-93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Timo L » 29.06.2016. 7:12

keltsi kirjoitti:ja kuskinpuolen helmasta löytyi pieni reikä joka laajeni kummasti sitä tutkittaessa... Nyt olisi hyvä tehdä ne palkkihelmat, mutta aikataulut vaan ei anna periksi niin suurta projektia tähän väliin :( Pitää siis vaan tehdä alkuperäisen kaltainen helmakotelo tähän hätään...
Riippuen siitä miten huonossa hapessa alkuperäiset helmakotelot on, niin palkkihelmojen teko on monesti loppupeleissä nopeampaa. Vanhat helmat pois parilla pitkällä leikkuulla, ja uudet tilalle palkista + maali päälle. Nimimerkillä kokemusta on (neljät palkkihelmat tehtynä 2 x XJ + 2 x ZJ) ;)

Toki jos vain tekee paikan nykyisen reiän tukkeeksi että saa leiman ja fiksaa kunnolla myöhemmin, niin sitten eri juttu. Mutta jos kotelot on niin pitsiä ettei edes lappua tahdo saada päälle kun palaa heti vierestä läpi, niin.. noh. Niin :shock: :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 29.06.2016. 10:33

Joo, eihän tuo oikeasti paha rasti ole... En vaan ole aikaisemmin tehnyt moisia XJ:hin ja kun on paha tapa ruveta vielä hifistelemään, niin saa jäädä toiseen ajankohtaan. Nyt kun on käyttöautokin muttereina tallissa, ei uskalla enää Jeeppiä ruveta purkamaan :wink:

Tuossa palkkihelmassa taisi olla vielä joku mittaero etu- ja takapäiden välillä? Ainakin näin muistelisin Winchesterin kertoneen... No, netin syövereistä tämäkin selviää ja viimeistään kun laikkaa vanhat kotelot auki :lol:

Nyt tehdään vaan nopea paikka, että täyttää korjatun määritelmän jos (ja kun) poliisit pysäyttää :roll:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 05.07.2016. 10:44

Viimeviikolla vaihdatin tuulilasin (280€, Hämeenlinnan lasikorjaus) Eihän tuokaan aivan putkeen mennyt, kun uusi tuulilasi olikin valmiiksi halki paketista otettaessa. Onneksi SWT:ltä löytyi hyllystä lasi, niin ei tarvinnut kahteen kertaan käyttää autoa pajalla. Lasia kiertävät listat jätettiin irti, että saan fiksattua pari alta löytynyttä ruosteista kohtaa sekä oiottua listoista edellisen lasin hajottaneen iskun jäljet.

Etulevikkeet on nyt harsittu kasaan uretaaniliimalla. Melkoisen sottaista puuhaa ja pakkausteipin väri jämähtää pirun tiukasti tuohon liimaan... Vielä hieman viimeistelyä ja sitten voikin paikkaukset maalata mustaksi 8)

Helman korjaaminen eteni hivenen, kun leikaksin takalevikkeen irti liimauksestaan. Nyt tuo on nopea irrottaa kun rupeaa askartelemaan :wink:

Saas nähdä saako tämän siistittyä kesätreffeihin mennessä... Onneksi rupeaa noi muiden autoihin tehtävät hommat olemana loppusuoralla ja viikonloppukin on vapaata :D
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Jorma » 06.07.2016. 19:50

keltsi kirjoitti:Tuossa palkkihelmassa taisi olla vielä joku mittaero etu- ja takapäiden välillä? Ainakin näin muistelisin Winchesterin kertoneen... No, netin syövereistä tämäkin selviää ja viimeistään kun laikkaa vanhat kotelot auki :lol:
Helma kapenee sentin pari eteenpäin mentäessä. Taustapelti on suora, kavennus tapahtuu nimenomaan helmapellissä.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 08.07.2016. 10:59

Helman paikkaaminen aloitettu laikkaamalla mädät pois, kaapimalla kotelon sisällä olleet kurat pois, harjaamalla irtoruosteet teräsharjalla ja hapottamalla loput ruosteet pois. Noin 700mm helmakotelon takapäästä eteenpäin oli aivan haperoa, nyt tulee 1,25mm pellistä.

Palkkihelmaa olen tuossa miettinyt ja alustava käsitys tulevasta desingista on nyt olemassa :wink: Helmaan tulee 100x60x4 suorakaidepalkki ja sen kylkeen Ø42.4x3 putkesta taivutettu suoja/nojailuputki tuettuna kolmella Ø38x3 poikkiputkella. Poikkiputket viedään suorakaidepalkin läpi ja hitsataan palkin molempiin kylkiin. Nuo taivutetut putket sekä niiden tukiputket on jo tilattu ja ne pitäisi olla valmiina parin viikon päästä 8)
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 14.07.2016. 11:14

Ohhoh, vähän meinaa tulla kiire saada Jeeppi nippuun kesätreffeille, varsinkin kun ajatuksena olisi tulla suoraan töistä Tikinmaalle. Viikonlopun ja alkuviikon sairastelu verotti rakenteluaikaa turhan rankasti, mutta onhan tässä vielä ilta aikaa puuhastella...

Helma on nyt paikattu ja maalattu, samoin tuulilasinkehys. Lasia ympäröivät listat jää nyt vielä pois, kun maali pääsi loppumaan kesken :oops: Muutenkin koittanut hieman siistiä auton yleistä olemusta häivyttämällä "taisteluarpia" mm. oikomalla kolme ovea :lol:

Kuskin ovessa oleva "monitoimikatkaisija" on heilunut jo pidemmän aikaa, kun siitä on tippunut kiinnike-klipsejä ajan saatossa. Nyt kun tuo paketti oli sopivasti käsillä, niin liimasin koko paketin kiinni parista kohdasta 2k-koriliimalla :shock: Pitäisi kestää rajumpaakin käsittelyä jatkossa :lol:

Tälle illalle todo-listalla olisi vielä 33":t eteen, toinen etusisälokari paikoilleen, puhallinkotelon ritilän + tuulilasin pyyhkijöiden varsien + sulkien kiinnitys, samoin kuskin oven sisäverhoilu on vielä irti ja lopuksi pölyjen pois huuhtominen... Ja varmasti paljon muuta pientä jota ei nyt muista :roll:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 09.08.2016. 14:30

No päästiinhän sitä kesätreffeille sentään perjantaina, lauantaina jouduttiin turvautumaan ZJ:n kyytiin, kun oman XJ:n taka-akseli hörppäsi kuravellit sisäänsä Tikinmaalla :cry:

Perjantai iltana kotiinpäin ajaessani rupesin kuuntelemaan pahenevaa takaperän ulinaa joka lopulta kuului hyvin selkeästi 33":n jollotuksen yli. Illalla vielä tallille ja peräkoppa auki... Ei ollut kovinkaan iloinen näky, kun rupesi kuraa valumaan kantta raotettaessa :evil:

Tiistaille oli jo sovittuna perän uudelleen shimmaus sekä peräöljyjen vaihto, joten soitto Jarnolle ja tiedustelemaan otetaanko työnalle vai varataanko suosiolla uusi aika... Jarno tuumasi, että tänne vaan niin katsotaan mitä ihmettä siellä oikein on käynyt. Onneksi tallikaverit ostivat aiemmin kesällä pienen kuorma-auton, niin löytyi kuljetuskalustokin läheltä 8)

Lopulta taka-akselille vaihdettiin yhtä lukuun ottamatta kaikki laakerit, kun muta oli tehnyt tuhojaan. Perävälitys oli ottanut samalla hieman siipeensä ja täysin äänettömäksi sitä ei enää saatu :cry: Katsotaan ja tarkkaillaan ujelluksen määrää, kunhan saadaan taas lisää kilometrejä alle.

Kuran pääseminen akselin sisään olikin mielenkiintoinen tapaus, ja ei huohotin ei ollut tukossa! Välitysten vaihdon yhteydessä yoket vaihdettiin u-pultti versioihin ja silloin olisi pitänyt käyttää taka-akselillakin etuakselin pinjonin pienempireikäistä tiivistettä! Tämä ei tullut mieleenkään, vaikka osaläjässä oli "ylimääräinen" tiiviste... No, tekevälle sattuu ja hyvässä yhteisymmärryksessä saatiin homma hoidettua 8)

