2.7crd

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

2.7crd

Viesti Kirjoittaja viikinki » 26.02.2011. 23:15

Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.02.2011. 13:32

Ei ole läppiä, ei ole mersun kone tuo!!

*EDITTIÄ* lukihäiriö vaivaa, sotkin 2.8:iin :oops: !! On se Mersun kone ja käsittääkseni samanlaiset läpät on kuin varsinaisissa Mersuissakin!! Sorry, my mistake :oops: :oops:
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JAMANT, muokattu yhteensä 28 kertaa
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 28.02.2011. 15:31

Kyllä 2.7 crd kone on mersun tekele... :?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.02.2011. 15:48

viikinki kirjoitti:Kysymys tietäjille, onkos tuossa jeepinkin koneessa ne imusarjan läpät niinkuin mersun cdi koneissa. Imusarjahan pitäis olla kuulemma erilainen, ja jos siinä ne läpät on niin voisiko joku viisaampi kertoa milloin ne on kiinni ja milloin auki.
Mitään en mesen moottoreista kyllä tiedä, mutta kyllähän ne pitäis olla auki, silloin kun ilmaa pitäis koneen saada, muutenhan se tukehtuu... Käsittääkseni niitä ohjataan jollain askelmoottorilla....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja viikinki » 28.02.2011. 15:57

Aika samoilla tiedonjyvillä ollaan liikenteessä :)
Käsittääkseni nuo läpät liittyy jotenkin tuohon egr systeemiin, eli kun egr päästää pakokaasuja niin läpät kuristaa ilmaa imupuolelta...kai???
Lähinnä tieto mitä etsin on se että kun kaasun nostaa ylös niin sulkeutuuko läpät, vai jatkuuko ilmanvirtaus koneeseen kuten perinteisissä dieseleissä.

docjones
Viestit: 16
Liittynyt: 12.01.2011. 23:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja docjones » 28.02.2011. 21:36

Moi,
Läpät ovat koneessa päästöjen optimointia varten. Imusarjassa on jokaiselle sylinterille kaksi "kurkkua" joista lyhyempää kontrolloidaan läpillä. Kone siis hengittä täysin normaalisti riippumatta ovatko läpät kiinni vai auki ja ainoa todellinen erotus lieneekin päästöissä. Teoriassa kai tuolla on jotain vääntöjä lisäävää vaikutustakin, mutta eipä todellisessa elämässä varmastikaan ole mitään eroa koska muualla vetolinjassa tapahtuvat häviöt ovat moninkertaisia.
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa

MikkoP
Viestit: 14
Liittynyt: 03.11.2010. 10:10
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja MikkoP » 28.02.2011. 22:13

Hakusanalla swirl flaps löytyy netistä monenlaista tarinaa. Tosiaan noilla läpillä ei ole käytännön moottoriominaisuuksiin juuri mitään vaikutusta. Bemareista ovat noita poistaneet sen takia, että ovat vanhemmiten ja nokeutuessaan irtoilleet ja päätyneet moottoriin aiheuttaen suurempaa tuhoa. En tiedä miten lie mersun koneissa.

Itselle on jäänyt sellainen kuva, että nuo läpät yhdessä EGR:n ja hiukkasloukkujen kanssa kuuluvat nykydieseleiden vitsauksiin. Maailmanlopun keksintöjä. Kaikkea sitä päästömääräyksien takia pitääkin tehdä..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.03.2011. 8:28

Joo, ainakin paikallinen dieselkorjaamo aikoinaan näytti mulle noita mesen imusarjoja, joista läpät oli jo menneet imukanavaan ja aika tuhon olivat saneet aikaan!! Aina vaan paremmin pysyn tuossa -89 bensakrematoriossa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja viikinki » 06.03.2011. 18:57

Noissa mersun koneissa ei ainakaan läpät pääse koneeseen asti jos akselit katkeaa.. toki jäävät hänksäämään imusarjaan.

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 06.07.2018. 13:12

Onko noihin saatavana läppiä erikseen? Tai jos jollain on ehjä imusarja niin saa tarjota?
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 08.07.2018. 22:57

Kertokaas voiko noi läpät vain poistaa ja jättää sen askelmoottorin paikoilleen? 1600€ uudesta imusarjasta tuntuu aika pahalta.
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.07.2018. 16:31

Vaikea reikiä tukkia, mutta muuten kyllä voi, SWIRL:in tilalle ohituspalikka (löytyy hyllystä)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 09.07.2018. 18:27

Ok.minkä hintainen palikka?
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.07.2018. 20:51

Jouni_S kirjoitti:Ok.minkä hintainen palikka?
Ai hitsi, puhuttiin 2.7CRD:n SWIRL:istä, siihen ei mun palikka sovi, sopii 3.0CRD:hen (en ole tosin kokeillut vaikka sopis siihenkin)...

Onko sulla siis SWIRL ehjä, mutta vivustossa/läpissä ongelmaa?? Ei selvinnyt tuosta ylempää asia...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 2.7crd

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 09.07.2018. 21:34

Siis läpät on hajalla.
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Kirjoita vastaus