Lämmöt crd
Re: termari
Tuossahan tuo ja on halvempi: http://www.jamant.fi/termostaatti-25crd ... -2718.html ja noita on taas varastossa, kun loppuviikosta tuli Italian kuorma!!Hunter kirjoitti:Kyselin termaria Käyttöautosta ja hintaa oli 256e kotelon kera joka kuuluu kauppaan kuulemma. Tuntuu äkkiseltään tyriiltä. Täytynee tiedustella Jamantilta myös termaria. Ensin vaan pitää selvittää mikä termari mun KJ.ssä on.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Tilattu
Sorminäppäryyttä se vaatii, muuten ihan perustyökaluilla onnistuu!!Hunter kirjoitti:Nyt on termari telattu Jamantilta. Kuinkahan hankala se on vaihtaa, eli onnistuuko kotioloissa vaihtaminen, vai onko korjaamon hommia?
Teet tilaa sinne termarin puolelle, piuhat ja letkut pois tieltä (tietysti jäähdytysnesteet ensin ulos, tai toisaalta, kyllä se sieltä tyhjenee kun ottaa termarin pois

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ne lämmöt
Uusi termari tuli nopeasti Jamantilta ja VÄKEVÄ KIITOS siitä. Tänään se vaihdettiin ja nyt tarkenoo Jeepis. Puoli viisaria alle puolenvälin nousee lämmöt, kuumaa pukkaa ja kulutuskin pieneni. 160km ajoin tänään matka-ajoa ja hieman taajama pyöritystä ja ajotietokone ilmoitti 7,8l 100km kohti.... nopeutta oli matka-ajossa lumipyryssä n. 90km/h. Hain General Grapperin A/T kesää orottamahan 

Kulutuksesta
Nyt on uudella termarilla ajettu 826km ja keskikulutus on tasan 8,0 l
Joten kyllä se kulutus putosi..kyllä viää vähä
Joten kyllä se kulutus putosi..kyllä viää vähä

Myös kylmä
Taitaa olla meikällä sama juttu edessä, lämmöt nousee kans maksimissaan puolen välin puoleenväliin. Oliko siinä sun vanhassa joku vika vai onko tuo uusi eri asteinen ja näkeekö alkuperäisestä ilman irroittamatta mitkä arvot siinä on? Vai mistä tiesit että tuo uus nostaa lämpöjä moottorissa!
Tv Jarrko
Tv Jarrko
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02
Joskus kyselinkin tuolla yleiset osastossa tästä ja mm. Jamant vastasi näin:
Ja sitten on sekin ongelma, että jos laittaa kuumemman termarin, kansi ei kestä korkeampia lämpötiloja!! En tiedä tuosta koneesta, onko noita ongelmia, vanhemmissa VM:n koneissa on tota ongelmaa..
Mitä teillä kuluttaa normaali kaupunkiajossa löpöä? Oma vie suunnilleen 11L sadalla kaupungissa. Maantieajossa suunnilleen 9,5L.
Lisäksi tahtoo vähä öklötellä reilulla pakkaskelillä kylmäkäynnistäessä, tuolla olikin aikaisemmin juttua että noissa nuo suuttimet ja suuttimien tiivisteissä olis jotain vähä niinkuin tyyppivikoja joka tietenkin vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Vekottimella ajettu n.220000km.
Auto on ollut minulla n. vuoden ja joskus täytyy kysellä näitä "typeriä" kun itse en ole mikään ammattilainen näissä asioissa
Ja sitten on sekin ongelma, että jos laittaa kuumemman termarin, kansi ei kestä korkeampia lämpötiloja!! En tiedä tuosta koneesta, onko noita ongelmia, vanhemmissa VM:n koneissa on tota ongelmaa..
Mitä teillä kuluttaa normaali kaupunkiajossa löpöä? Oma vie suunnilleen 11L sadalla kaupungissa. Maantieajossa suunnilleen 9,5L.
Lisäksi tahtoo vähä öklötellä reilulla pakkaskelillä kylmäkäynnistäessä, tuolla olikin aikaisemmin juttua että noissa nuo suuttimet ja suuttimien tiivisteissä olis jotain vähä niinkuin tyyppivikoja joka tietenkin vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Vekottimella ajettu n.220000km.
Auto on ollut minulla n. vuoden ja joskus täytyy kysellä näitä "typeriä" kun itse en ole mikään ammattilainen näissä asioissa

Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02
Kyllä sen lähemmäks sinne puoleen väliin pitäisi mennä kuitenkin niin ei tartte palella hytissä.
Suuttimet meni mulla ja jerellä ainakin 200-230tkm välissä. Omassa ainakin väljät suuttimet teki kuormitettaessa sellaisen kuorma-automaisen moottorin äänen satunnaisesti. Kuulemma esiruiskutukset ei toimi väljillä suuttimilla.
Kulutus omassa siellä maantiellä (80km/h) jossain 8l/100 paikkeilla ja kaupungissa siellä 11l/100km paikkeilla.
Suuttimet meni mulla ja jerellä ainakin 200-230tkm välissä. Omassa ainakin väljät suuttimet teki kuormitettaessa sellaisen kuorma-automaisen moottorin äänen satunnaisesti. Kuulemma esiruiskutukset ei toimi väljillä suuttimilla.
Kulutus omassa siellä maantiellä (80km/h) jossain 8l/100 paikkeilla ja kaupungissa siellä 11l/100km paikkeilla.
Do diin
Justiinsa tulin suutintutkimuksista. Vaihdeltiin tiivisteet ja penkiteltiin suuttimet. 1kpl oli selvästi vuotavaa sorttia. Ei vielä tiedä auttoiko tiivisteiden vaihto asiaan mitään mutta seuraava kylmäkäynnistys sen näyttää ja jos ei ns.hörskötys kylmänä lakannut niin täytynee laittaa se yks suutin uusiksi. Pelkkiä suutinkaroja ei Bosch.lta saa vaikka omani menisi sillä karan vaihdolla. Niin kulutus on yhä se 8l satasella ja siinä on jonkin verran kaupunkipyöritystäkin ja lisäksi omaan raskaan jalan, silti peräti reilun litran vie vähemmän joka on paljon . Egr.ä on myös nyt tulpattu vaikka eihän se kulutukseen kait vaikuta. Niin en tutkinut vanhaa termaria mitenkään vaan tilasin suosista uuden. Niin ja suuttimilla hintaa 450e lievällä tinkimisellä.