KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Mulla on tos toi KJ.n perämurikka laatikossa. Ehdin silloin ostaa toisen avaamatta tota kun tämän asian kanssa kamppailtiin.
Eli sinne vaihdettiin toinen perä. Alkuperäinen vika olikin vaan joku laakeri joten turhaan ostin n.500e murikan, eli tosta sais varaosiksi etuisasti ton jos tarvetta on. Nykyään kun ei oo enää KJ.tä nii eipä oo tolle tarvetta. Eli tämähän on, 2,5 crd KJ jeepin murikka.
Eli sinne vaihdettiin toinen perä. Alkuperäinen vika olikin vaan joku laakeri joten turhaan ostin n.500e murikan, eli tosta sais varaosiksi etuisasti ton jos tarvetta on. Nykyään kun ei oo enää KJ.tä nii eipä oo tolle tarvetta. Eli tämähän on, 2,5 crd KJ jeepin murikka.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Aika kallis, kun merkkiosana maksaa 387.00/kplHunter kirjoitti:Mulla on tos toi KJ.n perämurikka laatikossa. Ehdin silloin ostaa toisen avaamatta tota kun tämän asian kanssa kamppailtiin.
Eli sinne vaihdettiin toinen perä. Alkuperäinen vika olikin vaan joku laakeri joten turhaan ostin n.500e murikan, eli tosta sais varaosiksi etuisasti ton jos tarvetta on. Nykyään kun ei oo enää KJ.tä nii eipä oo tolle tarvetta. Eli tämähän on, 2,5 crd KJ jeepin murikka.

Vitsi, mä oon oppinu sanomaan, niinkuin asiakkaatkin sanoo: "Aika kallis"
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Kiitokset tarjouksesta! mutta katselen tässä vielä vaihtoehdot, ettei tule hätiköityä päätöstä.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Homma meinaa vähän vastustaa ja viipyillä.
Taidan repiä koko akselin pois alta, että voi lämpimässä sitä näpelöidä.
Eihän siinä mitään ihmeellistä liene kun vain iskarit irti ja kolmiotukivarren nivel auki niin pitäisi tipahtaa... niin ja kardaani tietty irti.
Taidan repiä koko akselin pois alta, että voi lämpimässä sitä näpelöidä.
Eihän siinä mitään ihmeellistä liene kun vain iskarit irti ja kolmiotukivarren nivel auki niin pitäisi tipahtaa... niin ja kardaani tietty irti.
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Ja jarrut ja abs anturi(t) ja käsijarruvaijerit... Onhan siinä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Tuli tuossa idea, että nyt kun tasauspyörästön saapuminen kestää niin kasaan tuon vanhan skeidan mutta irroitan lautaspyörän!
Senhän vain pitäisi sitten siellä pyöriä mukana! Kun lukittee jakolaatikon niin etuvedolla mennään!
Alkaa nääs aiheuttamaan jo ongelmia, kun auto ei liiku.
Ajattelin sitä ARB:bia tilata, se vissiin on hyvä lukittava tasauspyörästö.
Mutta tartteeko poskilaakerit öljyä jos vain akselit pyörii mukana?
Senhän vain pitäisi sitten siellä pyöriä mukana! Kun lukittee jakolaatikon niin etuvedolla mennään!
Alkaa nääs aiheuttamaan jo ongelmia, kun auto ei liiku.
Ajattelin sitä ARB:bia tilata, se vissiin on hyvä lukittava tasauspyörästö.
Mutta tartteeko poskilaakerit öljyä jos vain akselit pyörii mukana?
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Tarvii se öljyä, pyöränlaakereille ainakin ja kai se tasauspyörästökin sitä kaipaa, vaikka vain rattaat siellä pyörii, ja saattaa se porsia muualtakin, kun ei ole tarkoitettu että vain etupää vetää....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Muistat sitten että kardaanikin pyörii mukana, eli myös pinioni. Öljyä tarttee olla siis sisällä vaikka lautaspyörä on irti. Pyöränlaakeritkin saa voitelun peräöljystä..
Jos kytkettävän lukon haluat, niin suosittelen Eatonin eLockeria. Oman kokemuksen mukaan toimintavarmempi, eikä tartte ihmetellä kompuran ja jäätyvien ilmaletkujen kanssa.
Tosin jos minulta kysytään, niin taakse joko palalukko (mieluiten Detroit locker), tai sitten Truetrack jos ei tarvitse 100% lukkoa. Se 10 vuotta mitä metsässä rymynnyt ja myös kadulla aika paljon ajanut, niin palalukko taka-akselilla toimii oikein hyvin. Talvella vähän ärtsympi takavedolla liukkaalla ajaessa kuin kitkalukko, mutta ei mitenkään mahdoton. ..ja onhan näissä neliveto, rauhoittaa kummasti
Edit: kun nyt et ihan kaasu pohjassa ala revitellä, niin kiinteällä nelivedolla voi ajaa etuvetona ihan hyvin. Ei se etuperä sentään niin heikko ole, etenkään KJ:n tehoilla ja väännöillä.
Jos kytkettävän lukon haluat, niin suosittelen Eatonin eLockeria. Oman kokemuksen mukaan toimintavarmempi, eikä tartte ihmetellä kompuran ja jäätyvien ilmaletkujen kanssa.
Tosin jos minulta kysytään, niin taakse joko palalukko (mieluiten Detroit locker), tai sitten Truetrack jos ei tarvitse 100% lukkoa. Se 10 vuotta mitä metsässä rymynnyt ja myös kadulla aika paljon ajanut, niin palalukko taka-akselilla toimii oikein hyvin. Talvella vähän ärtsympi takavedolla liukkaalla ajaessa kuin kitkalukko, mutta ei mitenkään mahdoton. ..ja onhan näissä neliveto, rauhoittaa kummasti

Edit: kun nyt et ihan kaasu pohjassa ala revitellä, niin kiinteällä nelivedolla voi ajaa etuvetona ihan hyvin. Ei se etuperä sentään niin heikko ole, etenkään KJ:n tehoilla ja väännöillä.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Timo L, muokattu yhteensä 13 kertaa
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Ei tarvitse KJ:ssa laittaa takakardaania kiinni...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Joo, mutta jos sitä ei jaksa edes irrottaaJAMANT kirjoitti:Ei tarvitse KJ:ssa laittaa takakardaania kiinni...