Tämän remontin jälkeen huomio kiinnittyi startatessa palamaa jäävään "check engine" valoon sekä alhaista jännitetasoa näyttävää jännitemittaria. Tarkempi tutkiminen paljasti laturin lopettaneen lataamisen ja sitten vaan laturia pöydälle... Pöydälle saaminen edellytti vielä flektin irrottamisen, muuten laturi ei mahtunut tulemaan pois kolostaan. Samalla olikin sitten hyvä tiivistää termarikoppa sekä vesipumppu uudelleen ja asentaa uusi lohkolämmitin viime talvena rikkoutuneen tilalle. Tällä kertaa asensin lämmitinvastuksen Defan ohjeiden mukaisesti, enkä kuten edellinen omistaja oli sen asentanut :wink:

Siinä samalla puuhaillessa asensin vakionopeudensäätimen imusarjan päälle ja vedin sille pidemmät johdot.

Syyksi lataamattomuuteen paljastui kuran jumittamat hiilet. No, laturin ollessa pöydällä, on siihen helppo vaihtaa varmuuden vuoksi uudet hiilet, vai onko? Tuohon Nippon Denson laturiin ei löytynyt uutta hiilipakettia, vaan korvasin vanhat juottamalla saman kokoiset Toyotan hiilet alkuperäisten tilalle.

Nyt oli "kausihuolto" tehtynä ja auto takaisin nippuun. Ihmetys olikin suuri, kun ajamalla talliin siirretty auto ei suostunutkaan starttaamaan :shock: Ensimmäisenä epäilykset suuntautuivat starttiin, jos kura on jumittanut senkin. Tämän sai kuitenkin pois suljettua yhdistämällä auton alla startin navat, johan pyöritti :? Seuraavaksi releen kuntoa ihmettelemään, mutta siellä näytti olevan kaikki kunnossa... Kuinka tyhmäksi sitä itsensä tunsi, kun huomasi pitkän ihmettelyn jälkeen moottorin johtosarjan liittimen olevan irti :lol:

Vielä pitäisi kiinnittää tuulilasin ympäryslistat, kun nekin on nyt vihdoin maalattu, mutta nyt on muut projektit vieneen ajan täydellisesti...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 15.11.2016. 11:11

Välillä on ehtinyt jotain tekemään Jeeppinkin, eli tuulilasin ympäryslistat on vihdoin kiinnitetty takaisin paikoilleen.

Etukardaanin yksi ristikko oli jälleen entinen, yksi kuppi sisältä ruosteessa. Vaihdoin uuden ristikon ja samalla kävin rasvaprässin kanssa läpi muutkin voitelukohteet. Jotenkin tuo Teboilin Solid2 soveltuvuus tuohon ei enään vakuuttanut, joten vaihdoin rasvaksi Red Linen CV-2 MoS2 rasvan. Hinta hieman hirvitti, mutta ei noita ristikoita viitsi kovin usein vaihtaakaan...

Uudet vanteetkin tilasin (jälleen kerran), tällä kerralla päädyin Jack Wheelerin 8x15" et-20 perinteisiin mustiin pelteihin. Uudet vanteet siksi, että tarkoituksena on hitsata noihin vielä Bead Lock-kehät. Nykyiset 10" leveät on hieman turhan leveät nykyisille renkaille ja tulevat sen verran ulos kylkilinjasta, että rengas osuu sisäänjoustoissa levikkeisiin. Nykyiset Gragarit on myynnissä tuolla myydään-osiossa :wink:

Haluamissani Bead Lockeissa on melko pitkä toimitusaika, niin tuli ajankuluksi heftattua vanteiden keskireikiin sorvauttamani keskitysrenkaat, porattua kiinnitysreiät Jeepin omille napakupeille ja maalattua nuo kohdat uudestaan mustaksi.

Etuperään tilasin uudet pikkurattaat ja samaan pakettiin lähti vielä läjä kardaanien jälkivoideltavia HD-ristikkoja, jos ei tuolla em. rasvallakaan kestävyys parane :lol: Lisäksi kaverini Volvo-kytkösten kautta onnistuin saamaan edullisesti ehjät käytetyt pikkurattaat varalle. Kohtahan tuolla taas uskaltaa pois asfaltilta :roll:

