Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Ai niitä on sellasia sekotusmallejakin, että on osa jalopuusomisteista mutta ei koko sarjaa..
Olihan mulla tossa kännyssä kuva siitä nappulan sisustasta. Eli se ohjaava resistanssi löytyy katkaisijan reunimmaisten pinnien väliltä.
Olihan mulla tossa kännyssä kuva siitä nappulan sisustasta. Eli se ohjaava resistanssi löytyy katkaisijan reunimmaisten pinnien väliltä.
Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Eilen pimeässä tuskastuin sisävalaistuksen heikkoon valaisutehoon erityisesti tavaratilan osalta. Tänään kun sitten päivitin koko sisävalaistuksen Phillipsin 4000K:n ledeihin, niin huomasin että takaluukkuunhan voisi iskeä alaosaan sisäpuolelle jonkin tehokkaan valon erillisellä katkaisimella.
Koska aina pitää olla vähän jotain taktista, niin nyt täytyy jostain etsiä sellainen kahdella ledillä (punainen ja valkoinen) oleva uppoasennettava valaisin mikä toimisi on-off-on kytkimellä. Toiseen suuntaan saisi valkean valon päälle ja toiseen suuntaan sitten punaisen.
Koska aina pitää olla vähän jotain taktista, niin nyt täytyy jostain etsiä sellainen kahdella ledillä (punainen ja valkoinen) oleva uppoasennettava valaisin mikä toimisi on-off-on kytkimellä. Toiseen suuntaan saisi valkean valon päälle ja toiseen suuntaan sitten punaisen.
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
No mutta, täällähän on jollain kovasti mieltä lämmittävää rakentelua käynnissä. 

Siksi toisekseen, ihan hyvältä se siinä kojelaudan päälläkin näyttää.


Jos ihan laillisen tehoisen radion meinasit asentaa niin ei hurjasti. Radiopiireissä suosittelevat nimenomaan tuota suoraan akulta virran ottamista sähköhäiriöiltä välttymiseksi.GeneralJ kirjoitti: paljonko virtaa nuo CB-radiot yleensä haukkaa? Yritin googletella, mutta kovin vähän löytyi mitään mainintoja. Ei varmaankaan kannata ottaa virtoja siihen ryöstämällä jostain tupakansytyttimestä vaan suoraan akulta sulakkeella varustettuna?
Huomioithan että yleensä radion sisäänrakennettu kaiutin puskee ääntä koneen pohjasta. Eli jos upotat radion kojelautaan niin kaiutin on siellä jossain syvyyksissä - ei välttämättä kuulu kovin hyvin. Ellet toki valitse sellaista radiota missä on kaiutin etupaneelissa. Ja radion kokohan on kovasti riippuvainen siitä minkä valitset...GeneralJ kirjoitti:CB-radion sijoituksen osalta on vähän probleemaa. WJ:ssä jälkiasennusradion kohdalle kyllä mahtuisi kaksi DIN-kokoista laitetta eli ylemmäksi vaikka CB ja alapuolelle itse cd-soitin. Tämä vain vaatii sovitepalan, jota en ole löytänyt mistään. Toisaalta nykyiset CB-radiot alkaa olla niin pieniä, että sen voi sjoittaa melkein mihin tahansa, mutta jotenkin en haluaisi pultata sitä esimerkiksi kojelaudan päälle.

Siksi toisekseen, ihan hyvältä se siinä kojelaudan päälläkin näyttää.


Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
WJ:ssä jos radion heittää kojelaudan päälle, niin se ei ole edes näköesteenä vaan peittää lähinnä vain näkymää konepellille. Näytti olevan tarjontaa myös sellaisista, joihin saa erilliskaiuttimen tai toisena vaihtoehtona kaiutin olisi mikissä. Erilliskaiutin olisi parempi, sillä sen voisi asentaa ratin vasemmalle puolelle uppoasennuksena ...siellä kun kanssa on tilaa.
WJ on kyllä ihan ihme laitos kun tilaa näyttää riittävän joka puolella kun vähän verhoilua raottaa. Konehuone on sitten asia erikseen vaikka onhan sielläkin tilaa, mutta ei nyt niin hirveästi että esimerkiksi toiselle rele-sulakeboksille ja toiselle akulle tilaa helposti löytyisi.
WJ on kyllä ihan ihme laitos kun tilaa näyttää riittävän joka puolella kun vähän verhoilua raottaa. Konehuone on sitten asia erikseen vaikka onhan sielläkin tilaa, mutta ei nyt niin hirveästi että esimerkiksi toiselle rele-sulakeboksille ja toiselle akulle tilaa helposti löytyisi.
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Tänään sain vähän mittailtua puskuria ja sitä miten sitä nyt trimmaisi kun nuo etukulmat vakiopuskurissa tulee aika alas ja lähelle rengasta. Etusumuvalot saa lähteä toistaiseksi pois, mutta johdot jätän jos jossain vaiheessa koko puskurin vaihtaa tai jälkiasennan jotkin erilaiset sumarit.
Milläs vehkeelle WJ:n muovipuskuria kannattaa alkaa pilkkomaan - puukkosaha, pistosaha, kulmahiomakone vai joku käsityökalu?
Milläs vehkeelle WJ:n muovipuskuria kannattaa alkaa pilkkomaan - puukkosaha, pistosaha, kulmahiomakone vai joku käsityökalu?
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Pistosaha on hyvä riittävän karkealla terällä niin ei sula kiinni.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Hiihtoloma alkoi, joten nyt on pikkaisen aikaakin laittaa tuohon. Nähtävästi myös 10 000 km tuli omistuksessa täyteen ja aika tarkalleen 9kk, joten se olisi tuollaiset 13,3tkm vuodessa. Vähemmän metrejä kuin oletin, tosin koko syksy ja talvi ollut niin kiirettä ettei ole tuolla ehtinyt paljoa ajella.
Tarkoitus olisi ennen viikonlopun talvitreffejä leikellä etupuskuria, vaihtaa etu- ja takaperän öljyt ja samalla maalata niiden kannet sekä vaihtaa jarrunesteet, takajarrupalat ja etujarrujen liukuholkit ja jotain muutakin piti vielä tehdä mutten muista mitä ...toivottavasti ei ollut mitään tärkeätä mitä unohdin
Sähköjuttuja alan tekemään sitten kun on vähän kuivempaa.
Tarkoitus olisi ennen viikonlopun talvitreffejä leikellä etupuskuria, vaihtaa etu- ja takaperän öljyt ja samalla maalata niiden kannet sekä vaihtaa jarrunesteet, takajarrupalat ja etujarrujen liukuholkit ja jotain muutakin piti vielä tehdä mutten muista mitä ...toivottavasti ei ollut mitään tärkeätä mitä unohdin

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Tulipa tänään lapioitua parkkipaikkaa lumesta ja jäästä, että huomenna voisi jotain edes tehdä. Kiroan pakkasen...
Noh, samalla tuli kokeiltua miten nuo sakkelit (3,25t) istuu eteen ja taakse. Takana näyttää siltä kuin kuuluukin, tosin vetopisteen aukko on vähän nafti. Sakkelin tappi on +19mm ja aukko 20mm. Edessä sen sijaan WJ:n orkkisvetopiste eli tuollainen pyöreätä metallia oleva epäilyttävän heikon näköinen esitys yhdistettynä sakkeliin ei oikein toimi. Kyseessä ei taida olla vetopiste vaan sidontapiste kuljetuksia varten.

Sakkeli mahtuu vain näin eli kierretään vasemmalta puolelta ja silloinkin painaa tapin pää puskuria. Tietysti toisin päinhän tuon voi laittaa eli tappi vetoliinaa päin, mutta eikös sen vetoliinan pitäisi olla juurikin tuossa pyöreähkössä päässä eikä tapissa kiinni vai onko sillä väliä?
Noh, samalla tuli kokeiltua miten nuo sakkelit (3,25t) istuu eteen ja taakse. Takana näyttää siltä kuin kuuluukin, tosin vetopisteen aukko on vähän nafti. Sakkelin tappi on +19mm ja aukko 20mm. Edessä sen sijaan WJ:n orkkisvetopiste eli tuollainen pyöreätä metallia oleva epäilyttävän heikon näköinen esitys yhdistettynä sakkeliin ei oikein toimi. Kyseessä ei taida olla vetopiste vaan sidontapiste kuljetuksia varten.

