Freedom drive II

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Freedom drive II

Viesti Kirjoittaja khager » 29.06.2015. 20:30

Moi. Missä Patriot malleissa on Freedom drive II, vai onko missään ns Suomi malleissa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, CVT:n yhteydessä joissakin malleissa.
Nettiautossa löysin yhden missä on mainittu Freedom Drive I, muissa lukee vain "vetotapa=neliveto".

JeepTrainee
Viestit: 52
Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Freedom drive II

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 03.07.2015. 8:19

Moro,

Ei ole FD2:sta ollut suomessa tarjolla. Tosin Eurooppaan tuodut FD1:set pitäisi olla jonkinlainen sekoitus FD1:stä ja FD2:sta (tästä löytyy muistaakseni tietoa ainakin wikipediasta). Tuo CVT:ssä toteutettu "alennusvaihde" on vain FD2:ssa. FD2:sta löytyvät alustan panssarit voi hyvin asennella FD1:seenkin. FD2:sen etupään vahvat vetopisteet, jotka on mun mielestä suurin puute FD1:ssä, ei varmaan mene ihan heittämällä europuskurin kanssa ja vaatinee enemmän tai vähemmän puskurin silpomista. Takapuskurit ovat varmaan about samanlaiset euro ja jenkkimalleissa, joten takapään vetopiste asentuu varmaan helpommin. Nämä siis vaan vinkiksi jos haluaa alkaa tekemään FD1:stä enemmän FD2:ssen kaltaista.

Alustan korotuspalikkaa ja muuta paranteluosaa Patriottiin (esim. nuo FD2:sen vetopisteet) löytyy RRO:lta: http://www.rocky-road.com
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: Freedom drive II

Viesti Kirjoittaja khager » 03.07.2015. 19:36

Kiitos vastauksesta. Taitaa sitten hankinta kallistua diesel manuaaliin.

Kirjoita vastaus