ToDo-listalla on vanteiden jälkeen Led-valonauhojen asentaminen etuovien tavarakaukaloiden alapintoihin valaisemaan maata oven ollessa auki sekä tavaratilan "hattuhyllyn" verkottaminen + maalaus, sekä takapuskurin päihin pitäisi askarrella jatkeet kohti pyöränaukkoa. Nyt tuo renkaan ja puskurin väli on niin typerän näköinen , kun siinä ei enään ole helmakoteloa... Ai niin, lisätään vielä nuo ikuisuusprojektit, tankkipanssari ja palkkihelmat :oops:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 15.12.2016. 10:58

Tänä talvena on ovien lukkoja ruvennut vaivaamaan jäätyminen. Ongelmana on itse lukon jumittaminen pakkasella, k-lukko yrittää auki ja avaimella aukeaa sitten "hieman" kankeasti. Aiemmin tämä on ollut havaittavissa vain apparinpuolen takaovessa, mutta nyt oli "tauti" levinnyt joka oveen.

Oviverhoilut kauttaaltaan pois ja lukot pöydälle. Lukkojen mekanismeissa oli vanhuuttaan kovettunutta rasvaa, joten huolellinen pesu brake cleanerilla sekä harjalla/pensselillä, voitelu AntiCorrolin suojaöljyllä ja vielä huolellinen herkistely ennen takaisin asentamista. Sama homma vielä lukkopesille sekä avausnapeille ja nyt toimii taas herkästi 8)

Takaluukusta poistin vanhat led-valot luukun sisäpinnasta ja korvasin ne uudemmilla (kirkkaammat ja sirommat) samalla tein niille uudet sähkökytkennät käyttäen hyväksi lukosta löytynyttä maadoituskytkintä. Valitettavasti noissa uusissa ledeissä oli sinertävä värisävy ja nyt valo muistuttaa yleisitä vessoista tuttua :shock: Pitää vielä käydä läpi kaikki ostamani led-nauhat, jos niistä löytyisi edellisen erän mukaisia lämpimän valkoisen sävyisiä...

Etuovien kaiuttimet olivat tulleet tiensä päähän, pahvikartiot kostuneet ja reunukset revennet. Tilalle ostin Motonetin poistoista Ground Zeron elementit, eiköhän nuo ainakin vanhoja paremmat ole :lol: Myös kuskin oven verhoilun alareunan liimasin uudelleen, pitää vielä niitata varmuuden vuoksi.

Tähän samaan rytäkkään pitää vielä asentaa led-nauhat etuoviin (johdot on jo vedetty) sekä voidella puhaltimen laakerit, jos mahdollista. Sitten voi taas keskittyä takapuskurin päiden tekoon, muutamat osat tuohon on jo leikelty + kantattu.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 03.01.2017. 10:45

Etuoviin tuli asennettua lednauhat alareunoihin ja samalla kaikki sisävalot vaihtuivat ledeihin.

Tuosta takaluukkuun tulleesta sinertävästä lednauhasta (löytyi kolme muutakin) reklamoin myyjää ja hän lupasi lähettää uudet neljä valkoisen sävyistä nauhaa lisää 8) Onneksi hyllyssä oli lisää valkoisia niin sain vaihdettua tuon samantien oikean sävyiseen, nyt on hyvät työskentely valot kun luukku on auki.

Noiden uusien valojen sähkökytkennät aiheutti hieman ihmettelyä, kun halusin saada ne toimimaan tietyllä tavalla ja lisävaikeutta aiheutti takaluukkuun tullut +ohjattu merkkivalollinen kytkin... Kyllähän se oikea kytkentä löytyi lopulta, mutta omien pohdintojen tueksi mallisin kytkennän varmuudenvuoksi Yenka-simulointiohjelmalla :wink:

Takapuskurin jatkeet sain hahmolleen ja nyt ne on paikoillaan lähinnä ulkonäöllisistä syistä. Lopulliseen versioon tulee vielä poikkituki koripalkkiin pyöränaukon taakse sekä kiinnitysruuvien paikkoja kurasuojille.

