2.7crd
2.7crd
Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.
Ei ole läppiä, ei ole mersun kone tuo!!
*EDITTIÄ* lukihäiriö vaivaa, sotkin 2.8:iin
!! On se Mersun kone ja käsittääkseni samanlaiset läpät on kuin varsinaisissa Mersuissakin!! Sorry, my mistake

*EDITTIÄ* lukihäiriö vaivaa, sotkin 2.8:iin



Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JAMANT, muokattu yhteensä 28 kertaa
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2.7crd
Mitään en mesen moottoreista kyllä tiedä, mutta kyllähän ne pitäis olla auki, silloin kun ilmaa pitäis koneen saada, muutenhan se tukehtuu... Käsittääkseni niitä ohjataan jollain askelmoottorilla....viikinki kirjoitti:Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Aika samoilla tiedonjyvillä ollaan liikenteessä 
Käsittääkseni nuo läpät liittyy jotenkin tuohon egr systeemiin, eli kun egr päästää pakokaasuja niin läpät kuristaa ilmaa imupuolelta...kai???
Lähinnä tieto mitä etsin on se että kun kaasun nostaa ylös niin sulkeutuuko läpät, vai jatkuuko ilmanvirtaus koneeseen kuten perinteisissä dieseleissä.

Käsittääkseni nuo läpät liittyy jotenkin tuohon egr systeemiin, eli kun egr päästää pakokaasuja niin läpät kuristaa ilmaa imupuolelta...kai???
Lähinnä tieto mitä etsin on se että kun kaasun nostaa ylös niin sulkeutuuko läpät, vai jatkuuko ilmanvirtaus koneeseen kuten perinteisissä dieseleissä.
Moi,
Läpät ovat koneessa päästöjen optimointia varten. Imusarjassa on jokaiselle sylinterille kaksi "kurkkua" joista lyhyempää kontrolloidaan läpillä. Kone siis hengittä täysin normaalisti riippumatta ovatko läpät kiinni vai auki ja ainoa todellinen erotus lieneekin päästöissä. Teoriassa kai tuolla on jotain vääntöjä lisäävää vaikutustakin, mutta eipä todellisessa elämässä varmastikaan ole mitään eroa koska muualla vetolinjassa tapahtuvat häviöt ovat moninkertaisia.
-
DJ
Läpät ovat koneessa päästöjen optimointia varten. Imusarjassa on jokaiselle sylinterille kaksi "kurkkua" joista lyhyempää kontrolloidaan läpillä. Kone siis hengittä täysin normaalisti riippumatta ovatko läpät kiinni vai auki ja ainoa todellinen erotus lieneekin päästöissä. Teoriassa kai tuolla on jotain vääntöjä lisäävää vaikutustakin, mutta eipä todellisessa elämässä varmastikaan ole mitään eroa koska muualla vetolinjassa tapahtuvat häviöt ovat moninkertaisia.
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
Hakusanalla swirl flaps löytyy netistä monenlaista tarinaa. Tosiaan noilla läpillä ei ole käytännön moottoriominaisuuksiin juuri mitään vaikutusta. Bemareista ovat noita poistaneet sen takia, että ovat vanhemmiten ja nokeutuessaan irtoilleet ja päätyneet moottoriin aiheuttaen suurempaa tuhoa. En tiedä miten lie mersun koneissa.
Itselle on jäänyt sellainen kuva, että nuo läpät yhdessä EGR:n ja hiukkasloukkujen kanssa kuuluvat nykydieseleiden vitsauksiin. Maailmanlopun keksintöjä. Kaikkea sitä päästömääräyksien takia pitääkin tehdä..
Itselle on jäänyt sellainen kuva, että nuo läpät yhdessä EGR:n ja hiukkasloukkujen kanssa kuuluvat nykydieseleiden vitsauksiin. Maailmanlopun keksintöjä. Kaikkea sitä päästömääräyksien takia pitääkin tehdä..
Joo, ainakin paikallinen dieselkorjaamo aikoinaan näytti mulle noita mesen imusarjoja, joista läpät oli jo menneet imukanavaan ja aika tuhon olivat saneet aikaan!! Aina vaan paremmin pysyn tuossa -89 bensakrematoriossa....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2.7crd
Onko noihin saatavana läppiä erikseen? Tai jos jollain on ehjä imusarja niin saa tarjota?
Grand cherokee -03 2.7crd limited
Re: 2.7crd
Kertokaas voiko noi läpät vain poistaa ja jättää sen askelmoottorin paikoilleen? 1600€ uudesta imusarjasta tuntuu aika pahalta.
Grand cherokee -03 2.7crd limited
Re: 2.7crd
Vaikea reikiä tukkia, mutta muuten kyllä voi, SWIRL:in tilalle ohituspalikka (löytyy hyllystä)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2.7crd
Ai hitsi, puhuttiin 2.7CRD:n SWIRL:istä, siihen ei mun palikka sovi, sopii 3.0CRD:hen (en ole tosin kokeillut vaikka sopis siihenkin)...Jouni_S kirjoitti:Ok.minkä hintainen palikka?
Onko sulla siis SWIRL ehjä, mutta vivustossa/läpissä ongelmaa?? Ei selvinnyt tuosta ylempää asia...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1