Grand Cherokee -06 SRT8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.05.2025. 11:53

Dodiin arvon Jeeppinistit/Jeeppeilijä/Jeeppiläiset, "uusi" Jeeppi ja uudet ongelmat. Hommasin männä syksynä tollaisen SRT8 Grandin ihan käyttöautoksi, koska mikäs sen fiksumpaa arkiajoon kuin kunnon bensakrematorio. Luseskelin ummet ja lammet aiheheesta, motti pitäis olla lähinnä 60-lukulaista muistuttava perus tönärikasi, laatikko on Mersun jne jne. Kyselin täältäkin kokemuksia ja kaikkien pohdintojeni lopputulos oli että kai se olis ihan soppeli ämpärimuovisella sisustalla oleva madallettu maasturi jossa iso kone. Eli järkimiehen (tai naisen) valinta selkeesti :D

Oli ihan viittä vaille että järki olisi voittanut ja silloin olisi tämä jäänyt ostamatta, mutta tunteet voitti ja ajatus että jos en nyt hanki niin tämä jää ikuisesti ostamatta. Noh, ostettu on...

Tämä nyt tulee taas olemaan vilausta siihen, että millaista tällaisella on mennä käyttöharraste-meiningseillä. Alkuhan oli aivan juhlaa, ainoa irvistys tuli tankatessa mutta tämä oli tietoinen valinta. Yllättävän janoinen peli tollanen kuitenkin on, tässähän ei ole sylinterinlepuutusta tai muutakaan bensaa säästävää mutta todennäköisesti jossain kohtaa ongelmia aiheuttavaa hilavitkutinta. Alkuun aattelin että pitäähän hieman erikoista brummia kun moottorijarruttelee. Parin viikon ajelun jälkeen uumoilin jo että noinkohan on perä, ja äänet sitten luonnollisesti ajaessa voimistui vaikken kamppeelle mitään sikaa antanutkaan. Lopunviimein siinä 80-kintailla ajettaessakin alkoi kuulumaan snadia soundia perästä, niin totesin että lyödääs laite parkkiin ja tilataan perän master rebuild kit. Sormet ristissä ja pelko persiissä tietty että onko välitykset ottanu osumaa, silloin olisi kertaluokkaa kalliimpaa touhua entrata nippuun...

Ekaksihan lähettiin sillä että vähän työkaluja tarttis tähän touhuun, pikkasen laakerin asennukseen ja poistamiseen tarvittavaa kampetta tilailin. Mulla ollu himo myös piiiiitkiin tuurniin ihan jonkun aikaa jo, enkä sellasia Suomesta löytänyt niinku mistään ni tartti Englannista tilata tollaset. Ja kaik hiton tullt ja alvit ja tellit ja lellit ja kellit päälle:

Kuva

Ehkäpä olisi pärjännyt pelkillä laakereilla, krymppiholkilla ja tiivisteillä mutta tilasin perään tollasen kitin jossa shimmit messissä mahdollisia säätelyitä varten:

Kuva

Kuva

Pultit näytti murjomattomilta ja tagitkin oli jäljellä peräkopassa, ei muuta ku öilit pihalle jotka ei vallan kauheilta näyttäneet omaan silmään. Alkoi vähän huoli häviämään välitysten puolesta:

Kuva

Kuva

Yllättävän likaista sisältä omaan makuun, mutta ei osunut silmään suoraan mitään isompaa:

Kuva

Eipä tarvinnut meistää täpliäkään poskilaakereiden pantoihin kun näissä tehtaalta sellaiset jo on, tässäkin näyttää pultit siltä että ei ole kukaan kasaamisen jäljiltä perän sisällä käynyt:

Kuva

Kuva

Sitten brake cleanerin avokätistä sumuttelua ja kaikki hampaat näytti mun silmään käyttökelpoisilta, veto ja rullailupuolet lautaspyörässä iskussa, pinioni näytti asialliselta jne. Mittailin heittokellolla backlashiakin ja about 22 satkua se tuntui olevan, eli oma mutu olis että oisko pinionin laakeri vähän antautunut kun ainakin omasta mielestä vähän turhan paljon klappia välitysten kosketuksessa. Noh, leegot näytille:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää suihkuttelua ja lopputuloksena maitokahvin näköistä brake cleaneria:

Kuva

Kuva

Kuva

"Eikös nää Dana44 perät oo C-clipillä" oli ajatus päässä, ja tässä kohtaa olin että öööö känädä!