Harmillisesti Hämeenlinnasta ei löytynyt matalakantaisia M10x25 kuusiokolopultteja :shock: Jouduin siis väliaikaisesti käyttämään tavallisia kuusiokoloja jotka jäävät ikävästi törröttämään jatkeen pinnasta :cry:

Sunnuntaina ihmettelin auton koneen alle ajon jälkeen ilmaantunutta sulaa maalänttiä ja eihän tuo johtunut lämpimän malmikasan hukkalämmöstä vaan ylävesiletkussahan oli pieni reikä :shock: Onneksi hyllystä löytyi uusi letku joka sattui olemaan vielä oikean kokoinen (toisin kun viime talvena hyllystä kaivamani alavesiletku) Eilen vaihdoin tuon letkun kevyessä lumisateessa, niin eiköhän tuo nyt ole valmiina lauantain 4x4 Partsin ajeluihin :wink:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 27.03.2017. 11:28

Viime aikoina ei jeepillä ole juuri muuta ajettu kuin väillä käyty tallilla, muut projektit ovat vieneet kaiken ajan...

Jotain pientä kuitenkin tuli tehtyä Jeepillekin, eli eteen tuli Ranchon jäykkyyssäädettävät iskunvaimentimet. Ei tuokaan homma aivan bolt-on juttu ollut, kun uusien vaimentimien alapäistä puuttui ne kiinnitystapit. Hyllyn perältä kaivoin nuo tapit vanhoista iskareista, mutta olivat 3mm liian ohuet uusiin pusliin :cry: Sopivasta putkesta hitsasin holkin tuohon päälle ja puristin tapit paikoilleen tekemäni työkalun avulla 8)

Bedlock-kehät ovat kuulemma vihdoin saapuneet, joten kohta pääsee niitäkin hitsaamaan. Ja kohtahan sitä on taas katsastus edessä, niin se vuosi on taas vierähtänyt...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Timo L » 27.03.2017. 20:41

keltsi kirjoitti:Ei tuokaan homma aivan bolt-on juttu ollut, kun uusien vaimentimien alapäistä puuttui ne kiinnitystapit. Hyllyn perältä kaivoin nuo tapit vanhoista iskareista, mutta olivat 3mm liian ohuet uusiin pusliin :cry: Sopivasta putkesta hitsasin holkin tuohon päälle ja puristin tapit paikoilleen tekemäni työkalun avulla 8)
Olisit googlettanut "bar pin eliminator", tai hitsannut akseliin pari korvaketta iskarin lenkkimallisen alapään kiinnitystä varten. 12mm tai 1/2" iskarin alapään reikä metallisen holkin kanssa on aikalailla peruskoko, ja ilman holkkia ne reiät on 16mm tai 5/8".
Tuo Jeepin (ja mahd. jonkin muun merkin?) "bar-pin"- tyyppinen kiinnitys on jossain määrin hölmö..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 28.03.2017. 10:19

No joo, mutta tallilla iskareiden ollessa lattialla ja kellon tikittäessä tuo oli ensimmäinen mieleen tullut konsti :lol:

Noissa Ranchoissa on aika paljon vanhoja jykevämmät puslat alapäissä, holkin ulkohalkaisija oli 19mm. Tuo vanhasta iskarista ottamani bar pin oli halkaisijaltaan 16mm, eli vaati 1,5 mm seinällä olevan putken siihen päälle.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Timo L » 28.03.2017. 17:08

Ok.. no Ranchoissa on sitten jostain syystä todella järeä puslanreikä. Ylivoimaisesti suurin osa puslista on 16mm tai (ts. 5/8") reiällä, ja jos niissä on valmiina metalliholkki niin sitten 12mm tai 1/2".
Yleensä vähän järeämmät kisaiskarit on sitten niin että holkin kanssa reikä on 16mm tai 5/8"; astetta köykäisemmissä taas tuon 12mm tai 1/2".
19mm (eli 3/4") taas on sitten harvinaisempi koko..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 20.06.2017. 10:49

Perjantaina kaveri kävi työpaikallaan ottamassa päästölapun jeepistä, sunnuntaina 31":t alle sekä samalla takajarrujen säätö ja eilen aamulla hain tuoreen leiman, eli taas olisi vuosi ajoaikaa 8)

Sunnuntaina vaihdoin toisen etu-ylätukivarren akselin puoleisen puslan ja ehdin jo hetken iloitsemaan pikkupyörillä esiintyneen woblauksen kadonneen, mutta matkalla konttorille piti vetää tien sivuun viisi kertaa heti kun nopeus nousi yli kuuden kympin... Onneksi tänään saa vaihtaa 33":t takaisin :lol:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Kirjoita vastaus