Noh, kun auto oli tienposkessa niin kävelin pari-kolmekymmentä metriä takasinpäin ja kipaisin kardaaniin kyytiin ja nilkutin etuvedolla parisataa metriä kotiin. Auto talliin ja ihmettelemään mitä jäi käsiin.
Toinen panta poikki ja toinen pahasti vääntynyt. Jokainen pultti oli vääntynyt.



Ristinivelellä oli myös tullut tunnit täyteen. Laakerikupit löysin tien poskesta koiraa kusettaessa..

Siinä kun tarinoin puhelimessa Jamantin kanssa, ei ollut kummallekaan samoin tein selvää, mikä tällaisen tuhon olisi voinut aiheuttaa. -> Uudestaan auton alle ja tolkun valo mukaan. Ja kappas:




Ylätukivarren pallonivelen varsi oli mennyt ihan puhtaasti poikki keskeltä. Pätkä ja mutteri on edelleen tiukasti kiinni tukivarressa. Tämä katkeaminen lienee antanut taka-akselin liikkua sen verran, että kardaani koki olonsa tukalaksi ja päätti poistua kekkereistä. Jeeppi holjui ja notkui todella ilkeästi sen vähän matkaa mitä sillä ajoin. Pyörät ottivat kiinni iskunvaimentimiin yms.
Tämä on ensimmäinen mistä meikäläinen on edes kuullut että näin käy. Ulkomaan foorumeita ja youtube videoita ihmettelemällä en tullut sen viisaammaksi. Ilmeisesti suht harvinainen sattumus.
Lokaali konepajalla prässäsivät vanhan ristinivelen irti kardaanista ja uuden paikalleen. Uusi tukivarsi ja pallonivel paikalleen ja kardaani kiinni. Kaikki vaikuttaa toimivan niinkuin pitääkin, kardaanikaan ei täristä ajossa.