Sakkeli mahtuu vain näin eli kierretään vasemmalta puolelta ja silloinkin painaa tapin pää puskuria. Tietysti toisin päinhän tuon voi laittaa eli tappi vetoliinaa päin, mutta eikös sen vetoliinan pitäisi olla juurikin tuossa pyöreähkössä päässä eikä tapissa kiinni vai onko sillä väliä?
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Terve.
Eiköhän tuo lenkki ole tarkoitteu hoitamaan vetopisteen virkaa.
Koitappa pykälää pienmpää sakkelia ja U-sakkeli olisi aavistuksen kapeampin kuin tuo kuvassa oleva D-sakkeli.
Voipi käyttää kuinka päin paremmin sopii.
U-sakkelit pitävät paremmin muotonsa maksimi vedoissa kuin D-sakkelit.
Voit myös vetää tuosta lenkistä metsään lähtiessä valmiiksi läpi sopivan vetoliinan ja näin jää sakkeli pois kokonaan eikä tule niin helposti jälkiä puskuriinkaan. Vetolinaa ei tarvitse myöskään kaivella niin syvältä mudasta jos keula uppoaa.
t. Ismo Ämmä
Eiköhän tuo lenkki ole tarkoitteu hoitamaan vetopisteen virkaa.
Koitappa pykälää pienmpää sakkelia ja U-sakkeli olisi aavistuksen kapeampin kuin tuo kuvassa oleva D-sakkeli.
Voipi käyttää kuinka päin paremmin sopii.
U-sakkelit pitävät paremmin muotonsa maksimi vedoissa kuin D-sakkelit.
Voit myös vetää tuosta lenkistä metsään lähtiessä valmiiksi läpi sopivan vetoliinan ja näin jää sakkeli pois kokonaan eikä tule niin helposti jälkiä puskuriinkaan. Vetolinaa ei tarvitse myöskään kaivella niin syvältä mudasta jos keula uppoaa.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Aloin vaihtamaan jarrunesteitä. Ensiksi sulattelin parkkipaikalta jäätä, jotta auto ei liukuisi kun tunkkaan sitä ylös. Pukit alle ja oikeanpuoleinen takarengas pois. Sitten selvisi, että Teveksen ilmausruuvi onkin tuumakokoinen eli rengas takaisin kiinni ja autolla työkalukauppaan. Löytyi oikea kiintoavain ja sitten takaisin parkkipaikalle, auto ylös, rengas pois ja aukaisemaan ilmausruuvia ...no ei s###tana aukea vaikka lämmittelen jne. Hylkään homman ja siirryn takajarrupalojen vaihtoon ...no voi piru, Teveksen irroittamiseen ei käykään 6mm, 8mm tai tuumakokoiset kuusiokoloavimet vaan tarvitsenkin 7mm kuusiokoloavaimen jota ei löydy työkalupakista eli nyt seuraavaksi kahvit juotuoani laitan taas renkaan kiinni, raahaan tunkin kerrostalon varastoon ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Ens kerralla, ennenkuin teet mitään, soita ja kysy, mitä avaimia tarvitsen...GeneralJ kirjoitti:Aloin vaihtamaan jarrunesteitä. Ensiksi sulattelin parkkipaikalta jäätä, jotta auto ei liukuisi kun tunkkaan sitä ylös. Pukit alle ja oikeanpuoleinen takarengas pois. Sitten selvisi, että Teveksen ilmausruuvi onkin tuumakokoinen eli rengas takaisin kiinni ja autolla työkalukauppaan. Löytyi oikea kiintoavain ja sitten takaisin parkkipaikalle, auto ylös, rengas pois ja aukaisemaan ilmausruuvia ...no ei s###tana aukea vaikka lämmittelen jne. Hylkään homman ja siirryn takajarrupalojen vaihtoon ...no voi piru, Teveksen irroittamiseen ei käykään 6mm, 8mm tai tuumakokoiset kuusiokoloavimet vaan tarvitsenkin 7mm kuusiokoloavaimen jota ei löydy työkalupakista eli nyt seuraavaksi kahvit juotuoani laitan taas renkaan kiinni, raahaan tunkin kerrostalon varastoon ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Se hyvä puoli Jeepillä ajelussa on, että melko kattava työkaluvalikoima kertyy kuin itsestäänGeneralJ kirjoitti:...ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.

Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Lopulta löytyi kaikki tarvittavat työkalut ja sain jarrunesteet vaihdettua. Yksin tuon homman tekeminen onnistuu ihan helposti kunhan on kärsivällinen.
Kiintoavain ja letkun toinen pää ilmausruuviin kiinni, toinen pää letkusta pulloon ja letku sitten niin, että se lähtee ilmausruuvista ylöspäin jottei ilma letkua pitkin palaa vahingossakaan jarrusatulaan.

Sen jälkeen vain konepellin alta jarrunesteen paisuntasäiliön korkki auki, auto käyntiin ja pari rauhallista polkaisua jarrupolkimesta. Sen jälkeen jarru pohjaan esimerkiksi kiilaamalla se lumilapion avulla.

Tämän jälkeen kipitellään takaisin jarrusatulan luokse ilmausruuvia aukaisemaan. Kun jarrunesteen virtaus letkussa hidastuu, niin ilmausruuvi kiinni ja kipitetään takaisin kuskin paikalle ottamaan lapio kiilaamasta jarrupoljinta, pari rauhallista polkaisua ja sitten uudelleen lapio uudelleen painamaan jarrupolkimen pohjaan. Toistetetaan kunnes jarruneste tulee letkusta kirkkaana sekä välillä tarkistaen ettei jarrunesteen pinta paisuntasäiliöstä pääse putoamaan liiaksi.
Tuli muuten aluksi niin hyytynyttä ja mustaa jarrunestettä noista satuloista ulos, että cokispulloon laitettuna olisi mennyt täydestä limusta. Nyt on jarrutuntumakin vähän erilainen eikä sellainen juusto.
Kiintoavain ja letkun toinen pää ilmausruuviin kiinni, toinen pää letkusta pulloon ja letku sitten niin, että se lähtee ilmausruuvista ylöspäin jottei ilma letkua pitkin palaa vahingossakaan jarrusatulaan.

Sen jälkeen vain konepellin alta jarrunesteen paisuntasäiliön korkki auki, auto käyntiin ja pari rauhallista polkaisua jarrupolkimesta. Sen jälkeen jarru pohjaan esimerkiksi kiilaamalla se lumilapion avulla.

Tämän jälkeen kipitellään takaisin jarrusatulan luokse ilmausruuvia aukaisemaan. Kun jarrunesteen virtaus letkussa hidastuu, niin ilmausruuvi kiinni ja kipitetään takaisin kuskin paikalle ottamaan lapio kiilaamasta jarrupoljinta, pari rauhallista polkaisua ja sitten uudelleen lapio uudelleen painamaan jarrupolkimen pohjaan. Toistetetaan kunnes jarruneste tulee letkusta kirkkaana sekä välillä tarkistaen ettei jarrunesteen pinta paisuntasäiliöstä pääse putoamaan liiaksi.
Tuli muuten aluksi niin hyytynyttä ja mustaa jarrunestettä noista satuloista ulos, että cokispulloon laitettuna olisi mennyt täydestä limusta. Nyt on jarrutuntumakin vähän erilainen eikä sellainen juusto.
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Tuohon hommaanhan on sellaisia työkaluja kanssa jotka laitetaan jarrunestesäiliön korkin tilalle ja paineistaa jarrujärjestelmän. Tulee aika vaivattomasti nesteet ulos kun avaa ilmausruuvin.
kozel@ircnet
Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)
Onko niitä kannellisiin säiliöihin sopiviakin? Olen nähnyt vain sellaisia jotka käy pyöreän "korkin" tilalle.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242