Kuva

Vähän lisää tutkailua spider gearin suuntaan -> ei näy mitään clippejä / sokkia, sit smyygiä akseliputkien päihin ja rupees selkiintymään että kelluvat akselithan täsä varmaan on. Ei muuta ku kaikki käsijarrukilut veks, ABS sensori pois tieltä, ja 18-millisiä muttereita availemaan. Noh, lähti koko studi irti akselilaipasta sen sijaan että mutterit olis auenneet, mutta aukespa silti. ABS sensorin pultti oli toiselta puolelta jo valmiiks katkottu, mutta toiselta puolen lähti yllättäen nätisti auki:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sit ei muuta kun pyörännavasta kiinni ja rykimistä ja pari pikku moukkua nailonvasaralla ja napa oli käsissä:

Kuva

Akseli pihalle, tässä osu jo silmään että on ruostelaikkua pinnassa:

Kuva

Ja kyttäily akseliputkeen ni ruostettahan siellä:

Kuva

Toiselle puolelle samat jumpat ja akseli ulos. Tästä kuvasta näkee että lähtee ilman ABS sensorin irroittamistakin, kannattanee ottaa silti etupainotteisesti irti ettei vahingossa telo sitä:

Kuva

Sama juttu tälläkin puolen, eli pikku rokamaa akselissa ja akseliputken sisäpuolella kevyttä ruostetta. Koska öljyt ei olla baileyssiä, niin oma ajatus on vaan että öljyt keränny kosteutta vuosien varrella ja sitten kun auto on seissyt ja keräillyt lisäkondenssia niin se ei suoranaisesti ole auttanut -> Alkanu tulee ruostetta tuonne sisäpinnoille ja ne korroosiot nyt sit varmaan suureksi osaksi auttanu laakereiden kulumista.

Katotaan josko kerkeisin tänään jatkaa purkamista, tarttee vähän miettiä että millä putsaa noi pintaruosteet veks tuolta akseliputkista. Ehkä iso jarruhooni, kenties joku teräsharja akkukoneeseen ja sillä, katotaan löytyykö tallista kamat patenttiin vai tartteeko lähteä työkaluostoksille.

Toi perän rebuild kitti oli 500€ tosta US-Partsilta, sit vajaat 200€ palanu jo työkaluhantintoihin. Katotaas nyt sit mitä tää hupi oikein lopulta kustantaa, mutta onneksi näyttäisi tässä kohdin ainakin siltä että laakeriremontilla päästään takas tien päälle.

Toki vähän jännää miten saa välykset kohdilleen perärempassa, enpä ole tällaista ennen tehnyt niin lotossa tietty vetämässä että kuinka monet laakerit joudun turaamaan ennen kuin tulee käyttökelpoista :D

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.05.2025. 22:20

Taas mennään, pikkasen putsailin lisää perämönttiä ja jatkoin siitä mihin eilen jäin. Jos ei halua tasauspyörästöä lähteä kampeemaan pois, niin laittaa avaimen tonne välityksen pulttiin kiinni ja lähtee pyörittämään pinionista "eteenpäin" -> carrieri välityksineen kampee ittensä ulos aika pienellä vaivalla:

Kuva

Shimmit talteen, oli yks vähän paksumpi molemmilla puolilla. Välityksen puoleinen laakeri näytti pikku kulumaa muttei mitään mikä mun mielestä selittäisi ääntämistä:

Kuva

Kuva

Saman tuomion annoin apparin poskilaakerille:

Kuva

Kuva

Kokeilin istuttaa tota laakerin ulosvetäjää poskilaakerin ulosvetoa varten ja totesin että jep jep:

Kuva

Ränkälä handuun ja rullakehä katki:

Kuva

Eipä näyttänyt tässäkään olevan suurempaa ongelmaa:

Kuva

Sisäkehään railoa ja moukkua kylmätaltalla ja poishan se tuli:

Kuva

Tsekkasin että samat laakerit ku kitissä, tässäpä Timkenin numerot poskilaakereita varten:

Kuva

Kuskin puolen sisäkehä kanssa sellanen että ei pitäis mun mielestä äännellä:

Kuva

Tosapa vielä carrierin osanumerot jos joku joskus ihmettelee, että mimmottinen on SRT8 perässä:

Kuva

Sitten pinionin stefan kimppuun tuurnalla, vähän väkivaltaa ja poishan se lähti:

Kuva

Kuva

Vetäsin vanhan mutterin takaisin paikalleen kun oli irtonaiset osat pois tieltä ja sit hepanaattia messinkivasaralla ja pinioni läks liikenteeseen. Tässäpä muuten Timkenin numerot pinionin yoken puoleisesta laakerista:

Kuva

Yoken puolelta oli päässy kosteutta ineen kun oli hieman oksidointia havaittavissa. No eipä siltikään näyttäny siltä että näittenkään pitäis kihistä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kokeilin tota välityksen puoleistakin ränkälällä viiltää ja murtaa kylmätaltalla, totesin että ei pääse niin lähelle fiksusti leikkaamaan että halkeaisi. Sitten tuli ahaa elämys, pulttasin ulosvetäjän kiinni ja kävelin prässille aasinhattu päässä:

Kuva

Lähti ilman taistelua laakeri irti, välissä oli yks ohkanen shimmi:

Kuva

Tässäpä Timkenin numerot pinionin hammaspyörän puoleiselle laakerille. Tässä perässä oli ainakin kauttaaltaan Timkenin laakerit ja siis samaa kamaa tilalle:
Kuva

Sit ei muuta ku auton alle ja tuurnasatsin isoin kampe yhteen käteen ja pajavasara toiseen ja pikku moukutusta vuoronperään laakerikoolin molemmille puolille. Ja molemmille kooleille tietty, otin yoken puoleisen ekaksi:

Kuva

Pinionin laakerikoolit näytti siltä että alkoi laakeriäänten syyllisetkin paikallistumaan, ekaks yoken puoli ja sit välityksen:

Kuva

Kuva

Rakentelin vielä valmiiksi vessaharjasta ja kierretangosta porakoneen lisävarusteen jolla pääsee putsaamaan akseliputket jaha ruosteet on veks:

Kuva

Tein myös M10 kierretangosta ja 44mm kuppiharjasta ultimaattisen työkalun jolla pääsin ruosteita putsaa hittoon. Porasin kierretankoon reiän ja tein M6 kierteet, vastaavasti sit kierteet tohon kuppiharjaankin kun oli soppelisti 6mm akselilla:

Kuva

Kokeilin alkuun M6 kierretangolla ja jatkomutterilla mutta toi M6 tanko anto vähän liikaa periksi. Tässäpä kuitennii eka pikanen sutasu sillä letkulla M6 kierretangolla, lähti hileiset ruosteet aika kivasti kopottamaan:

Kuva

Tuolta akseliputkessa olevan huohottajan kohdilta oli eniten ottanu itteensä. Ehkäpä tää on sitten seissyt tosiaan niin pitkiä kausia että on päässyt menemään ruvelle. Noh, jatketaan jyystöä kenties taas huomenna.

Apropoo, mittasin pinionin syvyyttä perän rungosta ennne kuin aloin sitä moukuttamaan irti ja sainkin noin 115,71mm syvyydeksi peräkopan takapinnasta. Täähän ei ole sama kuin tarkastussyvyys, mutta sen mä saan tosta toisella mittauksella ja pikku miinustuksella kun katon että kuinka pitkä matka on kopan takapinnasta siihen poskilaakerin pannan kiinnityspintaan.

