Uudet Jeepit

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Uudet Jeepit

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 09.10.2013. 23:38

http://www.fourwheeler.com/news/1310-th ... rail-head/

Onhan tuossa uudessa KL Jeeppifiiatissa ihan kytkettävä takalukkokin!
Trailhaukassa vakiona ja toisiin malleihin saa rahalla.

Kuva
Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=XUxMIpaT608
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 10.10.2013. 12:46

Ei jäykkää akselia edes takana. Ja normi ajossa etuvetoinen. Byäk!
Ja tota ne kutsuu nyt sitten jenkeissäkin Cherokeeksi?
Libertykin on paljon enenpi Jeeppi kun toi.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 10.10.2013. 19:44

Onneton peli menemään lumessa tuo uusi iso jeeppi...
https://www.youtube.com/watch?v=8Z_Dd8Ds79g
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

latex
Viestit: 182
Liittynyt: 24.05.2008. 0:55
Paikkakunta: Konnunsuo

Viesti Kirjoittaja latex » 10.10.2013. 23:13

surullista katottavaa noi uuvet "Jeepit" .... onneks ei tuu koskaan sitä päivää et tollasta käkikelloa pitäs alkaa hankkia :)

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.10.2013. 16:00

Ihan pelletouhua toi esittelyvideon "maastoajo"! Jätkät ajaa TIETÄ pitkin ja kun sattuu olemaan hiekkatie, niin sehän onkin jo maastoajoa, hah! No, pitäähän sitä uusien Jeeppien kuskeille olla jotain asfalttia extremempää, mutta eihän noita vekottimia ole off-roadiin tehtykään. Kunhan menee 10-20 vuotta, niin ehkäpä noita näkee monsterikorotuksilla ja -renkailla kiipeilemässä kallioilla ja möyrimässä mudassa. :D
Raha ja romut rauhottaa.

JeepTrainee
Viestit: 52
Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 24.10.2013. 16:35

Eikö näitä uusia "automuotoilun helmiä" voisi myydä jonkin muun merkin (Dodge?) tai ainakin eri mallinimen alla. Kyllä ainakin perinteisen Cherokee-mallinimen omaava Jeeppi pitäsi edes näyttää Jeepiltä. Jeeppien muotoilussa on mun mielestä aina ollut jotain kaunista työkonemaisuutta mitä ei monista muista autoista löydy. Jos halutaan kokeilla jotain kokonaan uutta niin eikö sitä voi tehdä jonkin uuden mallinimen alla tai sitten kokonaan eri merkin alla, esim Dodgen. Fiiatilla luulisi olevan noita vaihtoehtoja. Näähän voi olla ihan ok autoja siihen tarkoitukseen mihin ne on suunniteltu eli monikäyttöinen perheauto hieman huonommille teille tjsp ja nämä saattaa jonkin ihmisen (kieroutuneissa) silmissä näyttää jopa hyvältä, mutta kun näitä myydään tunnettujen maasturi-Jeeppien nimillä niin luulisi sen olevan melko huono asia Jeep-brändin kannalta? Jeeppi kun on yleensä ulkonäöstään helposti tunnistettavissa oleva maasturimerkki tai ainakin hieman työkonemaisempien autojen valmistaja (kun onhan takaveto Jeeppejäkin ollut kautta Jeepin historian). No kohta ei enää ihmiset puhu kaikista maastureista Jeeppeinä kun Jeeppikään ei enää näytä maasturilta. :cry:

Täytyy kyllä tässä yhteydessä myöntää että tuli juuri itse hankittua -07 diesel Patriot "kakkos Jeepiksi", vaikka tämäkin malli voidaan mieltää jonkinlaiseksi Jeepin irvikuvaksi maasto-ominaisuuksien puutteen ja epämaasturimaisen alustarakenteensa vuoksi. Tuo meidän XJ hoitaa edelleen maasturin virkaa meidän taloudessa, joten varsinaisille maasto-ominaisuuksille en asettanut käyttöautonvalinnassa suuria vaatimuksia kunhan näillä talvisin laiskasti auratuilla pikkuteillä pärjää. Patriot vaikuttaa mallivioistaan huolimatta melko hyvältä vaihtoehdolta työmatka-ajoon tänne huonojen teiden keskelle ja suurehkoille kilometrimäärille ja näyttäähän se myös jonkin verran (madalletulta) Jeepiltä ollen siten omaan silmään paremman näköinen kuin muiden merkkien munan muotoiset kaupunkilais-"4x4"-kauppakassit. Ei tämä maasturi ole, mutta mun mielestä ihan ok nelivetofarkku. Jeepin brändin kannalta olis varmaan ollut kyllä kannattavaa varustaa nää kaikki sillä amerikan markkinoiden Freedom Drive kakkosella, parin tuuman korotuksella ja karkeammilla renkailla niin olisi enempi sukulaisuutta havaittavissa noihin oikeisiin Jeeppeihin. Tosin FD2:sen takia tätä ei kai saisi dieselinä ja bensana kulutusero esim. 2.4 KJ:hin saattaisi jäädä aika pieneksi, joten moni varmaan ottaisi silloin ennemmin sen KJ:n.

Miksiköhän muuten tehtiin vielä erikseen Compass, joka on muuten sama auto, mutta näyttää vaan vähemmän Jeepiltä. Tosin taisivat suunnittelijat itsekin ihmetellä tätä kun uusin korimalli on taas enempi Jeepin näköinen. Jotenkin tuntuu, että Jeepiltä on ollut hieman suunta hukassa jo pidemmän aikaa.

Jos Jeepillä on pakko olla myös jokin vain maantiekäyttöön tarkoitettu malli niin eikö yksi riittäisi ja pidettäisiin ne maasturimallit maastureina. Noita maasturimerkkejä on niin vähän, että luulisi olevan helpompaa kilpailla niillä markkinoilla kuin noilla katumaasturimarkkinoilla. :roll:
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 24.10.2013. 20:50

Juu, Ei kiitos!
t. Ismo Ämmä :cry:
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 25.10.2013. 9:40

JeepTrainee kirjoitti: Jos Jeepillä on pakko olla myös jokin vain maantiekäyttöön tarkoitettu malli niin eikö yksi riittäisi ja pidettäisiin ne maasturimallit maastureina. Noita maasturimerkkejä on niin vähän, että luulisi olevan helpompaa kilpailla niillä markkinoilla kuin noilla katumaasturimarkkinoilla. :roll:
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Noita etuvetoisia ostoskeskusmaastureita tekee joka ikinen merkki.

Mutta kaippa ne ihmiset saadaan mainonnalla aivopestyä niin, että kohta kuvittelevat saavansa oikean Jeepin kun ostavat tuollaisen uuden etuveto Cherokeen.
Vähän niin kuin Daewoon ostajat kuvittelevat saavansa Chevyn. Mainoksissa liehuu näyttävästi Ameriikan liput, vaikka niissä koreanpommeissa ei ole yhtään ainoaa jenkkiosaa.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 26.10.2013. 2:47

Ei pienintäkään vastaväiteetä aikaisempiin kirjoituksiin !!
Vaikkei meidän Jeeppi niin kauhean vanha vielä olekkaan > mielestäni tietokoneineen häviää maastoautona iäkkäämmille :D olen silti tyytyväinen, että on edes vielä jotenkin ihan oikea maastoauto :?:
Joten olkaa tyytyväisiä te iäkkäämpien Jeeppien omistajat, sillä kohta tai jo nyt ei sellaista saa enään uutena ostettua > koska niitä ei enään yksinkertaisesti tehdä :!: :!: :!: :!:
Tämä palsta on hyvä esimerkki tulevasta, odotan vaan koska Wranreri ( väärin kirjoitettu ) lopetetaan kokonaan tuotannosta.
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Avatar
petkele
Viestit: 48
Liittynyt: 23.05.2013. 15:06
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja petkele » 30.10.2013. 9:31

Eihän tuo vielä edes pahimmasta päästä vaikka hirvitys onkin. Mutta mitäpäs tästä sanotte: http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/sa ... eep-junior

Tulossa jäkiskassi maitopurkkimoottorilla ja alle 15 cm maavaralla? Fiat Panda on omanlaisensa legenda, mutta jokin roti nyt sentään.
-03 KJ 2.8CRD A

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 05.11.2013. 12:14

Miksi Jeep-harrastajat jaksavat aina tätä samaa joka kerta kun Jeep julkaisee uuden automallin? Ja miksi Jeep-harrastajilla tuntuu aina olevan yhtä puutteellinen tietämys "oman" automerkin historiasta?

Pohtikaapa hetki tykönänne esimerkiksi näitä iljettävän epämaastokelpoisia Jeep-merkkisiä ajoneuvoja tykönänne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_FJ
Kuva

http://en.wikipedia.org/wiki/Willys_Jeep_Wagon
Kuva

Ovatko nämäkin sitä typerää nykyajan hapatusta? Kummasti näyttävät vähintään yhtä vanhoilta kuin ne Wanhat Kunnon Jeepit...

Jeep on tehnyt pelkkiä offroad-ajoneuvoja ainoastaan toisen maailmansodan aikana. Heti sen jälkeen kuvioon ovat tulleet myös muuhun käyttöön tarkoitetut ajoneuvot.

Jeep-brändi puuhailee kyllä paljonkin kaikkea kummallista mitä olisi syytäkin ihmetellä. Esimerkiksi puljun asenne eurooppaa kohtaan (Esimerkki: tänne ei viitsitä edes tarjota offroad-paketillisia Patrioteja?) tai puljun asenne avolava-autoja kohtaan (esim. jenkeissä on firma mikä tienaa tulonsa pelkästään rakentamalla Wranglereiden pohjalta pick-uppeja - ja Jeep uhittelee että ikinämilloinkaan ei varmana tehdä mitään pick-uppeja teille, ja vaikka tehtäisiinkin niin vedetään teitä turpaan jos kutsutte sitä pick-upiksi). Eikö näistä saisi paljon hedelmällisempää keskustelua aikaiseksi kuin iänikuinen järkytys siitä että Jeep tekee muitakin kuin pelkästään off-roadia varten tarkoitettuja autoja?
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

JeepTrainee
Viestit: 52
Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 06.11.2013. 14:40

Wow! Tollanen "posti FJ" olis aika komee! Täytyy myöntää että tuohon en ole aiemmin törmännyt, vaikka monia muita outoja Jeep-malleja onkin tullut netissä ihmeteltyä. Tosta sais varmaan rakennettua aika näppärän miniasuntoauton mikäli takaosan pituus riittää nukkumiseen suorana. Täähän kuuluu selvästi kategoriaan niin h*lvetin ruma, että se on suorastaan kaunis. Kyllä kelpais ajella esim. kerhon treffeille! 8)

Tuollaista Willys Wagoniahan taas käytetään kyllä offiautoaihionakin jonkin verran. Offipalstallakin on tuollainen työn alla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105560
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 08.11.2013. 23:34

Toni S. kirjoitti:Miksi Jeep-harrastajat jaksavat aina tätä samaa joka kerta kun Jeep julkaisee uuden automallin? ?
Tekisivät kunnollisia Jeeppejä eikä mitään muovisia kinneri "jeeppejä"!Paskoja malleja on ollut ennenkin ja tulee lisää uusiakin. Wrangleri on aina wrangleri. Cherokeet on jo pilattu...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
petkele
Viestit: 48
Liittynyt: 23.05.2013. 15:06
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja petkele » 07.12.2013. 16:25

Ehkä hiukan OT.

Hyvää kelpaa kopioida.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/kiin ... anglerista
-03 KJ 2.8CRD A

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 07.12.2013. 17:28

Lohdullista luettavaa siinä mielessä että jossain muuallakin kuin Suomessa Wranglerit maksavat uutena ihan tolkuttoman paljon, emme ole yksin tuskamme kanssa!

Vaan kuvien perusteella tuohon "Kiina-ilmiöön" saa todella isommat pyörät mahtumaan ihan vaan mattopuukkoa käyttäen, on sen verran korkeat nuo "möhköfanttilevikkeet".
MH

Kirjoita vastaus