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Palalukon ottaisin taakse mutta kun pitää olla avoin perä. Ymmärtääkseni. Ei mahdu kitkalukolliseen.Timo L kirjoitti: Jos kytkettävän lukon haluat, niin suosittelen Eatonin eLockeria. Oman kokemuksen mukaan toimintavarmempi, eikä tartte ihmetellä kompuran ja jäätyvien ilmaletkujen kanssa.
Tosin jos minulta kysytään, niin taakse joko palalukko (mieluiten Detroit locker), tai sitten Truetrack jos ei tarvitse 100% lukkoa. Se 10 vuotta mitä metsässä rymynnyt ja myös kadulla aika paljon ajanut, niin palalukko taka-akselilla toimii oikein hyvin. Talvella vähän ärtsympi takavedolla liukkaalla ajaessa kuin kitkalukko, mutta ei mitenkään mahdoton. ..ja onhan näissä neliveto, rauhoittaa kummasti![]()
Sähkölukko olisi jees mutta nyt on tuo saatavuus myös painoarvolla, että ARB:in saisi Suomesta.
OX:in lukko ois mekaaninen ja varma.
Mutta jos saa palalukon taakse, kitkalukon tilalle niin se ois ykkösvalinta, koska on edullinen.
Muuten taitaa tulla ARB.
Pitää laittaa perään öljyt niin ei pala laakerit.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Onko lautaspyörän pultit kiinni vastakkaisella kierteellä kuin normikierre?
Eli aukeaakin myötäpäivään?
Eli aukeaakin myötäpäivään?
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Detroit locker korvaa koko murikan, se ei ole lunchbox- lockeri. Toimii myöls vähän hiljaisemmin ja sujuvammin kuin lunchbox- lockerit. Detroit lockeria saa halvimmillaan jenkeistä ~600-700$ hintaan.erauspentu kirjoitti:Palalukon ottaisin taakse mutta kun pitää olla avoin perä. Ymmärtääkseni. Ei mahdu kitkalukolliseen.
Sähkölukko olisi jees mutta nyt on tuo saatavuus myös painoarvolla, että ARB:in saisi Suomesta.
Eatonin eLockeria myy Jerkku 4x4 partsista, eli saa Suomesta ja ihan kilpailukykyiseen hintaan. Minulla on ollut ARB ja Elocker, enkä keksi yhtäkään syytä miksi koskaan enää ostaisin ARB:ia..
En ainakaan itse tiedä yhtäkään murikkaa missä olisi. Mutta ne on tehtaalla laitettu ruuvilukitteella (ja pitäisi laittaa kotonakin), eli pulttipyssyllä auki niin lähtee kyllä. Lähtee ne käsinkin, mutta tarttee usein pienen terävän napauksen että aukeaa.erauspentu kirjoitti:Onko lautaspyörän pultit kiinni vastakkaisella kierteellä kuin normikierre?
Eli aukeaakin myötäpäivään?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Chryslerin lautaspyörän pultit on vasenkätisiä, tuosta se selviäis: http://jamant.fi/fi/tuote/2467786-ruuvi-xj-oa4443158
EDITTIÄ: näköjään -03 asti on tuo vaihtoehto ruuvissa, -04 tulee vaihtoehdoksi tuon rinnalle (joka on siis 3/8" -ruuvi), M10 millinen joko kuusiokantana tai Torx-kannalla... M10 kierteen suunnasta en osaa sitten enää sanoa mitään...
EDITTIÄ 2: On sekin vasenkätinen....
EDITTIÄ 3: siinä nyt se millinenkin: http://jamant.fi/fi/tuote/5273892-ruuvi-xj-oa4443158 , tosin kuvaa ei ole vielä...
EDITTIÄ: näköjään -03 asti on tuo vaihtoehto ruuvissa, -04 tulee vaihtoehdoksi tuon rinnalle (joka on siis 3/8" -ruuvi), M10 millinen joko kuusiokantana tai Torx-kannalla... M10 kierteen suunnasta en osaa sitten enää sanoa mitään...
EDITTIÄ 2: On sekin vasenkätinen....
EDITTIÄ 3: siinä nyt se millinenkin: http://jamant.fi/fi/tuote/5273892-ruuvi-xj-oa4443158 , tosin kuvaa ei ole vielä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
^- noniin, taas oppi jotain uutta.
Mikähän tuossakin on ollut ideana, kun ei ne vasurikierteet taida sen paremmin auttaa lautaspyörän paikallaanpysymisessä low pinion akselissa?
Meinaan, että silloin high pinion akselissa pitäisi lautaspyörän pultit pysyä paremmin kiinni, mutta ei ne vaan pysy
Mikähän tuossakin on ollut ideana, kun ei ne vasurikierteet taida sen paremmin auttaa lautaspyörän paikallaanpysymisessä low pinion akselissa?
Meinaan, että silloin high pinion akselissa pitäisi lautaspyörän pultit pysyä paremmin kiinni, mutta ei ne vaan pysy

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä