Cherokeen vm-02 CrD Kytkettävän nelivedon päälle/pois

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Cherokeen vm-02 CrD Kytkettävän nelivedon päälle/pois

Viesti Kirjoittaja Hunter » 01.12.2010. 13:23

Eli kytkettävällä nelivedolla oleva 2,5 crd jeeppi vm-02. Nyt kuulostellut että kun kammen laittaa takaveto-osioon niin neliveto ei kytkeydykkään pois
heti vaan hetken päästä. Ennemmin se kytkeytyi saman tien pois kun kammen painoi alas. Mistäköhän johtuu? Voimansiirron öljyillä olisiko vaikutusta asiaan? Nekin toki merkkiliikkeessä vaihdettu ehkä n. 60tkm sitten.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.12.2010. 14:01

Se poiskytkeytyminen edellyttää että etu- ja takaperän väliset väännöt tasaantuu, sitten jousi työntää siirtoholkin pois rattalta!! Päälle laitto on reaaliaikainen, mutta poiskytkentä perustuu jousivoimaan (ja vääntöjen tasaamiseen)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.12.2010. 15:23

Castrolin sivuilta kattelin niin voimansiirron öljyjen vaihtoväli olisi 40tkm.
Miten lienee merkkiliikkeen huoltoohjelma?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.12.2010. 16:26

2001:n huolto-ohjelman mukaan 48.000 km:n välein ja 2007:n mukaan 90.000:n välein.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

ok

Viesti Kirjoittaja Hunter » 02.12.2010. 1:03

Asia selvä, jotenkin vaan tuntuu että ennen väännöt tasaantui nopemmin, eli pois kytkentä oli nopeampaa. Kiitos kovasti tiedoista :wink:

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 03.02.2011. 1:25

Kyllä siinä jokin mättää tuossa nelivedon pois kytkennäs. Kun ajaa 80km/h ja painaa kytkimen pohjaan, painaa vetokammen takavedolle ja antaa rullata hetken ja nostaa kytkimen niin ennen kytkeytyi pois kivutta mutta nyt voi mennä 200m ja sitten etuveto kytkeytyy pois kumahtaen ja ihan kuin ajais jonkun töysyyn yli.....??? näin ainakin pakkasilla. Onko sejousi mahd. kuoleentunu ta poikki joka sen pois kytkee vai mikä mättää :U

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 03.02.2011. 16:05

Tuli ihan villi ajatus mieleen että oletko tarkastanut rengaspaineet?
Ettei tulisi jostain sellaisesta nopeuseroa etu ja taka-akselin välille.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 05.02.2011. 17:29

Empä ole rengaspaineita tarkistanut. Mutta kyllä noin silmämääräisesti samat on :lol: Voimansiirron öljyt voisi vaihtaa/vaihdattaa.

Kirjoita vastaus