Ajattelin laittaa tänne vähän juttua omastakin autosta. En pidä tuota minään varsinaisena projektina, mutta tajusin äsken että melkein joka viikko tulee kuitenkin jotain askarreltua ja osia vaihdeltua. RockAuto ja Jamant alkavat käymään tutuiksi

Elikkästä joo, mistä aloittaisi. Peli on siis 2000 vuosimallin Cherokee Sport pienellä bensanelosella ja kovalla janolla



Tässä auto melkein originaalikunnossa (lisävalot ja kahden bandin radioamatööriantenni lisätty ostamisen jälkeen):
Kevään aikana autoon on nyt tullut 3" korotusta täydellä jousi- ja iskarisetillä ja 31" gummit (harrastekäyttöön toki):
Kaikenmoista pientä perushuoltoa on myös tehty hiljaksiin, kuten öljyjen vaihdot moottoriin, vaihdelaatikkoon, jakolaatikkoon ja takaperään. Kaikki suodattimet vaihdoin myös kun huoltokirjan merkinnät loppuivat n. 70000km sitten. Etuperän öljyt vaihtuu vielä lähiaikoina. Jarrupalatkin meinasin viimeksi vaihtaa, mutta vanhat olivat vielä priimakunnossa joten uudet palat saavat vielä odottaa varastossa. Viimeksi kun öljyrumbaa suoritin, niin vaihdoin samalla taakse Wranglerin jarruletkun. Originaaliletu oli aika naftin oloinen ja sekin on nyt varakappaleena. Ostin Jamantilta samalla uudet jarruputket taakse siinä pelossa, että herra Murphy tulee ja rikkoo vanhat putket kun letkua vaihdan. Kuulemma noi liitokset tuppaa yleensä olemaan aika hyvässä momentissa... Ja kas, onpas nyt sitten jarruputketkin varalla kun ei noitakaan tarvinnut vaihtaa. Olivat muutenkin hyvässä kunnossa

Ja vielä tuo viimeisin peräöljyrumba ja jarruletkuremppa:
Eilen kävin hakemassa Offivarusteesta hinauspisteen keulalle asennettavaksi. Illalla tuli vielä FedExin auto pihaan ja uusi ohjausiskarikin kotiutui Ameriikasta RockAutosta


Jotain muutakin pientä on vielä virittelyn alla. Ihan askartelun ja huvin vuoksi aloin keräämään osia on-board-air-tsydeemiä varten ja kohta alkaa olla setti asennusta vaille valmis. Pitäähän joka autossa paineilmaa olla saatavilla

Tulevaisuudessa (kesällä ?) pitäisi vaihtaa kälynen panhardi (track bar) tukevampaan säädettävään malliin ja heikolle raidetangolle pitäisi keksiä jotain. Myös tukivarret voisivat olla huomion kohteena. Jos intoa (lue: aikaa) riittää, niin panssarit pitäisi myös vääntää auton alle. Tekemistä siis riittää, mutta hiljaa hyvä tulee.
Pidetään ihmiset ajantasalla ja laitellaan lisää kuvia kun on taas jotain uutta askarreltu. Kuvista ihmiset tykkää aina
