleen....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 23.05.2013. 16:57

Elikkä siis sisempi stefa asennus on mahdollista pyörän päästä esim sopivalla putkella, käsitinkö oikein?
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.05.2013. 17:08

Sam66 kirjoitti:Elikkä siis sisempi stefa asennus on mahdollista pyörän päästä esim sopivalla putkella, käsitinkö oikein?
Joo, mä käytän sopivaa holkkia ja sehän on tavallaan putki...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 24.05.2013. 15:08

Mites laakerin lukkorenkaan kiinnitys, onnistuuko ilman prässiä esmes lämmittämällä?
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.05.2013. 17:58

Sam66 kirjoitti:Mites laakerin lukkorenkaan kiinnitys, onnistuuko ilman prässiä esmes lämmittämällä?
EI SAA LÄMMITTÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA enää, ennen sai, nykyään ei, heikentää lukitusta!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus