Moi. Missä Patriot malleissa on Freedom drive II, vai onko missään ns Suomi malleissa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, CVT:n yhteydessä joissakin malleissa.
Nettiautossa löysin yhden missä on mainittu Freedom Drive I, muissa lukee vain "vetotapa=neliveto".
Freedom drive II
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Freedom drive II
Moro,
Ei ole FD2:sta ollut suomessa tarjolla. Tosin Eurooppaan tuodut FD1:set pitäisi olla jonkinlainen sekoitus FD1:stä ja FD2:sta (tästä löytyy muistaakseni tietoa ainakin wikipediasta). Tuo CVT:ssä toteutettu "alennusvaihde" on vain FD2:ssa. FD2:sta löytyvät alustan panssarit voi hyvin asennella FD1:seenkin. FD2:sen etupään vahvat vetopisteet, jotka on mun mielestä suurin puute FD1:ssä, ei varmaan mene ihan heittämällä europuskurin kanssa ja vaatinee enemmän tai vähemmän puskurin silpomista. Takapuskurit ovat varmaan about samanlaiset euro ja jenkkimalleissa, joten takapään vetopiste asentuu varmaan helpommin. Nämä siis vaan vinkiksi jos haluaa alkaa tekemään FD1:stä enemmän FD2:ssen kaltaista.
Alustan korotuspalikkaa ja muuta paranteluosaa Patriottiin (esim. nuo FD2:sen vetopisteet) löytyy RRO:lta: http://www.rocky-road.com
Ei ole FD2:sta ollut suomessa tarjolla. Tosin Eurooppaan tuodut FD1:set pitäisi olla jonkinlainen sekoitus FD1:stä ja FD2:sta (tästä löytyy muistaakseni tietoa ainakin wikipediasta). Tuo CVT:ssä toteutettu "alennusvaihde" on vain FD2:ssa. FD2:sta löytyvät alustan panssarit voi hyvin asennella FD1:seenkin. FD2:sen etupään vahvat vetopisteet, jotka on mun mielestä suurin puute FD1:ssä, ei varmaan mene ihan heittämällä europuskurin kanssa ja vaatinee enemmän tai vähemmän puskurin silpomista. Takapuskurit ovat varmaan about samanlaiset euro ja jenkkimalleissa, joten takapään vetopiste asentuu varmaan helpommin. Nämä siis vaan vinkiksi jos haluaa alkaa tekemään FD1:stä enemmän FD2:ssen kaltaista.
Alustan korotuspalikkaa ja muuta paranteluosaa Patriottiin (esim. nuo FD2:sen vetopisteet) löytyy RRO:lta: http://www.rocky-road.com
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä
Re: Freedom drive II
Kiitos vastauksesta. Taitaa sitten hankinta kallistua diesel manuaaliin.