Ei toki ole mittatarkkaa kun ei mulla ole oiko- tai hiusviivainta josta lähteä tönärillä ihmettelemään. Nyt käytin yhtä noista tuurnista, mittasin sen ekaks kohtuullisen tasapaksuksi ja sitten otin useamman mittauksen. Katotaan nyt sit tartteeko tätä tietoa mihinkään, en tiedä mistä löytyis sit se Danan tarkistusmitta että mikä pitäis vetoakselin keskilinjasta olla etäisiis siihen pinionin välityksen päähän...

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 06.05.2025. 22:39

Laiskottelin eilen. Enpäs laiskotellutkaan, lälläslää. Oli toki vähän köyhempi talliehtoo tapahtumien kannalta, neppailin kuskin puolen ABS anturin katkenneen pultin jämän veks, oli yllättävän pinkeessä. Laiska olis porannu veks, mutta aattelin että katotaan lähtiskö liikenteeseen herättelemällä ja kuumentelemalla. Vähän tuurnan avustuksella moukkua, sit kaasutoholla kuumia perään ja lukkopihdit niin tiukalle kiinni että joutu lenkkiavaimen laittaa kahvan jatkoksi että sai pihdit puristettua kiinni. Lopunviimein lähti mutta oli rauhallisen miehen hommaa kyllä:

Kuva

Perän sisuskalut tuli sitten putsattua vimoseen liippiin, kuppiharjan lisäksi käytin vielä tällaista ihan suoraa pyöreetä teräsharjaa ja sit kunnon holvaamiset jarrukliinerillä ja tolla patentoidulla vessaharjalla:

Kuva

Lopuksi vielä ruikin kunnolla jarrukliineriä ja runttasin tiukat paperitollot läpi ja hyvältä näytti. On ainakin vähemmän ryöttäiset akseliputket kuin mitä oli. Ja oli muutes apparin puolella samanlaista rokamaa kun mitä tuumailin että olisko huohottimesta tullu. Molemmilla puolilla just niillä kohdin kun on kiinnikkeet hitsattu siihen akseliputken yläpuolelle, siitä on sit jostain syystä ollu hyvä lähteä ruostumaan...

Tänään neppailinkin sitten pinionin laakerikoolit mestoille, hyvin meni hommatulla työkalusatsilla kunhan vaan sai sen koolin suoraan asentoon sinne huulille:

Kuva

Kuva

Sitten olikin laakerien asennusta edessä, kattelin niitä mun kaasutohoja ja hydraulipuristinta ja totesin että prässi on prässäämistä varten ja vetelin sillä. Orkkis shimmi pinionin laakerin alla oli ton 1,1 milliä ja sen siis laitoin takaisin mestoilleen:

Kuva

Vähän joutu väliputkea väkästelemään prässiin että vanhan sisäkehän kanssa sai laakerin puristettua paikoilleen. Ilman draamaa se sinne upposi kuitenkin:

Kuva

Kuva

Sitten olikin poskilaakereiden vuoro ja välityksen puoleinen shimmi oli 3,15 milliä ja apparin puoleinen hieman tukevampi 3,38 millinen:

Kuva

Kuva

Ei muuta ku vanhoja sisäkehiä taas hyödyntämään ja kamat prässissä kasaan:

Kuva

Sitten pitää vähän ihmetellä tota Yukonin master rebuild kittiä, ei sieltä löytyny kyllä ensimmäistäkään muuta perään sopivaa shimmiä ku sinne pinionin ja ison laakerin väliin menevää versiota. Nää mitkä kuvittelin poskilaakerin shimmeiksi oli täysin eri kokoiset jotka perässä oli laakerikoolien ja perän kuoren välissä:

Kuva

Painiskelin mötikän vielä paikalleen, koekasasin vanhalla krympillä ja mutterilla niin että vierintävastus oli inan yli 2Nm minkä sen nyt suurinpiirtein pitäisi olla uusilla laakereilla ja vetäsin poskilaakereitten laakeripukit 90Nm tiukkuuteen kiinni. Siitä nyt ei oikein tullu selvyyttä että pitikö tossa perässä olla 60 vai 70 jalkapaunaa se momentti, niin vetäsin sen kultasen 90 neuteenin monumentin sinne.

