Lämmöt crd

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.02.2010. 10:28

Ihan ilman eberiä sisällä parhaillaan ollu +30c eberin mittarin mukaan.
Eli hyvin tarkenee vaikka ei eberiä käyttäisikään.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: termari

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.02.2010. 10:25

Hunter kirjoitti:Kyselin termaria Käyttöautosta ja hintaa oli 256e kotelon kera joka kuuluu kauppaan kuulemma. Tuntuu äkkiseltään tyriiltä. Täytynee tiedustella Jamantilta myös termaria. Ensin vaan pitää selvittää mikä termari mun KJ.ssä on.
Tuossahan tuo ja on halvempi: http://www.jamant.fi/termostaatti-25crd ... -2718.html ja noita on taas varastossa, kun loppuviikosta tuli Italian kuorma!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Tilattu

Viesti Kirjoittaja Hunter » 22.02.2010. 20:05

Nyt on termari telattu Jamantilta. Kuinkahan hankala se on vaihtaa, eli onnistuuko kotioloissa vaihtaminen, vai onko korjaamon hommia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Tilattu

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.02.2010. 20:10

Hunter kirjoitti:Nyt on termari telattu Jamantilta. Kuinkahan hankala se on vaihtaa, eli onnistuuko kotioloissa vaihtaminen, vai onko korjaamon hommia?
Sorminäppäryyttä se vaatii, muuten ihan perustyökaluilla onnistuu!!

Teet tilaa sinne termarin puolelle, piuhat ja letkut pois tieltä (tietysti jäähdytysnesteet ensin ulos, tai toisaalta, kyllä se sieltä tyhjenee kun ottaa termarin pois :D ), sitten kolme ruuvia irti, ja se taka-alimmainen on muistaakseni se hankalin, ei saa hylsyä suoraan sopimaan, kun on se pakosarjan lämpökilpi tiellä, mutta sopivasti ruuvaten sen saa pois sieltä, ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Ne lämmöt

Viesti Kirjoittaja Hunter » 26.02.2010. 23:13

Uusi termari tuli nopeasti Jamantilta ja VÄKEVÄ KIITOS siitä. Tänään se vaihdettiin ja nyt tarkenoo Jeepis. Puoli viisaria alle puolenvälin nousee lämmöt, kuumaa pukkaa ja kulutuskin pieneni. 160km ajoin tänään matka-ajoa ja hieman taajama pyöritystä ja ajotietokone ilmoitti 7,8l 100km kohti.... nopeutta oli matka-ajossa lumipyryssä n. 90km/h. Hain General Grapperin A/T kesää orottamahan :wink:

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Hunter » 28.02.2010. 17:54

Nyt on uudella termarilla ajettu 826km ja keskikulutus on tasan 8,0 l
Joten kyllä se kulutus putosi..kyllä viää vähä :lol:

jak35
Viestit: 53
Liittynyt: 06.07.2009. 21:51
Paikkakunta:

Myös kylmä

Viesti Kirjoittaja jak35 » 28.02.2010. 19:53

Taitaa olla meikällä sama juttu edessä, lämmöt nousee kans maksimissaan puolen välin puoleenväliin. Oliko siinä sun vanhassa joku vika vai onko tuo uusi eri asteinen ja näkeekö alkuperäisestä ilman irroittamatta mitkä arvot siinä on? Vai mistä tiesit että tuo uus nostaa lämpöjä moottorissa!
Tv Jarrko
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.02.2010. 20:50

Luulis että jos se mittari nousee neljänneksen asteikolla niin alilämpönen kone. Oma -02 2.5CRD sport ainaki nostaa sinne viisarin vaille puoleen väliin.

jak35
Viestit: 53
Liittynyt: 06.07.2009. 21:51
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jak35 » 28.02.2010. 21:45

Joskus kyselinkin tuolla yleiset osastossa tästä ja mm. Jamant vastasi näin:
Ja sitten on sekin ongelma, että jos laittaa kuumemman termarin, kansi ei kestä korkeampia lämpötiloja!! En tiedä tuosta koneesta, onko noita ongelmia, vanhemmissa VM:n koneissa on tota ongelmaa..

Mitä teillä kuluttaa normaali kaupunkiajossa löpöä? Oma vie suunnilleen 11L sadalla kaupungissa. Maantieajossa suunnilleen 9,5L.
Lisäksi tahtoo vähä öklötellä reilulla pakkaskelillä kylmäkäynnistäessä, tuolla olikin aikaisemmin juttua että noissa nuo suuttimet ja suuttimien tiivisteissä olis jotain vähä niinkuin tyyppivikoja joka tietenkin vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Vekottimella ajettu n.220000km.
Auto on ollut minulla n. vuoden ja joskus täytyy kysellä näitä "typeriä" kun itse en ole mikään ammattilainen näissä asioissa :oops:
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.03.2010. 8:12

Kyllä sen lähemmäks sinne puoleen väliin pitäisi mennä kuitenkin niin ei tartte palella hytissä.

Suuttimet meni mulla ja jerellä ainakin 200-230tkm välissä. Omassa ainakin väljät suuttimet teki kuormitettaessa sellaisen kuorma-automaisen moottorin äänen satunnaisesti. Kuulemma esiruiskutukset ei toimi väljillä suuttimilla.

Kulutus omassa siellä maantiellä (80km/h) jossain 8l/100 paikkeilla ja kaupungissa siellä 11l/100km paikkeilla.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Do diin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 01.03.2010. 15:22

Justiinsa tulin suutintutkimuksista. Vaihdeltiin tiivisteet ja penkiteltiin suuttimet. 1kpl oli selvästi vuotavaa sorttia. Ei vielä tiedä auttoiko tiivisteiden vaihto asiaan mitään mutta seuraava kylmäkäynnistys sen näyttää ja jos ei ns.hörskötys kylmänä lakannut niin täytynee laittaa se yks suutin uusiksi. Pelkkiä suutinkaroja ei Bosch.lta saa vaikka omani menisi sillä karan vaihdolla. Niin kulutus on yhä se 8l satasella ja siinä on jonkin verran kaupunkipyöritystäkin ja lisäksi omaan raskaan jalan, silti peräti reilun litran vie vähemmän joka on paljon . Egr.ä on myös nyt tulpattu vaikka eihän se kulutukseen kait vaikuta. Niin en tutkinut vanhaa termaria mitenkään vaan tilasin suosista uuden. Niin ja suuttimilla hintaa 450e lievällä tinkimisellä.

Kirjoita vastaus