Välystä / backlashia mittailinkin sitten sen jälkeen noin 17 satkua, eli vaikuttaisi siltä että ollaan oikealla hehtaarilla. Huomenna sitten färit vielä rattaisiin ja tarkastetaan hammaskosketus. Jos näyttää hyvältä niin sen verta purkua että mänee uus krymppi, stefa ja mutteri mestoille. Siinä kohtaa sit vielä uusintatarkistus että näyttää hyvältä, mutta eipä tuon pitäisi tuosta muuttua mikäli vaan esijännitys sit pysyy samana. Kai :D

Käsin tunnusteltuna on nyt kuitenkin ihan huomattava ero tossa välyksessä, se purkamattoman tilanteen backlashin mittailu meni vähän sisemmältä tota hammaskehää niin luulen että ihan hammaskehän ulkoreunassa se oli kyllä reippaasti enemmän ku 22 satkua...

Huomenna jatkunee turaukset, katotaan josko sais oikein viikonlopuksi ajoon. Jotain öljyä pitänee käydä ostamassa, näihin SRT8 periin tais mennä vallan 75W-140 öljy ja mitään kitkamuuntimiahan ei mun käsityksen mukaan tartte kun ei ole minäänlaista lukkoakaan.

Hartsa69
Viestit: 78
Liittynyt: 22.12.2017. 9:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Hartsa69 » 07.05.2025. 7:52

https://jeepspecs.com/grand-cherokee/wk ... wrap-22112

https://jeepspecs.com/models/jeep-grand ... d-changes/

Tuo Jeeppi- infosivu oli josksu selkeempikin mutta löytää sieltä vielä tietoa kun jaksaa selailla.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 07.05.2025. 17:32

Eipä tietenkään kelpaa sama liemi jakikseen ku mitä WJ syö, se oliskin ollut liian helppoa ku sitä litkua on hyllyssä :D

Hartsa69
Viestit: 78
Liittynyt: 22.12.2017. 9:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Hartsa69 » 07.05.2025. 20:14

Ei käy ei, ja hinta taitaa olla edelleen noususuunnassa.. joitain korvaavia tuotteita EHKÄ on, mutta mistäs näitä tietää?

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 07.05.2025. 21:18

Kaippa se on jotain kovempia pintapaineita tai vastaavia kestävä liemi kun on kiulussa vähän enemmän vääntöä ku normi Grandissa. Paree se on ettiä tota moppe mopparsonin öljyä ettei nyt ala jakis sen tähden kiukuttelemaan, ei sitä tynnyritolkulla sinne kuitenkaan mene.

Jaha, kävin vaklailemassa Jamant sivuja ja "mopar lopettanut tuotteen". Voeha veetu...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.05.2025. 21:48

Macke kirjoitti:
07.05.2025. 21:18
Jaha, kävin vaklailemassa Jamant sivuja ja "mopar lopettanut tuotteen". Voeha veetu...
No niitä on varastossa vielä jokunen pullo, nopeimmat saa, loput jää ilman...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.05.2025. 21:59

Ja ennen kuin kysyt, niin etujarrukilpiä ei tehdas oo tehnyt/toimittanut moneen vuoteen uusia SRT-malliin (kun on nelimäntäsatulat, vakiomalleissa on kaksimäntäset ja kilvet on erilaiset)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 07.05.2025. 22:19

Peltii pystyy onneks korjata, ja ne kilvet voi tietty kiskoa kuikkaankin jos oikein pahaksi pääsee. Mutta nyt pitää kyllä todeta, että mun kemian taidot loppuu kesken pahasti jos pitäis tollanen liemi jakikseen taikoa kasaan :D

Sitten kun loppuu Moparin leimaamat Mobilit maailmasta, niin sumujen saarilta tuntuis löytyvän joku vastine: https://www.westwayoils.co.uk/collectio ... equivalent

Eivät kyllä varmaankaan lähetä eurooppaan kun eivät lähetä kaikkialle saarivaltakuntaansakaan :D Mutta joo, tuntuisi aikamoista snake oilia vaativan se jakis kun ei niinku meinaa löytyä ensimmäistäkään vaihtoehtoa orkkis öljylle...

Hartsa69
Viestit: 78
Liittynyt: 22.12.2017. 9:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Hartsa69 » 08.05.2025. 6:17

Tuota joskus katselin, lähetys vain omalla saarellaan eikä tosiaan sinnekään kaikkialle.. Pitäisi laittaa kaveria asialle jos joku lomailisi tuolla suunnalla.

kapteenimahtava
Viestit: 35
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 08.05.2025. 9:13

Macke kirjoitti:
07.05.2025. 22:19
Mutta nyt pitää kyllä todeta, että mun kemian taidot loppuu kesken pahasti jos pitäis tollanen liemi jakikseen taikoa kasaan :D

Sitten kun loppuu Moparin leimaamat Mobilit maailmasta, niin sumujen saarilta tuntuis löytyvän joku vastine: https://www.westwayoils.co.uk/collectio ... equivalent
Oma veikkaus, että nuo jakiksen hiilikuitukytkinlevyt saattaa olla syy miksi erikoisneste.
Onhan noita hiilikuitukytkimiä maailma pullollaan ja eri litkut sisässä, et varmasti löytyisi sopiva korvaava voiteluaine..
Jeep GC 5.2 1996

hopeasiipi
Viestit: 10
Liittynyt: 24.06.2024. 11:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja hopeasiipi » 08.05.2025. 22:24

Löytyy suomestakin ihan käypää lientä. Törmäsin tänä sivustoon öljyä etsiessäni: https://www.4playjeep.com/product/trans ... t-5-litre/
ja samaista öljyä löytyi tarjouksessa: https://hakacenter.fi/kauppa/nesteet-ol ... 0w-30-20l/

Hartsa69
Viestit: 78
Liittynyt: 22.12.2017. 9:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Hartsa69 » 09.05.2025. 21:02

" This is the only lubricant recommended for the Quadra-Trac 1 (147) & Quadra-Trac 11/Quadra-Drive (247) transfer cases."

Srt: ssä on tuo nv 146.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -06 SRT8

Viesti Kirjoittaja Macke » 10.05.2025. 22:10

Romut kasassa uusin krympein jne, ja backlash about 20-21 satkua. Hammaskuvio tuntuis aika pitkälti osuvan sinne minne vanhakin, niin ehkäpä tämä kampe toimii. Oisin itte halunnu ehkä vähän vähemmän pelivaraa backlashiin mutta ei parane nissuttaa kun ei ole kaikkia tarvittavia shimmejäkään että asialle vois kauheesti mitään tehdä. Vähän oli brake cleaneria jossain kun kokeilin muutaman kerran tota kosketusta, ni ei ole paras mahdollinen kuvio mutta näyttää varmaan sokeelle kuitenkin ihan hyvältä:

Kuva

Putsailin vielä isoimmat värit pois vaikka tuskinpa nuo tuolla olisi haitanneetkaan:

Kuva

Kuinka ollakkaan WJ proggikseen ostettu right stuff paukkupullo suostui antamaan vieläkin sieluansa pihalle ja perän kansi sai mämmit niskaan. Tossa välissä kasasin yhden Polararis RZR 570 koneenkin sillä, niin kiva että on päässy hyödyntää eikä ole tarvinnu lingota purnukkaa roskiin ekan käytön jälkeen...

Kuva

Vetoakseleista pyyhkäsin pahimmat rokamat pois ja ei muuta ku kasaan:

Kuva

ABS anturit vedin vallan M6x20 kuusiokolopultein kiinni:

Kuva

Ja siinäpä nyt sit koko hoito kasassa:

Kuva

Öljyiksi tuuppasin Castrolin Syntrax 75W-140 kun sattui olemaan tallissa sitä. Kardaanin laipan pultit vetäsin ruuvilukitteella paikalleen kun niissä joku lukitejankki oli alunperinkin. Katotaan josko huomenna pääsisi vähän ajelemaan ja ihmettelemään että tuliko eroa tilanteeseen :wink:

Kirjoita vastaus